Nittionio Skrivet 30 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2008 Happ.. Nu är det såhär att jag har laddat ner lite AddOns till World of Warcraft. Efter nårra dagar så fick jag ca 7 st disconnects i rad och bytade PW, sen hände det igen. Då fick jag nog och skannade igenom datorn och hittade en trojan. Jag fixade bort trojanen men sen nu idag har ja blivit disconected massvis, bytat PW ca 3 ggr och det ständigt fortsätter. Jag skannade igenom datorn en gång till men denna gången hittade datorn ingeting :S Så har ni nått tips att få bort min keylogger. Jag kör med Norton Antivirus om ni undrar. Alla förslag är välkomna men jag vill helst inte formatera om datorn ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 30 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2008 Norton är det sämsta anti-virus programmet, du kan använda Windows Skärm-tangentbord och skriva ditt lösen i notepad och spara sedan kopierar du in det när du ska logga in, keyloggers klarar inte av sånt, jag började precis med det Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nittionio Skrivet 30 Oktober 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2008 Ehum :P Okej, men min idee är lite att få bort min keylogger! Men tack iaf för förslaget! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 30 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2008 prova att ladda ner AVG, spybot och Ad-aware, använd skärmtangetbordet så länge Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nittionio Skrivet 30 Oktober 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2008 Jo Ad-Aware har jag, men det är väll inte så särsklit bra? :P Jag har haft det i typ 6 år och den har BARA hittat cookies typ xP Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 30 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2008 Ladda ner trail av NOD32 Här och Hijackthis Här Sedan scannar du med NOD32 och Hijackthis sedan postar du loggen du fick ifrån HJT här eller på något annat forum som är inriktat på just sådana saker som detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 30 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2008 Jo Ad-Aware har jag, men det är väll inte så särsklit bra? :P Jag har haft det i typ 6 år och den har BARA hittat cookies typ xPAd-aware används för att rensa cookies som är infekterade eller är risk för att bli smittade.Det bästa sättet att ta bort en keylogger är att du först scannar din dator efter rootkit, och sedan använder du spybot. När du har tagit bort loggern så startar du om datorn och kör en extra vända. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fality Skrivet 30 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2008 Norton är det sämsta anti-virus programmet, du kan använda Windows Skärm-tangentbord och skriva ditt lösen i notepad och spara sedan kopierar du in det när du ska logga in, keyloggers klarar inte av sånt, jag började precis med det Självklart finns det keyloggers som klarar av kopierad text. Finns även keyloggers som loggar koordinaterna på musklick. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 30 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2008 Norton är det sämsta anti-virus programmet, du kan använda Windows Skärm-tangentbord och skriva ditt lösen i notepad och spara sedan kopierar du in det när du ska logga in, keyloggers klarar inte av sånt, jag började precis med det Självklart finns det keyloggers som klarar av kopierad text. Finns även keyloggers som loggar koordinaterna på musklick. men dom vet väl fortfarande inte var på skärmen tangentbordet ligger, det är iaf säkrare att kopiera så som jag sa Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nittionio Skrivet 30 Oktober 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2008 Ojdå, tack för alla snabba replyes! Jag skannar atm igenom hela datorn med Ad-Aware. Har hittat 21 objects för tillfället i filer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fality Skrivet 30 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2008 (redigerat) Man kan även ta ett screenshot varje gång du klickar och kopiera är inte alls säkert nu för tiden eftersom det helt enkelt står exakt vad du kopierade. Redigerat 30 Oktober 2008 av Fality Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 30 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2008 (redigerat) Ojdå, tack för alla snabba replyes! Jag skannar atm igenom hela datorn med Ad-Aware. Har hittat 21 objects för tillfället i filer.Slösa inte tid på det. Ad-aware är inget anti-virus program, det tar inte bort virus, bara simpla cookies.Ladda ner AVG free, jag tror att AVG hade ett rootkit skanning. Så skanna ifall keyloggerna är skyddad av ett rootkit och sedan kör du spybot. Men vänta lite.. Är du säker på att du har en keylogger? Redigerat 30 Oktober 2008 av Raptomex Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.