Hoppa till innehåll

Suck.. Keyloggers


Nittionio

Rekommendera inlägg

Happ.. Nu är det såhär att jag har laddat ner lite AddOns till World of Warcraft. Efter nårra dagar så fick jag ca 7 st disconnects i rad och bytade PW, sen hände det igen. Då fick jag nog och skannade igenom datorn och hittade en trojan. Jag fixade bort trojanen men sen nu idag har ja blivit disconected massvis, bytat PW ca 3 ggr och det ständigt fortsätter. Jag skannade igenom datorn en gång till men denna gången hittade datorn ingeting :S Så har ni nått tips att få bort min keylogger. Jag kör med Norton Antivirus om ni undrar. Alla förslag är välkomna men jag vill helst inte formatera om datorn ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo Ad-Aware har jag, men det är väll inte så särsklit bra? :P Jag har haft det i typ 6 år och den har BARA hittat cookies typ xP

Ad-aware används för att rensa cookies som är infekterade eller är risk för att bli smittade.

Det bästa sättet att ta bort en keylogger är att du först scannar din dator efter rootkit, och sedan använder du spybot.

När du har tagit bort loggern så startar du om datorn och kör en extra vända.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Norton är det sämsta anti-virus programmet, du kan använda Windows Skärm-tangentbord och skriva ditt lösen i notepad och spara sedan kopierar du in det när du ska logga in, keyloggers klarar inte av sånt, jag började precis med det

Självklart finns det keyloggers som klarar av kopierad text. Finns även keyloggers som loggar koordinaterna på musklick.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Norton är det sämsta anti-virus programmet, du kan använda Windows Skärm-tangentbord och skriva ditt lösen i notepad och spara sedan kopierar du in det när du ska logga in, keyloggers klarar inte av sånt, jag började precis med det

Självklart finns det keyloggers som klarar av kopierad text. Finns även keyloggers som loggar koordinaterna på musklick.

 

men dom vet väl fortfarande inte var på skärmen tangentbordet ligger, det är iaf säkrare att kopiera så som jag sa
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ojdå, tack för alla snabba replyes! Jag skannar atm igenom hela datorn med Ad-Aware. Har hittat 21 objects för tillfället i filer.

Slösa inte tid på det. Ad-aware är inget anti-virus program, det tar inte bort virus, bara simpla cookies.

Ladda ner AVG free, jag tror att AVG hade ett rootkit skanning. Så skanna ifall keyloggerna är skyddad av ett rootkit och sedan kör du spybot.

 

 

Men vänta lite.. Är du säker på att du har en keylogger?

Redigerat av Raptomex
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...