Hoppa till innehåll

Invandring.

fishmaster

Rekommendera inlägg

Gäst Mindtwistah

Nu undrar jag verkligen varför mitt inlägg blev borttaget? Det bröt ju inte mot någon regel. Jag länkade till en informativ film som visade hur det kommer se ut som ifall vi fortsätter med invandringen, så det var ju On Topic...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 787
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

VARFÖR skulle inte man kunna strypa invandringen helt ?

Vi har ju sånt j*vla överflöd på invandrare så det ofattbart....varför ska vi då ta in ännu fler när våran arbetslöshet ändå är uppe i hela 20%...ge mig bra argument varför?

Det har INTE att göra med att 'vara mänsklig'....de etniska svenskarna ska fanimig inte behöva lida för något de inte rösta igenom när de sägs att vi lever i en 'demokrati'....ta in folk..visst så länge alla sköter sig och det inte rubbar välfärden och folkhemmet som per-albin gav till oss svenskar.

För att människan har skapat länder och gränser. Gränser som bara finns om man tror på dem. Ser man istället bortom gränser och länder ser man människor på en jord vi alla äger tillsammans. Alla ska ha rätt att bosättta sig vart man vill. Ekonomi ska aldrig gå före "mänsklighet", vad har vi blivit för monster om vi värderar pengar mer än människoliv, det är sjukt. Vi ska inte utvisa eller neka folk för att rädda våra pengar, vi ska spendera pengar på att rädda människor. Otroligt många människor behöver hjälp och kommer från krigsländer. Jag menar, åk och bo i Somalia i ett år och klaga sedan på Sverige.

Men viss arbetslösheten är verkligen hemsk, jag menar vissa människor lever i svält och sjukdomar som dödar alla man någonsing älskat. Andra tvingas ut i krig när dem är barn och växer upp i krig och elände. Vissa torteras och utsetts för hemskheter vi inte ens kan föreställa oss. Men det är ju småpotatis. Varför ska vi hjälpa dessa människor? Om vi gör det så riskerar ju Sven Svenssons lata tonårsgrabb vara utan jobb ett tag, kan ni tänka er något så hemskt?

För säkerhetsskull kan jag säga att ovanstående stycke var ironiskt, för tusan vi har det bättre än ni tror i Sverige, dela med er, vad gav er rätten till det ni har egentligen.

@fishmaster

Mina kommentarer i fetstil.

Jag ser en framtid där svenskar blir trakasserade i deras egna land för att de är svenskar. I samma framtid blir invandrare trakasserade för att vara invandrare, båda är fel.

Jag ser en framtid där alla städer får egna Rosengårdområden. Jag kan inte mycket om Rosengård, kan inte yttra mig.

Jag ser en framtid där det är olagligt att säga emot något negativt som har med invandrare eller Islam att göra. Det ska inte vara tillåtet att diskriminera någon, oavsett nationalitet.

Jag ser en framtid där arbetslösheten är skyhög. Människoliv och frihet > Ekonomi

Jag ser en framtid där alla resurser slussats om från sjukvården och skolorna till att betala för invandringen. Så de ska dö i krig och sjukdomar istället?

Jag ser en framtid där media inte får rapportera om kriminella med invandrarbakgrund. Ska ens nationalitet spela roll?

Jag ser en framtid där ocensurerad brottsstatistik är olaglig. Varför inte, spelar det roll vem som gör brotten?

Jag ser en framtid utan yttrandefrihet. Kommer inte hända. Men ska vi vara för att få diskriminera någon?

Jag ser en framtid utan pressfrihet. Kommer inte hända. Men ska vi vara för att få diskriminera någon?

Jag ser en framtid där AFA fått ett starkt fäste. En bra framtid, AFA är något bra.

Jag ser en framtid där mänskliga rättigheter offrats för Shia. Det handlar om religion, inte invandring.

Jag ser en framtid där svenskar flyr landet. Fly till ett land mer krig, svält och sjukdomar så kan jag lova att ni flyr tillbaka till Sverige och uppskattar vad vi gör för världen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag pratade med en kille från skolan och han sa att alla invandrare kommer hit och bara snyltar sossbidrag för dem inte orkar jobba? Men han har haft åsikter om att invandrare kommer in och tar jobben.

Och jag har hört dessa argument från flera på forumet.

Kan någon förklara hur detta går ihop?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men är det fördomsfullt? Jag är faktiskt orolig för landets framtid. I denna takt kommer det bli en större andel utomeuropéer i landet. Vad spelar det för roll, säger många.

Brottstatistiken är vad som skrämmer mig. Den ljuger inte. Den döljer inget.

Och om politiken inte ändras, om inte numren minskar, så går landet under för en politik som aldrig skulle kunna fungera.

Hinner bara svara snabbt då jag ska till skolan.

Du måste förstå att anledningen till att många invandrare är kriminella beror på att de kommer från förorter som nästan "Uppfostrar" kriminella.

Varför blir då dessa förorter med hög invandrar-procent så farliga?

Just för att det är folk från alla olika länder, och alla kommer inte så bra överens.

Vad jag har hört från kompisar är att Södertälje är en förort som inte gör så mycket ljud av sig alls och anledningen ska vara att där är den absoluta största procenten invandrare Syrianer.

Dom har inget att bråka om... Samma land, samma värderingar.

Men när man som i Tensta, Rinkeby, Rosengård och Fittja blandar hejvillt bland etniciteter kommer det att uppstå konflikter mellan de olika grupperna som i sin tur leder till våldsamma ungdomar som inte sällan blir våldsamma vuxna.

Turkar slåss med araber, Chilienare ogillar peruaner och är man som mig en så ovanlig blandning som tunisier/sydafrikan hamnar i facket "Blandras"...

Tror du icke-svenskar föds kriminella och bär på kniv redan som foster?

(Det sista var kanske lite onödigt men vafan det är debatt, då ska man ju vara lite kaxig ;D )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

I samma framtid blir invandrare trakasserade för att vara invandrare, båda är fel.

Och detta är vad som händer med den politik vi för.

Jag kan inte mycket om Rosengård, kan inte yttra mig.

Dit många invandrare hamnar, frivilligt eller inte, som du nog vet. Isolerat och utan framtid.

Det ska inte vara tillåtet att diskriminera någon, oavsett nationalitet.

Det handlar inte om diskriminering, det handlar om att snart får man inte säga något negativt om någonting som på något sätt kan kopplas till invandrare. Andra får man fritt prata skit om, tydligen.

Människoliv och frihet > Ekonomi

Fynding, synd bara att människoliv och "frihet" inte fungerar något vidare utan en bra ekonomi.

Så de ska dö i krig och sjukdomar istället?

Ännu en som verkar tro att om inte alla kommer till Sverige så dör de?

Ska ens nationalitet spela roll?

Kanske. Men jag pratar om att brott som utförs av invandrare kommer att sluta visas just för deras bakgrund.

Se korruptionen.

Varför inte, spelar det roll vem som gör brotten?

Ja, speciellt när det handlar om överrepresentation, och när vi för en politik som inte fungerar.

Kommer inte hända. Men ska vi vara för att få diskriminera någon?

Man ska få vara fri att kritisera något om man har skäl. Fakta ger skäl till att kritisera.

En bra framtid, AFA är något bra.

Du vet tydligen ingenting om AFAs metoder, eller hur. Deras ändamål må vara bra, men de är inte bättre än några andra extremister. Fega vandaler och inget annat.

Det handlar om religion, inte invandring.

Och med våran invandring får islam större grepp.

Har tydligen redan varit många muslimska "professorer" som lagt fram "krav" på Islamiska regler/lagar.

Fly till ett land mer krig, svält och sjukdomar så kan jag lova att ni flyr tillbaka till Sverige och uppskattar vad vi gör för världen.

Låtsas att vi kan hantera denna massinvandring? Detta land är redan förlorat.

Hinner bara svara snabbt då jag ska till skolan.

Du måste förstå att anledningen till att många invandrare är kriminella beror på att de kommer från förorter som nästan "Uppfostrar" kriminella.

Varför blir då dessa förorter med hög invandrar-procent så farliga?

Det är när områden blir invandrartäta som de "uppfostrar" kriminella.

Varför vet jag inte. Politiken vi för gör så att de blir isolerade och skapar utanförskap, för att vi kan inte hantera alla.

Just för att det är folk från alla olika länder, och alla kommer inte så bra överens.

Vad jag har hört från kompisar är att Södertälje är en förort som inte gör så mycket ljud av sig alls och anledningen ska vara att där är den absoluta största procenten invandrare Syrianer.

Kan inte uttrycka mig.

Dom har inget att bråka om... Samma land, samma värderingar.

Men när man som i Tensta, Rinkeby, Rosengård och Fittja blandar hejvillt bland etniciteter kommer det att uppstå konflikter mellan de olika grupperna som i sin tur leder till våldsamma ungdomar som inte sällan blir våldsamma vuxna.

Turkar slåss med araber, Chilienare ogillar peruaner och är man som mig en så ovanlig blandning som tunisier/sydafrikan hamnar i facket "Blandras"...

Och ändå fortsätter vi som vi gör. En ohållbar invandringspolitik med sikte på katastrof.

Nej. Jag tror att kulturkrockar och isolering skapar problemen.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså, alla problem ni tar upp kan lösas med ändringar i politiken kring hur vi tar hand om invandrare. Att strypa den helt eller minska kraftigt behövs inte. Sverige är ett extremt glesbefolkat land. Norr om stockholm har vi hur mycket land som helst. Låt invandrare flytta dit istället för att tränga ihop dom i getton i storstäderna.

Om man bor i en stad där men vet vad alla heter, begår man brott då? Kanske, men risken är betydligt mindre än om man bor i en stor stad. Detta antar naturligtvis att brotten inte begås för att överleva.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej. Jag tror att kulturkrockar och isolering skapar problemen.

Hur kan det spela roll om det är invandrare eller svenskar som gör brotten? I ett bra land ska det inte finnas någon skillnand, invandrare ska vara lika svenska som svenskar. Att särbehandla invandrare och ens peka ut dem som invandrare är fel. Om någon som invandrat till Sverige gör ett brott ska man tänka "j*vla idiot", inte "j*vla invandrare". Vi är inte bättre än invandrare. Vi har inte mer rätt att bo här.

Jag säger inte att alla som inte får bo i Sverige dör, men om ens en person dör för att den personen inte får komma hit så är vårt system sjukt.

Om AFA, jag vet inte extremt mycket om dem men de verkar vettiga, det kämpar för något bra i alla fall. Deras metoder kan diskuteras, jag är visserligen emot våld men de står i alla fall upp för vad som är rätt och kämpar för det. De sitter inte bara och ignorerar problemen och hoppas att någon löser dem.

Redigerat av Xade
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur någon kan gilla AFA är verkligen bortom mig. AFA själva påstår att de står för anarkism och kommunism, även om "riktiga" kommunister och reformister tar avstånd från dom.

Afa har utsatt (kd), ©, (m), (sd) samt (nd) för sabotage och hot. Partilokaler vandaliseras, medlemmar hotas och misshandlas. Butiker och resturanger bränns ner, och enskilda småföretagare hotas. Domare, jurister och handläggare misshandlas och blir hotade och uthängda på internet. De deltar i kravaller (se, Rosengård och Göteborg) och slåss mot polisen varje chans de får. AFA är lika illa som nazisterna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Hur kan det spela roll om det är invandrare eller svenskar som gör brotten?

Därför att de fått en ny chans här, och slänger bort den chansen?

Inte alla gör det, långt ifrån, men fler rent statistiskt sett.

Då kommer den fåniga responsen "så ska vi skicka ut svenskar som begår brott"?

Nej, de är födda här. De är etniska svenskar.

För ja, för mig är nationer ett faktum.

I ett bra land ska det inte finnas någon skillnand, invandrare ska vara lika svenska som svenskar.

Om jag flyttar till Kina, blir jag kines då?

Om mina etniskt svenska föräldrar födde mig i Kina, vore jag kines då?

Att särbehandla invandrare och ens peka ut dem som invandrare är fel. Om någon som invandrat till Sverige gör ett brott ska man tänka "j*vla idiot", inte "j*vla invandrare". Vi är inte bättre än invandrare. Vi har inte mer rätt att bo här.

Så när får jag se att invandrare begår fler brott och påpeka det?

Har inte de som byggt upp landet ha mer rätt att bo där än andra?

Jag ser det då iallafall som ett privilegium att få bo i ett annat land om man får chansen, inte som en fånig global rättighet.

Jag säger inte att alla som inte får bo i Sverige dör, men om ens en person dör för att den personen inte får komma hit så är vårt system sjukt.

Kan ju tänka på dom i landet som dör p.g.a bristande sjukvård, eller spelar inte dom någon roll längre?

Enda sjuka med vårat system är att det slutat bry sig om gränser längre, utan bara "fler, fler, vi behöver FLER INVANDRARE!!!!"

Om AFA, jag vet inte extremt mycket om dem men de verkar vettiga, det kämpar för något bra i alla fall. Deras metoder kan diskuteras, jag är visserligen emot våld men de står i alla fall upp för vad som är rätt och kämpar för det. De sitter inte bara och ignorerar problemen och hoppas att någon löser dem.

"De verkar vettiga", de slår förh*lvete sönder egendom och misshandlar, tycker du det rättfärdigas för att de slår ner en person som röstar på "fel" partier?!

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nationer är vad som skapar rasism och att det ens finns invandrare. Och ja, jag anser det en global rättighet att bo vart man vill, alla är invandrare från första början överallt, tror alla människor härstammar från Afrika från början så vi är egentligen alla invandrare. "Etniska svenskar" och invandrar svenskar ska ha exakt samma rättigheter, vi är alla människor och att ens se skillnad är ganska rasistiskt enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Nationer är vad som skapar rasism och att det ens finns invandrare. Och ja, jag anser det en global rättighet att bo vart man vill, alla är invandrare från första början överallt, tror alla människor härstammar från Afrika från början så vi är egentligen alla invandrare. "Etniska svenskar" och invandrar svenskar ska ha exakt samma rättigheter, vi är alla människor och att ens se skillnad är ganska rasistiskt enligt mig.

Din syn på vad som är rasism är konstig.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...