WishCookie Skrivet 16 November 2008 Rapport Dela Skrivet 16 November 2008 Hejsan Jag är ju ny i min nya skola. Och nu kommer det en till ny kille till skolan. Och här är problemet: När jag började i min nya skola så var det inte många som hängde med mig. Det var ungefär 4 stycken. Och jag kände ingen. Sen kommer det en ny kille i min klass och då börjar typ halva skolan hänga med han och han kände ingen där. (Han sa det inför alla). Så han fick ennu mera respekt på sin första dag en jag fick. När jag var där första dan fick jag fane mig inte respekt alls. Så vad ska jag göra :( Plus jag funderar att byta tillbacka till min gamla skola eftersom att ingen ger mig respekt fortfarande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 16 November 2008 Rapport Dela Skrivet 16 November 2008 Tog du för dig eller stod du mest och väntade på att dem skulle komma till dig? Alltså vissa har en förmåga att dra till sig människor till sig. Och vissa är inte bra på det. Men om du tycker att de andra i din klass får respekt, försök att ändra dig så att du kan få din "respekt". Det kan krävas mycket för att bli respekterad och uppskattad av andra. Och vad vad det som fick dig att byta skola i första taget? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 16 November 2008 Rapport Dela Skrivet 16 November 2008 Jag tror faktist inte att det handlar om respekt. Tror att det mera handlar om Personligheten. Men lixom, det går faktist också att börja snacka lite smått med folk, så att du kanske börjar känna en tjej/kille väldigt bra. Och igenom det får du kanske fler? :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WishCookie Skrivet 16 November 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 16 November 2008 HetField:Jag stod och väntade på att någon skulle komma till mig för att jag klarar bara inte av att prata med nya personer. Och JAg har försökt att ändra men det går ej :( Molesta: JAg har försökt men inget funkar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 16 November 2008 Rapport Dela Skrivet 16 November 2008 HetField:Jag stod och väntade på att någon skulle komma till mig för att jag klarar bara inte av att prata med nya personer. Och JAg har försökt att ändra men det går ej :( Molesta: JAg har försökt men inget funkar hur länge sen va det sen du börja? vi hadde en kille i våran klass när jag börja gymnasiet han va lite tyst sen börja jag prta och skämta med han pch nu är han polare med alla i klassen. det löser sig oftast, men omm du är blyg och inte pratar så får man försöka ändra på sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 17 November 2008 Rapport Dela Skrivet 17 November 2008 När jag flyttade och började i 'den' klassen - så började jag snacka lite småtyst med folk. Tillslut så blev det ju att man hängde med dom på rasterna lite och så. Det byggs upp hela tiden. Moonlamp@ Hur gjorde du då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 17 November 2008 Rapport Dela Skrivet 17 November 2008 (redigerat) HetField:Jag stod och väntade på att någon skulle komma till mig för att jag klarar bara inte av att prata med nya personer. Och JAg har försökt att ändra men det går ej :( Molesta: JAg har försökt men inget funkar Det gäller att ta för sig, bjuda på sig själv, men även kunna gå vidare. När du står för dig själv, så framstår du som en blyg människa som vill bli lämnad ifred. WoW är ju ett ganska populärt spel, dina klasskamrater kanske spelar det, du får väl typ söka upp dom i spelet. ;) Och en sak till, vem har sagt att man behöver vänner? Det är inget fel med personer som är för sig själva. Men om du nu har stått för dig själv sedan du började i skolan, så är det nog en aning svårt att ändra beteende bara sådär. Redigerat 17 November 2008 av Raptomex Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst hejhejhej Skrivet 17 November 2008 Rapport Dela Skrivet 17 November 2008 haha skink reklamen xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Husko Skrivet 17 November 2008 Rapport Dela Skrivet 17 November 2008 Senaste 10 inläggen [ I bakvänd ordning ] hejhejhej Postat Idag, 09:01:05 haha skink reklamen xD ------------------------------------------------------ vAD? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 17 November 2008 Rapport Dela Skrivet 17 November 2008 Senaste 10 inläggen [ I bakvänd ordning ] hejhejhej Postat Idag, 09:01:05 haha skink reklamen xD ------------------------------------------------------ vAD? Kan du lära dig att quota normalt? Asså är du typ serriöst förbannad på dina 55 FM? Ontopic, det är som Raptome säger. Man får ju ingenting, om man inte bjuder på sig själv lite. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WishCookie Skrivet 17 November 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 17 November 2008 HetField:Jag stod och väntade på att någon skulle komma till mig för att jag klarar bara inte av att prata med nya personer. Och JAg har försökt att ändra men det går ej :( Molesta: JAg har försökt men inget funkar Det gäller att ta för sig, bjuda på sig själv, men även kunna gå vidare. När du står för dig själv, så framstår du som en blyg människa som vill bli lämnad ifred. WoW är ju ett ganska populärt spel, dina klasskamrater kanske spelar det, du får väl typ söka upp dom i spelet. ;) Och en sak till, vem har sagt att man behöver vänner? Det är inget fel med personer som är för sig själva. Men om du nu har stått för dig själv sedan du började i skolan, så är det nog en aning svårt att ändra beteende bara sådär. Nja asså jag hängde med dom andra men sen började dom sluta hänga med mig för vi hade ju samma intresse men av nån orsak slutade dom hänga med mig :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 18 November 2008 Rapport Dela Skrivet 18 November 2008 (redigerat) HetField:Jag stod och väntade på att någon skulle komma till mig för att jag klarar bara inte av att prata med nya personer. Och JAg har försökt att ändra men det går ej :( Molesta: JAg har försökt men inget funkar Det gäller att ta för sig, bjuda på sig själv, men även kunna gå vidare. När du står för dig själv, så framstår du som en blyg människa som vill bli lämnad ifred. WoW är ju ett ganska populärt spel, dina klasskamrater kanske spelar det, du får väl typ söka upp dom i spelet. ;) Och en sak till, vem har sagt att man behöver vänner? Det är inget fel med personer som är för sig själva. Men om du nu har stått för dig själv sedan du började i skolan, så är det nog en aning svårt att ändra beteende bara sådär. Nja asså jag hängde med dom andra men sen började dom sluta hänga med mig för vi hade ju samma intresse men av nån orsak slutade dom hänga med mig :( Antagligen gillar dom inte din personlighet i så fall. Men hur många "kompisar" har du? För jag menar, du behöver ju inte vara kompis med hela klassen direkt. Enligt mig så räcker det då med typ 2st bra kompisar. Redigerat 18 November 2008 av Firecracker Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.