AlleTheMaster Skrivet 31 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2008 Hej, ska bygga data åt min kompis. Budget 6000 kr - 7000kr MAX Har funderat lite och har kommit fram till detta: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=303-55266 Tänkte köpa allt utom grafik kortet först och sedan köpa till grafik kortet när min kompis har mer pengar. Den intärna grifiken på moderkortet borde duga åt honom så länge ... Fläkten är väll inte direkt nödvändig, men iallafall Tog en stor tub kylpasta, ska eventuellt bygga server åt honom senare... Nätagregatet vet jag inget om, kanske borde ta ett annat? Vad vet jag... Eller så så har jag tänkt på detta: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=763-55268 AMD, istället för intell Snabbare ram och vad jag tror bättre moderkort. Samma på denna, tänkte skippa grafik kortet först och köpa det sedan när han har mer pengar. Vad tycks? vilken e bäst? Borde jag ändra något? Tack på förhand! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MaryJane Skrivet 31 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2008 Nu är inte ja så bra på processorer men, jag tycker intel såg bra ut :P . Tycker du ska lägga lite mer på ett snyggare chassi med. Enligt mig. Fast det kanske inte är så nördvändigt för han/dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rammus Skrivet 1 November 2008 Rapport Dela Skrivet 1 November 2008 Jag är inte så kunnig inom detta område. Men enligt mig så ser det bra ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AlleTheMaster Skrivet 1 November 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 1 November 2008 Chassi spelar ingen roll hur det ser ut, bara det är billigt och bra luftcirkulation ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 1 November 2008 Rapport Dela Skrivet 1 November 2008 Den andra verkade bättre än den första Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AlleTheMaster Skrivet 1 November 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 1 November 2008 mhm Har wacko någon synpunkt? Du ska ju jämt ha synpunkter :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rammus Skrivet 1 November 2008 Rapport Dela Skrivet 1 November 2008 Håller med justfiwi. Den andra ser bättre ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AlleTheMaster Skrivet 1 November 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 1 November 2008 (redigerat) BTW: Vet någon om man kan överklocka AMD Phenom X4 Quad-Core 9950 BLACK EDITION 2.6GHz mycket? EDIT: Min AMD 6000+ ligger bara på 3GHZ, borde jag öka till 3.1ghz som är standard? temperaturen är ALLTID på 45cellsius, fläkten anpassar sig till belastningen Redigerat 1 November 2008 av AlleTheMaster Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PunkArne Skrivet 2 November 2008 Rapport Dela Skrivet 2 November 2008 Att den ligger på lägre hastighet beror nog på att den har gått ner i varv för att den "vilar". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AlleTheMaster Skrivet 3 November 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 3 November 2008 Prosessorn kan inte gå ner i varv, den snurrar ju inte :lol: , du menar kanske fläckten? Men det har ingen betydelse på klockfrekvensen.. Kan någon mer komentara bygget? Ser det bra ut eller borde jag ändra något? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 4 November 2008 Rapport Dela Skrivet 4 November 2008 mhm Har wacko någon synpunkt? Du ska ju jämt ha synpunkter :lol: Värdelösa paket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 4 November 2008 Rapport Dela Skrivet 4 November 2008 Prosessorn kan inte gå ner i varv, den snurrar ju inte :lol: , du menar kanske fläckten? Men det har ingen betydelse på klockfrekvensen.. Kan någon mer komentara bygget? Ser det bra ut eller borde jag ändra något? Man säger att processorn går ner i varv när den arbetar mindre som leder till att fläkten snunnar mindre Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.