💬
Logga in
Fuska.se

Cannabis

281 svar · startad

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Denna tråden är så j*vla efterbliven -.-'

Bara få har kommit med faktiska bevis på vad dom säger. Jag tror nada av det som står här.

2. Cannabis är INTE en drog som leder till tyngre droger, det beror på hur personen är som person.

I dagsläget: Jo, som f*n!

Det har dock att göra med att den är olaglig...

29 Nov 2008
Trådstartare #62

Man kommer närmare tyngre droger pga av den är illegal, men inte f*n börjar man för det.

Fortfarande från person till person.

9 Dec 2008
↗ till inlägget

Denna tråden är så j*vla efterbliven -.-'

Bara få har kommit med faktiska bevis på vad dom säger. Jag tror nada av det som står här.

Vill du ha lite bevis?

I'll give you proof.

Cannabisförbudet skapar enorma vinster till kriminella nätverk.

Cannabisförbudet kostar enorma summor av skattebetalarnas pengar.

Cannabisförbudet gör att cannabisbrukare kommer i kontakt med knarklangare och andra kriminella.

Cannabisförbudet gör var 5:e europé kriminell.

Klockan är 04.05 på morgonen & jag känner att min hjärna inte riktigt hänger med i vad som sker, men jag kände att detta kunde vara en vettig sak att skriva :]

Senast ändrad:

14 Dec 2008
16 Dec 2008
Moderator Moderator

Borde cannabis legaliseras?

Självklart. Det är inte farligt, framför allt inte om man jämför med MYCKET annat. Lite farligare lagliga saker:

- Köra bil

- Dricka alkohol

- Bruka tobak

- Vara ute sent på stan

- Flyga

- Till och med laga mat, knivar etc är farligare.

Propaganda?

Haha, skämtar ni, hur mycket "knark är dåligt" propaganda finns det inte nu, kan vara bra med lite vändning. Fast våra politiker är inte mycket att ha, generaliserar och kollar bara efter den känsliga ignoranta majoriteten. Hur kan någon som inte provat cannabis ens yttra sig, sjukt!

Hur tror ni cannabis skulle påverka Sveriges samhälle? Framförallt ungdomar.

Ett steg till mer frihet, ungdomar ska väl vara varsamma, men det gäller redan alkohol och tobak också som redan är lagligt, varför förbjuda något som är bra mycket ofarligare?

Minskad organiserad kriminalitet? Langare etc.

Absolut, om det säljs i en motsvarande affär till systemet så kommer alla köpa där istället från skumma folk och från utlandet, helt klart kommer det minskas. Dessutom får polisen ett problem mindre och kan spendera sin tid till något vettigt istället.

17 Dec 2008

Xade: Även om jag håller med dig i mycket måste jag säga att man måste få uttrycka sig om något man inte provat... Annars kan vi ju inte heller yttra oss om mord, väpnat rån etc.

Moderator Moderator

Det är sant, men eftersom cannabis endast drabbar den som testar det själv (såvida inte man är extrem passive rökare) i första hand så är det en annan sak. Mord påverkar andra.

18 Dec 2008
↗ till inlägget

Det är sant, men eftersom cannabis endast drabbar den som testar det själv (såvida inte man är extrem passive rökare) i första hand så är det en annan sak. Mord påverkar andra.

Mord var bara ett överdriver exempel för att förtydliga min åsikt. Det de som är emot legalisering fruktar är ju i stor del att det är farligt, och givetvis vill man ju då inte testa det.
6 Jan 2009
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Mord var bara ett överdriver exempel för att förtydliga min åsikt. Det de som är emot legalisering fruktar är ju i stor del att det är farligt, och givetvis vill man ju då inte testa det.

Visste du att förbudet mot cannabis startade pga. att dom sa att färgade människor tänkte sig vara lika mycket värda som vita människor?

Just därför började det & inte pga. att det var farligt eller så.

7 Jan 2009
Trådstartare #72

The Union. ^^

Ni som är emot cannabis borde läsa lite om dess historia, varför det förbjöds etc.

lol@poll

16 Jan 2009
↗ till inlägget

The Union. ^^

Ni som är emot cannabis borde läsa lite om dess historia, varför det förbjöds etc.

lol@poll

wat

poll is worthless

17 Jan 2009
↗ till inlägget

men det gäller redan alkohol och tobak också som redan är lagligt, varför förbjuda något som är bra mycket ofarligare?[/b]

Varför tillåta fler skadliga ämnen än de som redan är lagliga.
Trådstartare #75
↗ till inlägget
↗ till inlägget

men det gäller redan alkohol och tobak också som redan är lagligt, varför förbjuda något som är bra mycket ofarligare?[/b]

Så här ser det ut idag bland många: "Usch, cannabis! j*vla pundare!" och sen går ut och super ner sig på en lördag.

Hyckleri, antingen allt eller inget.

Senast ändrad:

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Så här ser det ut idag bland många: "Usch, cannabis! j*vla pundare!" och sen går ut och super ner sig på en lördag.

Hyckleri, antingen allt eller inget.

Jag hade hellre använt cannabis än alkohol eller tobak, men jag tycker ingenting sådant är vettigt och bör inte vara lagligt.
18 Jan 2009
Trådstartare #77

Om du inte gillar det så använder du det bara inte även om det är lagligt eller olagligt.

Om jag får säga det själv så märker man ju direkt vilka som har prövat det och vilka som inte har i den här tråden.

Över till frågan. Själv tror jag inte något av de alternativen som finns.

Jag tror det är <5k. Inte av en överdos eller liknande, utan att det vart någon som kört bil eller något helt stenad.

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Om du inte gillar det så använder du det bara inte även om det är lagligt eller olagligt.

Kommer alltid finnas folk som bryter mot lagen för substanser, dock så förstår jag mig inte på varför alkohol o liknande är lagligt när det dödar otaliga människor varje år. Direkt eller indirekt.

Sluta försvara gift.

19 Jan 2009
↗ till inlägget

Om jag får säga det själv så märker man ju direkt vilka som har prövat det och vilka som inte har i den här tråden.

Över till frågan. Själv tror jag inte något av de alternativen som finns.

Jag tror det är <5k. Inte av en överdos eller liknande, utan att det vart någon som kört bil eller något helt stenad.

Då är det väl inte direkt relaterat till cannabis? Direkt relaterat är väl snarare sjukdom.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in