Hoppa till innehåll

Cannabis


Fality
 Dela

  

153 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Borde cannabis legaliseras?

Nej? Jag vill känna mig trygg när jag vistas utomhus, jag vill att samhället ska vara rent och friskt ifrån droger.

Man kan inte precis jämföra cannabis med alkohol, man blir inte särskilt berusad efter 2-3 öl.

Iaf, om det var fritt fram att ta denna drog, då finns det dom som antagligen är beroende av droger, vem vet vad som händer under tiden dom är påverkade? Jag menar, samhället skulle bli dödsfarligt.

 

Du känner dig trygg med fyllegubbarna utomhus som slåss, men inte med avslappnade hasch-missbrukare? :S

Klart man kan jämföra cannabis med alkohol. Man blir inte särskilt påverkad av hasch med låg THC-halt.

Jag tror knappast att samhället blir farligare av cannabis. Har du någonsin träffat en person som rökt på? De är väldigt trevliga att prata med, de tänker efter mycket innan de uttrycker sig och är allmänt sköna att umgås med. När man pratar med en alkoholpåverkad person märker man genast att de är sega att kommunicera med och bara slänger ut sig saker som de kommer att tänka på. De är även EXTREMT lättirriterade.

 

Jag anser att cannabis ska legaliseras så länge alkohol är lagligt. Båda är beroendeframkallande (cannabis psykiskt, alkohol både psykiskt och fysiskt? Inte säker, rätta mig om jag har fel.), båda är skadliga för kroppen och båda ger en skön känsla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 281
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag anser att cannabis ska legaliseras så länge alkohol är lagligt. Båda är beroendeframkallande (cannabis psykiskt, alkohol både psykiskt och fysiskt? Inte säker, rätta mig om jag har fel.), båda är skadliga för kroppen och båda ger en skön känsla.

Cannabis är ur en hälsosyn mycket farlig efter som det innehåller så pass höga halter av canserframkallande ämnen, och min fråga kvarstår behöver vi verkligen legalisera ännu en sak att förgifta kroppen med? Räcker verkligen inte alkohol och tobak?

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag anser att cannabis ska legaliseras så länge alkohol är lagligt. Båda är beroendeframkallande (cannabis psykiskt, alkohol både psykiskt och fysiskt? Inte säker, rätta mig om jag har fel.), båda är skadliga för kroppen och båda ger en skön känsla.

Cannabis är ur en hälsosyn mycket farlig efter som det innehåller så pass höga halter av canserframkallande ämnen, och min fråga kvarstår behöver vi verkligen legalisera ännu en sak att förgifta kroppen med? Räcker verkligen inte alkohol och tobak?

 

Soad_token

 

Antagligen var alkohol mycket farligare från början också men giftiga, överjästa frukter. Om de bara få forska med på cannabis kan de antagligen göra det mycket renare.

Ja, jag tycker det ska finnas valmöjlighet till vad man vill berusa kroppen med. Alla tycker inte om ruset man får från alkohol, men tycker om cannabis mycket mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag anser att cannabis ska legaliseras så länge alkohol är lagligt. Båda är beroendeframkallande (cannabis psykiskt, alkohol både psykiskt och fysiskt? Inte säker, rätta mig om jag har fel.), båda är skadliga för kroppen och båda ger en skön känsla.

Cannabis är ur en hälsosyn mycket farlig efter som det innehåller så pass höga halter av canserframkallande ämnen, och min fråga kvarstår behöver vi verkligen legalisera ännu en sak att förgifta kroppen med? Räcker verkligen inte alkohol och tobak?

 

Soad_token

 

Har du källor på det?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag anser att cannabis ska legaliseras så länge alkohol är lagligt. Båda är beroendeframkallande (cannabis psykiskt, alkohol både psykiskt och fysiskt? Inte säker, rätta mig om jag har fel.), båda är skadliga för kroppen och båda ger en skön känsla.

 

Cannabis är ur en hälsosyn mycket farlig efter som det innehåller så pass höga halter av canserframkallande ämnen, och min fråga kvarstår behöver vi verkligen legalisera ännu en sak att förgifta kroppen med? Räcker verkligen inte alkohol och tobak?

 

Soad_token

 

Har du källor på det?

 

Antagligen menar han att själva förbränningen av cannabis bildar cancerframkallande ämnen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag anser att cannabis ska legaliseras så länge alkohol är lagligt. Båda är beroendeframkallande (cannabis psykiskt, alkohol både psykiskt och fysiskt? Inte säker, rätta mig om jag har fel.), båda är skadliga för kroppen och båda ger en skön känsla.

 

Cannabis är ur en hälsosyn mycket farlig efter som det innehåller så pass höga halter av canserframkallande ämnen, och min fråga kvarstår behöver vi verkligen legalisera ännu en sak att förgifta kroppen med? Räcker verkligen inte alkohol och tobak?

 

Soad_token

Har du källor på det?

 

Antagligen menar han att själva förbränningen av cannabis bildar cancerframkallande ämnen.

 

Joo det menade jag.

 

Källa

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Cannabis i världen bör förbjudas, det är ju ändå en drog som folk använder, när de inga gillar sitt liv, eller är desperata. Så varför ska alla sedan använda denna drog? Det är livsfarligt, men det är nyttigt, har jag hört inom TV och tidningar. (Jag vet dock inte om jag ska tro på vad de säger), men i alla fall så ska Cannabis förbjudas inom denna värld, folk dör i onödan när de använder detta, så varför ska flera personer dö efter en?

 

Jag har dock aldrig prövat på Cannabis, men jag har många kompisar som gjort det. Och de har så klart frågat om jag ska smaka, men jag sade så klart nej, för jag vet att det är farligt för hälsan. För hela kroppen, alltså.

 

//Member

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1 joint cannabis=1 pack cigaretter.

 

många rökare röker 2 packe om dan, så det är ingenting.

 

Det är klart att det är något. Det skadar fortfarande lungorna.

Mn, det finns självklart andra sätt att röka cannabis. Bong finns, kanske inte överdrivet bättre, men lite bättre är det med vattenfiltrering.

Sedan finns vaporizer, det är den bästa lösningen. Den värmer upp cannabiset till ca 200C, det är då de aktiva ämnena avges (CBD, CBN och THC).

Så, istället för att andas in cannabis som hettats upp till 1000C (Vet inte riktigt hur varmt glöd är. :P) så andas du in ångorna från cannabis med de aktiva delarna.

Lungproblemet är löst. :)

 

Cannabis i världen bör förbjudas, det är ju ändå en drog som folk använder, när de inga gillar sitt liv, eller är desperata. Så varför ska alla sedan använda denna drog? Det är livsfarligt, men det är nyttigt, har jag hört inom TV och tidningar. (Jag vet dock inte om jag ska tro på vad de säger), men i alla fall så ska Cannabis förbjudas inom denna värld, folk dör i onödan när de använder detta, så varför ska flera personer dö efter en?

 

Jag har dock aldrig prövat på Cannabis, men jag har många kompisar som gjort det. Och de har så klart frågat om jag ska smaka, men jag sade så klart nej, för jag vet att det är farligt för hälsan. För hela kroppen, alltså.

 

//Member

Folk har dött av alkohol och tobak. De är fortfarande lagliga. Tycker du det är helt okej?

Det är inte bara desperata och deprimerade personer som använder drogen. Vart har du hört det ifrån? Vem som helst använder drogen, om man ska på fest eller bara ta det lite lugnt.

 

Om du får chansen, prova cannabis. Om du inte tycker om det, skit i det. Om du gillar det, gör det fler gånger.

Du har inget att förlora, det värsta som kan hända är att du röker lite för mycket och somnar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Borde cannabis legaliseras?

Nej? Jag vill känna mig trygg när jag vistas utomhus, jag vill att samhället ska vara rent och friskt ifrån droger.

Man kan inte precis jämföra cannabis med alkohol, man blir inte särskilt berusad efter 2-3 öl.

Iaf, om det var fritt fram att ta denna drog, då finns det dom som antagligen är beroende av droger, vem vet vad som händer under tiden dom är påverkade? Jag menar, samhället skulle bli dödsfarligt.

 

Du känner dig trygg med fyllegubbarna utomhus som slåss, men inte med avslappnade hasch-missbrukare? :S

Klart man kan jämföra cannabis med alkohol. Man blir inte särskilt påverkad av hasch med låg THC-halt.

Jag tror knappast att samhället blir farligare av cannabis. Har du någonsin träffat en person som rökt på? De är väldigt trevliga att prata med, de tänker efter mycket innan de uttrycker sig och är allmänt sköna att umgås med. När man pratar med en alkoholpåverkad person märker man genast att de är sega att kommunicera med och bara slänger ut sig saker som de kommer att tänka på. De är även EXTREMT lättirriterade.

 

Jag anser att cannabis ska legaliseras så länge alkohol är lagligt. Båda är beroendeframkallande (cannabis psykiskt, alkohol både psykiskt och fysiskt? Inte säker, rätta mig om jag har fel.), båda är skadliga för kroppen och båda ger en skön känsla.

 

Jag föredrar fulla människor framför drogmissbrukare.

Ser man en som använder cannabis (i detta fall) så vet man att han har det svårt i livet. (Oftast). Sen har vi ungdomar som blir fulla på fester, vilket är normalt enligt mig. Som svar på din fråga, ja, jag föredrar fulla människor framför människor som går på droger.

 

Man att cannabis ska legaliseras? Ren idioti!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Cannabis i världen bör förbjudas, det är ju ändå en drog som folk använder, när de inga gillar sitt liv, eller är desperata. Så varför ska alla sedan använda denna drog? Det är livsfarligt, men det är nyttigt, har jag hört inom TV och tidningar. (Jag vet dock inte om jag ska tro på vad de säger), men i alla fall så ska Cannabis förbjudas inom denna värld, folk dör i onödan när de använder detta, så varför ska flera personer dö efter en?

 

Jag har dock aldrig prövat på Cannabis, men jag har många kompisar som gjort det. Och de har så klart frågat om jag ska smaka, men jag sade så klart nej, för jag vet att det är farligt för hälsan. För hela kroppen, alltså.

 

//Member

Folk har dött av alkohol och tobak. De är fortfarande lagliga. Tycker du det är helt okej?

Det är inte bara desperata och deprimerade personer som använder drogen. Vart har du hört det ifrån? Vem som helst använder drogen, om man ska på fest eller bara ta det lite lugnt.

 

Om du får chansen, prova cannabis. Om du inte tycker om det, skit i det. Om du gillar det, gör det fler gånger.

Du har inget att förlora, det värsta som kan hända är att du röker lite för mycket och somnar.

 

Ok, member är du megadeath?

 

Folk dör av bilar, av ålder, av sjukdomar, av att klättra i träd och utmana varandra, leker runt tåg spår, kör i kapp, krig, gängvåld, uppgörelser och folk dör pga idioti.

 

Med andra ord alla dör vi någon gång, frågan är kommer det ske pga av att vi har otur (drabbas av en sjukdom) eller kommer de ske pga idioti?

 

En snabb fråga Salzalada, om du nu är så oroligt för att folk dör pga alkohol och tobak varför vill du att man ska tillåta cannabis? Jag menar du måste ju inse att det inte är nyttigt, det påverkar hjärnan och kroppen negativt (säger inte att det dödar, men det är ju inte nyttigt iaf)...

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...