Hoppa till innehåll

Cannabis


Fality
 Dela

  

153 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

  • Svar 281
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

http://blip.tv/file/1356143/

 

Alla bör se den.

Ok, jag är övertalad. (händer inte ofta men det är för att jag sällan får några rejälä fakta)

 

Ps. med andra ord riktigt bra argument Fality, riktigt bra argumenterat (helst efter som du itne abra kallar mig idiot och skiter i att förklara som många gör :) )

 

Soad_token

Redigerat av Soad_token
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://blip.tv/file/1356143/

 

Alla bör se den.

(helst eftersom du inte bara kallar mig idiot och skiter i att förklara som många gör :) )

 

Lust å utveckla?

 

Amo: Ja, men det är stor skillnad på dom langarna. Kolla bara vad som hände när man förbjöd alkohol (Al Capone). Vill du ha Al Capone eller 10 mupplangare?

Redigerat av Fality
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://blip.tv/file/1356143/

 

Alla bör se den.

 

(helst eftersom du inte bara kallar mig idiot och skiter i att förklara som många gör :) )

 

Lust å utveckla?

 

Amo: Ja, men det är stor skillnad på dom langarna. Kolla bara vad som hände när man förbjöd alkohol (Al Capone). Vill du ha Al Capone eller 10 mupplangare?

 

Om jag inte byter åsikt (vilket jag sällan gör) så brukar diskutioner oftast sluta i att folk inte svarar eller säger att jag är en j*vla borgare som ändå inte fattar nått...eller något åt det hållet till.

Du däremot fortsatte att argumentera, var aldrig oförskämd eller otrevlig, vilket jag uppskattar :)

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nej, det är självklart att det inte ska vara lagligt att köpa cannabis. Jag tänker inte jämföra det med något, men det är ju trots allt inte bra, och jag tycker inte man ska göra en sak laglig om den förstör hjärnan.

 

Nu kommer ni säkert tycka att jag är dum i huvet när jag säger att den förstör hjärnan, men tänk er när ni är 20 år och får köpa lagligt, och sen när ni är 61 dör ni? Det känns kanske inte så farligt med lite cannabis, och det är det inte heller, en eftersom det är beroendeframkallande så blir det i slutändan inte så lite längre, och på lång sikt kanske förlorar ganska många år p.g.a cannabis.

Det är min åsikt. Och jag tror inte, som nån sa, att man kan vara så psykiskt stark så att man kan kontrollera drogerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, det är självklart att det inte ska vara lagligt att köpa cannabis. Jag tänker inte jämföra det med något, men det är ju trots allt inte bra, och jag tycker inte man ska göra en sak laglig om den förstör hjärnan.

 

Nu kommer ni säkert tycka att jag är dum i huvet när jag säger att den förstör hjärnan, men tänk er när ni är 20 år och får köpa lagligt, och sen när ni är 61 dör ni? Det känns kanske inte så farligt med lite cannabis, och det är det inte heller, en eftersom det är beroendeframkallande så blir det i slutändan inte så lite längre, och på lång sikt kanske förlorar ganska många år p.g.a cannabis.

Det är min åsikt. Och jag tror inte, som nån sa, att man kan vara så psykiskt stark så att man kan kontrollera drogerna.

Enligt ditt resonemang bör man förbjuda McDonalds också. Dåliga matvanor är mycket värre än få gram gräs och dödar fler än cannabis. Förövrigt håller förbud inte iaf, hur många ungdomar röker och dricker även fast det är förbjudet att sälja till dem? Tror du det är lättare att köpa cigg i Pressbyrån där de frågar efter leg eller att köpa gräs från någon langare som totalt skiter i ålder?

 

Och nej, jag kommer inte dö när jag är 61 för att jag kommer ta eget ansvar och använda sunt förnuft precis som när jag äter snabbmat och precis som jag gör nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, det är självklart att det inte ska vara lagligt att köpa cannabis. Jag tänker inte jämföra det med något, men det är ju trots allt inte bra, och jag tycker inte man ska göra en sak laglig om den förstör hjärnan.

 

Nu kommer ni säkert tycka att jag är dum i huvet när jag säger att den förstör hjärnan, men tänk er när ni är 20 år och får köpa lagligt, och sen när ni är 61 dör ni? Det känns kanske inte så farligt med lite cannabis, och det är det inte heller, en eftersom det är beroendeframkallande så blir det i slutändan inte så lite längre, och på lång sikt kanske förlorar ganska många år p.g.a cannabis.

Det är min åsikt. Och jag tror inte, som nån sa, att man kan vara så psykiskt stark så att man kan kontrollera drogerna.

Enligt ditt resonemang bör man förbjuda McDonalds också. Dåliga matvanor är mycket värre än få gram gräs och dödar fler än cannabis. Förövrigt håller förbud inte iaf, hur många ungdomar röker och dricker även fast det är förbjudet att sälja till dem? Tror du det är lättare att köpa cigg i Pressbyrån där de frågar efter leg eller att köpa gräs från någon langare som totalt skiter i ålder?

 

Och nej, jag kommer inte dö när jag är 61 för att jag kommer ta eget ansvar och använda sunt förnuft precis som när jag äter snabbmat och precis som jag gör nu.

 

Ja, man borde förbjuda McDonalds med, men det går ju inte, eftersom det har växt sig så stort, och alla äter där nån gång, men det jag försöker säga är att det vore idiotiskt att legalisera en drog, hur mycket den nu skadar hjärnan eller så, så är det ju ändå i längen inte bra. Och sunt förnuft tycker jag inte passar in där. Sunt förnuft är väl något helt annat?... Och, nej, förmodligen kommer man inte att dö när man är 61 år, men jag har inte en aning om hur farligt det är, det är inte säkert att det är värre än snabbmat. Men man gör ju ändå en sak TILL som inte är nyttig laglig. Men skulle man byta ut spriten mot cannabisen, så skulle det vara nåt annat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, man borde förbjuda McDonalds med, men det går ju inte, eftersom det har växt sig så stort

 

Jag vågar påstå att cannabis är större.

 

och alla äter där nån gång

 

Fler än du tror har provat cannabis. Väldigt väldigt många. Föräldrar, mor/far-föräldrar, ungdomar, jo de flesta. Obama har gjort det och om du kollar på The Union så får du veta hur många i Vita Huset och vilka presidenter som har gjort det.

 

Och sunt förnuft tycker jag inte passar in där. Sunt förnuft är väl något helt annat?...

 

Sunt förnuft använder du när du röker med måtta och inte en strut i timmen.

 

Och, nej, förmodligen kommer man inte att dö när man är 61 år, men jag har inte en aning om hur farligt det är, det är inte säkert att det är värre än snabbmat.

 

Statistiskt så är snabbmat mycket värre.

 

Men man gör ju ändå en sak TILL som inte är nyttig laglig.

 

Därför väger man för och nackdelar och tar ett beslut. Alkohol är inte nyttigt, men att det är inrotat i kulturen och är efterfrågat väger tungt och därför är det fortfarande lagligt.

Redigerat av Fality
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså, som sagt, JAG SKITER I hur farligt eller inte , hur stort det är, hur många i vita huset som har testat, och om min farsa har testat det.

 

Det jag försöker säga är att det inte är bra att göra ännu en onyttig drog laglig.

Då säger du "Snabbmat är värre", jaha, men det skiter jag i, det kan iallafall inte vara bra.

Så, nu hoppas jag att ni kan acceptera min åsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...