Hoppa till innehåll

Bankkod @ta Reda På Vem Jag Är?


Lynott

Rekommendera inlägg

Tja, jag har lagt ut en anons på blocket. Killen som ska köpa ska överföra pengarna via internet fast han säger "Jag hoppas inte du scammar, för om du gör det kan jag liks ta reda på vem du är genom din bankkod" Är detta en sanning, man blir f*n skrajj, och nej, jag ska inte scamma.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ihabba123

Vet inte om man kan ta reda på vem du är genom bankkod, men han kan ju endå söka på eniro om du har lagt ut tele nummer eller namn. Inte alls svårt att ta reda vem du är då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja, jag har lagt ut en anons på blocket. Killen som ska köpa ska överföra pengarna via internet fast han säger "Jag hoppas inte du scammar, för om du gör det kan jag liks ta reda på vem du är genom din bankkod" Är detta en sanning, man blir f*n skrajj, och nej, jag ska inte scamma.

Det verkar lite skumt att man kan ta reda på vem man är via kort, men samhället spårar ur med säkerheten.

 

I alla fall, om du inte scammar så kommer han med största sannolikhet inte göra något, förmodligen slänger han även lappen där koden är och glömmer det hela. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej soft, för det jag säljer är en wow gubbe och om han ringer polisen är han dum i huvet för det är olagligt att köpa :P |FeEEssSSTTTT< ;SPP:PP;P;P;P;P;P;P;P

Okej. Frågan som dyker upp inne i mitt huvud är vem det är som är dum i huvudet..

Du tror att du är ett änglabarn för att det är du, som säljer? Det är väl lika olagligt som att sälja ett konto som att köpa ett....

post-56150-1226244690_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lol, bankkoden är på 4 siffror och fler än du har den, så nej han kan inte få tag på dig med bankod. Om du däremot menar koden du behöver för att överföra pengar. Ja det kan han, om han ringer polisen, eller kanske ringer din bank, men tar du en engångskod så försvinner den efter en användning och polsien kan inte spåra den. Fast det finns andra sätt dem kan spåra dig på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...