Gäst newnameguy Skrivet 6 November 2008 Rapport Dela Skrivet 6 November 2008 (redigerat) . Redigerat 21 Juli 2015 av TheExecutor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 6 November 2008 Rapport Dela Skrivet 6 November 2008 Först står det A-F, och sen A-E. Vad f*n är E då? IG- eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MysticGohan Skrivet 6 November 2008 Rapport Dela Skrivet 6 November 2008 Först står det A-F, och sen A-E. Vad f*n är E då? IG- eller? ej betygsatt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 6 November 2008 Rapport Dela Skrivet 6 November 2008 Först står det A-F, och sen A-E. Vad f*n är E då? IG- eller? ej betygsatt? Det var väl bara ett streck? Hur som helst ser jag inget större nackdelar med det här förslaget. Inga större fördelar heller, förresten. Betyg som betyg, säger jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MysticGohan Skrivet 6 November 2008 Rapport Dela Skrivet 6 November 2008 betyg borde inte finnas, folk blir för stressade... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 6 November 2008 Rapport Dela Skrivet 6 November 2008 Tycker att det är en bra idé Är det inte A, B, C, D, F? F= Fail, failure. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst newnameguy Skrivet 6 November 2008 Rapport Dela Skrivet 6 November 2008 (redigerat) . Redigerat 21 Juli 2015 av TheExecutor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mangekyoucake Skrivet 7 November 2008 Rapport Dela Skrivet 7 November 2008 Dyas; alla idioter blir stressade av betyg, ja. Vad trevligt det låter med A-F Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 8 November 2008 Rapport Dela Skrivet 8 November 2008 (redigerat) betyg borde inte finnas, folk blir för stressade... Håller med. Har mått skitdåligt eftersom jag bara hade ett knappt G i ämnena jag trodde jag låg riktigt bra i. ( Orsaken till G:et var att jag inte 'deltog nog i diskussioner' ) Redigerat 8 November 2008 av Garone Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Ubuntu Skrivet 8 November 2008 Rapport Dela Skrivet 8 November 2008 Tycker att det är bra, blir mer rättvist etc... Först står det A-F, och sen A-E. Vad f*n är E då? IG- eller? E måste väl vara G- eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 9 November 2008 Rapport Dela Skrivet 9 November 2008 Finns inget som heter IG i grundskolan, streck kallas det eller inget underlag, IG är ett betyg i gymnasiet och streck är inget betyg i gymnasiet. Antar att F är G-, E är G, D är G+, C är VG, B är god väg till MVG, A är MVG. Regeringen vill bara göra betygsystemet bredare, men jag tycker det är helt onödigt. Lärarna måste lära sig om allt igen och G-VG-MVG systemet är bra tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 9 November 2008 Rapport Dela Skrivet 9 November 2008 Helt ärligt borde betyg nästan tas bort. Eller alternativt: G eller IG bara, antagligen klarar man sig eller inte. Ett G skulle motsvara mellan dagens G och dagens VG i svårighetsgrad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.