Hoppa till innehåll

Cannabis


Fality
 Dela

  

153 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Folk dör av bilar, av ålder, av sjukdomar, av att klättra i träd och utmana varandra, leker runt tåg spår, kör i kapp, krig, gängvåld, uppgörelser och folk dör pga idioti.

 

Med andra ord alla dör vi någon gång, frågan är kommer det ske pga av att vi har otur (drabbas av en sjukdom) eller kommer de ske pga idioti?

 

En snabb fråga Salzalada, om du nu är så oroligt för att folk dör pga alkohol och tobak varför vill du att man ska tillåta cannabis? Jag menar du måste ju inse att det inte är nyttigt, det påverkar hjärnan och kroppen negativt (säger inte att det dödar, men det är ju inte nyttigt iaf)...

 

Soad_token

Du svarar lite på din egna fråga. Att legalisera cannabis handlar väl om att legalisera en viss njutning som har sina kostnader. För många är det mer värt att leva bra med denna njutning än att leva lite mer tråkigt och längre. Det är på samma sätt man inte förbjuder snabbmat. Vi kan mycket väl leva på bättre mat än den som serveras i exempelvis McDonald, men vi gör det inte eftersom det kan vara najs att ta en burgare då och då när riskerna är minimala att man dör av den. Det gäller bara att göra detta från tid till tid så överlever man, på samma sätt som med cannabis.

 

Min personliga åsikt i frågan är att legalisera cannabis med väldigt strikta regler. T.ex. enbart för eget bruk, en viss innehavsmängd osv. Det känns väldigt mycket polisstat över det hela att staten äger min kropp och ger orimliga straff för gärningar som inte är moraliskt fel medan andra värre gärningar är väldigt mycket mer acceptabla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 281
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

 

 

Det är klart att det är något. Det skadar fortfarande lungorna.

Mn, det finns självklart andra sätt att röka cannabis. Bong finns, kanske inte överdrivet bättre, men lite bättre är det med vattenfiltrering.

Sedan finns vaporizer, det är den bästa lösningen. Den värmer upp cannabiset till ca 200C, det är då de aktiva ämnena avges (CBD, CBN och THC).

Så, istället för att andas in cannabis som hettats upp till 1000C (Vet inte riktigt hur varmt glöd är. :P) så andas du in ångorna från cannabis med de aktiva delarna.

Lungproblemet är löst. :)

 

Skulle du kunna slänga upp en länk till något som bevisar det du säger?

Varsågod:

http://en.wikipedia.org/wiki/Vaporizer

Bläddra ner till "Vapor Quality".

 

En snabb fråga Salzalada, om du nu är så oroligt för att folk dör pga alkohol och tobak varför vill du att man ska tillåta cannabis? Jag menar du måste ju inse att det inte är nyttigt, det påverkar hjärnan och kroppen negativt (säger inte att det dödar, men det är ju inte nyttigt iaf)...

 

Soad_token

Jag tycker det är löjligt att varor som är mer beroendeframkallande/farligare än cannabis fortfarande är lagliga och accepterade. Om de finns tycker jag att andra varor som inte är lika skadliga också ska bli lagliga och accepteras.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag anser att cannabis ska legaliseras så länge alkohol är lagligt. Båda är beroendeframkallande (cannabis psykiskt, alkohol både psykiskt och fysiskt? Inte säker, rätta mig om jag har fel.), båda är skadliga för kroppen och båda ger en skön känsla.

 

Cannabis är ur en hälsosyn mycket farlig efter som det innehåller så pass höga halter av canserframkallande ämnen, och min fråga kvarstår behöver vi verkligen legalisera ännu en sak att förgifta kroppen med? Räcker verkligen inte alkohol och tobak?

 

Soad_token

Har du källor på det?

 

Antagligen menar han att själva förbränningen av cannabis bildar cancerframkallande ämnen.

 

Joo det menade jag.

 

Källa

 

Soad_token

 

Åh fy f*n vilken härva full av bullshit! :blink:

 

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/4350642.stm

http://www.cannabisculture.com/articles/5169.html

 

Det du länkar till var ren propaganda, mycket som den som "Anti-våld moral tanterna som gör allt för att stoppa Gta" tanterna spammar internet med. :blink:

 

Har också hört att Cannabis ska bygga upp imunsystemet.

 

Ganja is the healing of an Nation, Alcohol is the destruction of one.. - Bob Marley

Redigerat av Vixxec
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du svarar lite på din egna fråga. Att legalisera cannabis handlar väl om att legalisera en viss njutning som har sina kostnader. För många är det mer värt att leva bra med denna njutning än att leva lite mer tråkigt och längre. Det är på samma sätt man inte förbjuder snabbmat. Vi kan mycket väl leva på bättre mat än den som serveras i exempelvis McDonald, men vi gör det inte eftersom det kan vara najs att ta en burgare då och då när riskerna är minimala att man dör av den. Det gäller bara att göra detta från tid till tid så överlever man, på samma sätt som med cannabis.

 

Min personliga åsikt i frågan är att legalisera cannabis med väldigt strikta regler. T.ex. enbart för eget bruk, en viss innehavsmängd osv. Det känns väldigt mycket polisstat över det hela att staten äger min kropp och ger orimliga straff för gärningar som inte är moraliskt fel medan andra värre gärningar är väldigt mycket mer acceptabla.

 

Det tycker jag inte, efter som att jag tycker de njutningsämnen som finns idag räcker, att legalisera fler tycker ajg bara blir onödigt då vi redan har nog med "farliga" njutningsämnen. Att få bestående men från cannabis är ju troligare än att man får det från McDonalds, och på McDonalds kan man ju bara börja träna, det går inte med cannabis, har du rök ett tag o slutar så stannar ju risken för t.ex. canser på den nivå du stannade, den blir inte mindre, alltså om man slutar så har man slutat så försvinner inte risken, till skillnad från att vara överviktigt.

 

Och hur tänkte du att man ska kunna kontrollera t.ex. hur mkt man har? Jag menar man kna ju inte ens stoppa försäljningen när det är helt olagligt hur tror du att man ska kunna skaffa restriktioner när det inte går att kontrollera ett totalförbud.

 

Nyfiken fråga (vilka frågr är inte nyfikna men iaf :huh: ) vilka straff tänkte du på?

 

Källa

 

Soad_token

Åh fy f*n vilken härva full av bullshit! :blink:

 

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/4350642.stm

http://www.cannabisculture.com/articles/5169.html

 

Det du länkar till var ren propaganda, mycket som den som "Anti-våld moral tanterna som gör allt för att stoppa Gta" tanterna spammar internet med. :blink:

 

Har också hört att Cannabis ska bygga upp imunsystemet.

 

Ganja is the healing of an Nation, Alcohol is the destruction of one.. - Bob Marley

 

 

Det jag länkade vare en vetenskaplig studie, till skillnad från din andra länk...

 

Förövrig va din första länk till bbc från 2005...den jag länkade va från 2008 alltså en nyare forskning så det som man sa i den från 2005 (eller din bbc) har ju ingen effekt på den studie som jag länkade till. Och det beror ju självklart på att den jag länkade är nyare alltså kan inte den från 2005 ha kommenterat den från 2008 (nu vart det väldigt förvirrande ber om ursäkt men jag kunde inte få det tydligare försök att läsa igenom det ett par gånger så fattar du nog :) ).

Iaf "din" studie är äldre och "min" är nyare, vilket gör den jag länkade till mer aktuell.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(1) Borde cannabis legaliseras?

Nej? Jag vill känna mig trygg när jag vistas utomhus, jag vill att samhället ska vara rent och friskt ifrån droger.

Man kan inte precis jämföra cannabis med alkohol, man blir inte särskilt berusad efter 2-3 öl.

Iaf, om det var fritt fram att ta denna drog, då finns det dom som antagligen är beroende av droger, vem vet vad som händer under tiden dom är påverkade? Jag menar, samhället skulle bli dödsfarligt.

 

 

(2) Hur tror ni cannabis skulle påverka Sveriges samhälle? Framförallt ungdomar.

Man kan inte direkt svara på detta då man vet att droger aldrig kommer bli tillåtna, men som jag sa ovanför, samhället skulle dras ner mörka stunder, nästa som gotham city i batman. ;)

 

(3) Minskad organiserad kriminalitet? Langare etc.

Ja, langare skulle försvinna om det var fritt fram, vad ska man ha en langare till? /facepalm*.

Kritiserar dig lite på dina svar om det går bra :P

 

(1). Det beror också mycket på vilket slagt kvarter man bor i, bor man i ett lungt kvarter så borde man inte oroa sig för att bli påhoppad av ens söta grann tant. Bor du därimot i ett "skabbigt" kvarter där mycket kriminalitet händer så kommer du troligen ändå inte känna dig trygg även fast det är olagligt, jag menar- även fast det är olagligt så kan man göra det.

 

(2). Tja... du har rätt att det skulle dras ner i mörka stunder, men dock så var frågan "Framförallt ungdomar", hade Svergie haft något vett kvar i skallen efter att ha legaliserat droger så skulle dem troligen sätta en 18+ gräns på droger. Hoppas jag iaf.

 

(3) Japp, samma som jag skrev på tvåan dåra. 18+ gräns skulle göra att fjortisar som mig själv skulle ha folk som köpte det åt en. Därav en "langare".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(1) Borde cannabis legaliseras?

Nej? Jag vill känna mig trygg när jag vistas utomhus, jag vill att samhället ska vara rent och friskt ifrån droger.

Man kan inte precis jämföra cannabis med alkohol, man blir inte särskilt berusad efter 2-3 öl.

Iaf, om det var fritt fram att ta denna drog, då finns det dom som antagligen är beroende av droger, vem vet vad som händer under tiden dom är påverkade? Jag menar, samhället skulle bli dödsfarligt.

 

 

(2) Hur tror ni cannabis skulle påverka Sveriges samhälle? Framförallt ungdomar.

Man kan inte direkt svara på detta då man vet att droger aldrig kommer bli tillåtna, men som jag sa ovanför, samhället skulle dras ner mörka stunder, nästa som gotham city i batman. ;)

 

(3) Minskad organiserad kriminalitet? Langare etc.

Ja, langare skulle försvinna om det var fritt fram, vad ska man ha en langare till? /facepalm*.

Kritiserar dig lite på dina svar om det går bra :P

 

(3) Japp, samma som jag skrev på tvåan dåra. 18+ gräns skulle göra att fjortisar som mig själv skulle ha folk som köpte det åt en. Därav en "langare".

 

Så du menar att organisationer som planterar runt om i landet och försöker bli av med sina konkurrenter är på samma nivå som en hobby-langare?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(1) Borde cannabis legaliseras?

Nej? Jag vill känna mig trygg när jag vistas utomhus, jag vill att samhället ska vara rent och friskt ifrån droger.

Man kan inte precis jämföra cannabis med alkohol, man blir inte särskilt berusad efter 2-3 öl.

Iaf, om det var fritt fram att ta denna drog, då finns det dom som antagligen är beroende av droger, vem vet vad som händer under tiden dom är påverkade? Jag menar, samhället skulle bli dödsfarligt.

 

 

(2) Hur tror ni cannabis skulle påverka Sveriges samhälle? Framförallt ungdomar.

Man kan inte direkt svara på detta då man vet att droger aldrig kommer bli tillåtna, men som jag sa ovanför, samhället skulle dras ner mörka stunder, nästa som gotham city i batman. ;)

 

(3) Minskad organiserad kriminalitet? Langare etc.

Ja, langare skulle försvinna om det var fritt fram, vad ska man ha en langare till? /facepalm*.

Kritiserar dig lite på dina svar om det går bra :P

 

(3) Japp, samma som jag skrev på tvåan dåra. 18+ gräns skulle göra att fjortisar som mig själv skulle ha folk som köpte det åt en. Därav en "langare".

 

Så du menar att organisationer som planterar runt om i landet och försöker bli av med sina konkurrenter är på samma nivå som en hobby-langare?

 

Nej. Det var därför jag satte " " tecken :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(1) Borde cannabis legaliseras?

Nej? Jag vill känna mig trygg när jag vistas utomhus, jag vill att samhället ska vara rent och friskt ifrån droger.

Man kan inte precis jämföra cannabis med alkohol, man blir inte särskilt berusad efter 2-3 öl.

Iaf, om det var fritt fram att ta denna drog, då finns det dom som antagligen är beroende av droger, vem vet vad som händer under tiden dom är påverkade? Jag menar, samhället skulle bli dödsfarligt.

 

 

(2) Hur tror ni cannabis skulle påverka Sveriges samhälle? Framförallt ungdomar.

Man kan inte direkt svara på detta då man vet att droger aldrig kommer bli tillåtna, men som jag sa ovanför, samhället skulle dras ner mörka stunder, nästa som gotham city i batman. ;)

 

(3) Minskad organiserad kriminalitet? Langare etc.

Ja, langare skulle försvinna om det var fritt fram, vad ska man ha en langare till? /facepalm*.

Kritiserar dig lite på dina svar om det går bra :P

 

(1). Det beror också mycket på vilket slagt kvarter man bor i, bor man i ett lungt kvarter så borde man inte oroa sig för att bli påhoppad av ens söta grann tant. Bor du därimot i ett "skabbigt" kvarter där mycket kriminalitet händer så kommer du troligen ändå inte känna dig trygg även fast det är olagligt, jag menar- även fast det är olagligt så kan man göra det.

 

(2). Tja... du har rätt att det skulle dras ner i mörka stunder, men dock så var frågan "Framförallt ungdomar", hade Svergie haft något vett kvar i skallen efter att ha legaliserat droger så skulle dem troligen sätta en 18+ gräns på droger. Hoppas jag iaf.

 

(3) Japp, samma som jag skrev på tvåan dåra. 18+ gräns skulle göra att fjortisar som mig själv skulle ha folk som köpte det åt en. Därav en "langare".

 

Kolla på länder som har stora problem med droger, vi tar U.S.A. Då finns det en massa "skabbiga" områden, som det pågår illegala handlingar. Varför har det blivit så? Det området blev väl inte så utav sig själv? Jag syftar på att det är drogerna som skapat det samhället. Det är vad jag menar med "Gotham city". Jag vill se ett rent och friskt samhälle,

skulle cannabis tillåta så skulle det bli "orena" samhällen/områden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men ifall din är nyare, hur kan min kommentera din?

 

Nu är jag förvirrad.

 

Edit; Jag ska presis kolla på The Union: The bussiness behind getting High.

 

Återkommer sen. :)

Ok det vart ett sådant långt inlägg min förra gång, så mycket att läsa och tänkta över så jag försökte hållla mina svar korta, tydligen kortade jag ner mitt svar lite för mkt.

 

Ok i den artikeln på BBC står det att alla äldre tester motbevisas genom att undersökningen inte har låtit folk röka cannabis (vad dom fick göra mins jag inte). Iaf den artikeln som du länkade står det att alla tidigare studier har blivit motbevisade. Den ajg länkade till är 2 år nyare och säger ungefär samma sak, att det här är den första studie gjord på folk som har rökt cannabis under en längre stund.

 

Hoppas det vart tydöigare, är inte så säker jag klev upp för 10 minuter sedan och har ine vaknat ännu. Ds.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förklara då väldigt väldigt gärna vad du menade.

Jag menade att om man har någon som kan skaffa fram cannabis från tex. systembolaget eller vart f*n dom skulle sälja det så kan inte en fjortonåring bara trampa in och köpa utan han/hon behöver någon som kan köpa det där och sedan sälja vidare det för en dyrare peng till någon som är ung. Det är en sorts langning IMO, men dock inte lika farlig som det du beskrev därav så gjorde jag " " tecken.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...