Hoppa till innehåll

Cannabis


Fality
 Dela

  

153 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Denna tråden är så j*vla efterbliven -.-'

 

Bara få har kommit med faktiska bevis på vad dom säger. Jag tror nada av det som står här.

2. Cannabis är INTE en drog som leder till tyngre droger, det beror på hur personen är som person.

 

I dagsläget: Jo, som f*n!

 

Det har dock att göra med att den är olaglig...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 281
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

  • 2 veckor senare...

Denna tråden är så j*vla efterbliven -.-'

 

Bara få har kommit med faktiska bevis på vad dom säger. Jag tror nada av det som står här.

Vill du ha lite bevis?

 

I'll give you proof.

 

Cannabisförbudet skapar enorma vinster till kriminella nätverk.

Cannabisförbudet kostar enorma summor av skattebetalarnas pengar.

Cannabisförbudet gör att cannabisbrukare kommer i kontakt med knarklangare och andra kriminella.

Cannabisförbudet gör var 5:e europé kriminell.

 

Klockan är 04.05 på morgonen & jag känner att min hjärna inte riktigt hänger med i vad som sker, men jag kände att detta kunde vara en vettig sak att skriva :]

Redigerat av Nomatic
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Borde cannabis legaliseras?

Självklart. Det är inte farligt, framför allt inte om man jämför med MYCKET annat. Lite farligare lagliga saker:

- Köra bil

- Dricka alkohol

- Bruka tobak

- Vara ute sent på stan

- Flyga

- Till och med laga mat, knivar etc är farligare.

Propaganda?

Haha, skämtar ni, hur mycket "knark är dåligt" propaganda finns det inte nu, kan vara bra med lite vändning. Fast våra politiker är inte mycket att ha, generaliserar och kollar bara efter den känsliga ignoranta majoriteten. Hur kan någon som inte provat cannabis ens yttra sig, sjukt!

Hur tror ni cannabis skulle påverka Sveriges samhälle? Framförallt ungdomar.

Ett steg till mer frihet, ungdomar ska väl vara varsamma, men det gäller redan alkohol och tobak också som redan är lagligt, varför förbjuda något som är bra mycket ofarligare?

Minskad organiserad kriminalitet? Langare etc.

Absolut, om det säljs i en motsvarande affär till systemet så kommer alla köpa där istället från skumma folk och från utlandet, helt klart kommer det minskas. Dessutom får polisen ett problem mindre och kan spendera sin tid till något vettigt istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är sant, men eftersom cannabis endast drabbar den som testar det själv (såvida inte man är extrem passive rökare) i första hand så är det en annan sak. Mord påverkar andra.

Mord var bara ett överdriver exempel för att förtydliga min åsikt. Det de som är emot legalisering fruktar är ju i stor del att det är farligt, och givetvis vill man ju då inte testa det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Det är sant, men eftersom cannabis endast drabbar den som testar det själv (såvida inte man är extrem passive rökare) i första hand så är det en annan sak. Mord påverkar andra.

Mord var bara ett överdriver exempel för att förtydliga min åsikt. Det de som är emot legalisering fruktar är ju i stor del att det är farligt, och givetvis vill man ju då inte testa det.

 

Visste du att förbudet mot cannabis startade pga. att dom sa att färgade människor tänkte sig vara lika mycket värda som vita människor?

 

Just därför började det & inte pga. att det var farligt eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...