Hoppa till innehåll

Virtuellt Minne

Garone

Rekommendera inlägg

När jag försöker starta upp vissa spel så får jag beskedet: It seems like you currently have 183 MB of available total physical and virtual memory. <Spelnamnet> requires at least 700 MB of available memory in order to run without a problem. If <Spelnamnet> continuously crashes during play, please close some of your programs before starting <Spelnamnet> or increase your virtual memory from Control Panel > System Menu.

Jag försökte ignorera det men spelet krashade inte långt efter det startat. Någon som vet hur man fixar det? Har inte vågat röra något utan en guide eftersom jag är rädd för att förstöra något.

Ifall någon undrar, min dators komponenter och systemkrav för spelet som krashar:

Spelets systemkrav:

* 512 MB of RAM

* Graphics card with at least 64 MB memory

* Windows 98/2000/ME/XP/Vista

Min dators komponenter:

Moderkort: Biostar TPower-I45

CPU: Intel Core2 Duo E8500 3.16GHz 6MB Socket 775, tray

CPUkylare: Xigmatek HDT-S964 CPU Cooler

RAM: Plazir 4GB DDR2 PC8500 (1066MHz) Kit (2GBx2)

GPU: Force3D ATi Radeon HD4850 1GB, 2xDVI, TV-out, PCIe

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter skumt tycker jag.

Kolla så du inte har en massa onödiga program igång. Vet inte om något virus kan orsaka sådant men virus sökning och defragmentering kan vara värt att testa. Funkar det inte då föreslår jag att du kollar hur mycket virtuellt minne som du har där på system menyn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...