Hoppa till innehåll

Datafel, Fryslagg


smuzdorn
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej, för ett tag sen köpte jag nya delar till datan, En amd athlon x2 6000+. Asus m2n-Xe moderkort. Asus geforce EN9500GT ett nätagg. ace 450W. och 2 gig minne, Men när jag spelar så funkar det en liten stund, sen börjar det fryslagga. går ner till 7-10 fps och stannar där i 10-15 sekunder sen börjar det flyta på igen. sen fortsätter det så hela tiden, vad kan vara felet? jag har testat o köra minnena separat, byta grafikkort, och bytat till en sata hårdisk. inget har funkat. snälla hjälp mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du kollat om processorn arbetar extra mycket när det blir lagg? Isåfall är det din mjukvara(eller processor, men tror inte det).

Ja. prossecorn går upp till 95% typ när det händer. tror inte prossecorn är isönder eftersom den är helt ny ju. vad för saker kan vara felet då?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du kollat om processorn arbetar extra mycket när det blir lagg? Isåfall är det din mjukvara(eller processor, men tror inte det).

Ja. prossecorn går upp till 95% typ när det händer. tror inte prossecorn är isönder eftersom den är helt ny ju. vad för saker kan vara felet då?

 

För dålig kylning kanske.

 

Såg en film på youtube där dom hade ett spel som låg runt 30fps, sedan tog dom av processor-kylningen medans datorn var på och spelet körde så gick fps'en snabbt ner och frös sedan.

 

Har du användt kylpasta och har du en bra kylare?

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du kollat om processorn arbetar extra mycket när det blir lagg? Isåfall är det din mjukvara(eller processor, men tror inte det).

 

Ja. prossecorn går upp till 95% typ när det händer. tror inte prossecorn är isönder eftersom den är helt ny ju. vad för saker kan vara felet då?

 

För dålig kylning kanske.

 

Såg en film på youtube där dom hade ett spel som låg runt 30fps, sedan tog dom av processor-kylningen medans datorn var på och spelet körde så gick fps'en snabbt ner och frös sedan.

 

Har du användt kylpasta och har du en bra kylare?

 

kylaren på prossecorn är bra, men kylpastan vet jag inte. snackade om det igår med en släkting som jobbar med datorer och han ska komma hit idag och byta kylpastan för att se om det funkar, Tror ni kanske det kan gå sen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

har precis samma problem. det är nog mjukvare fel. jag sket i å installera ati drivrutinerna för moderkortet då jag har nvidia. sen inte sp3 å vissa updateringar. va dock tvungen att blåsa datorn, sen satt jag å gjorde återställningspunkter innan alla nya drivrutiner samt windows uppdateringar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...