laynus Skrivet 22 November 2008 Rapport Dela Skrivet 22 November 2008 Hej jag håller på med min sida och vill ha knappar som byter bild när man håller på dom. För det ska bli länkar. kan nån hjälpa mej? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fality Skrivet 22 November 2008 Rapport Dela Skrivet 22 November 2008 **** { background-image:url(bild); } **** a:hover { background-image:url(ny bild); } Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 22 November 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 22 November 2008 Okej och sen hur gör jag dom länkade då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vixxec Skrivet 22 November 2008 Rapport Dela Skrivet 22 November 2008 (redigerat) Jag skulle ha gjort hela j*vla layouten för dig. Men sen så började du bara dampa. O.o Redigerat 22 November 2008 av Vixxec Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Njugen Skrivet 22 November 2008 Rapport Dela Skrivet 22 November 2008 (redigerat) Hej jag håller på med min sida och vill ha knappar som byter bild när man håller på dom. För det ska bli länkar. kan nån hjälpa mej? Okej och sen hur gör jag dom länkade då? Så här ska det se ut i ditt CSS-dokument, width och height ska justeras till bildens storlek och // och det beskrivning som finns bakom den ska tas bort: .valfrittnamn:link { background-image:url(bild); display: block; width: 100px; height: 50px; } .valfrittnamn:visited { background-image:url(ny bild); display: block; width: 100px; height: 50px; } .valfrittnamn:hover { background-image:url(ny bild); display: block; width: 100px; height: 50px; } Och så här formar du din länkknapp: <a href="index.html" class="valfrittnamn"></a> Redigerat 22 November 2008 av Hitsugaya Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 23 November 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 23 November 2008 Vad menar du med valfritt namn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Glassgubben Skrivet 23 November 2008 Rapport Dela Skrivet 23 November 2008 Där i valfritt namn kan du skriva t.e.x next eller nästa :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Njugen Skrivet 23 November 2008 Rapport Dela Skrivet 23 November 2008 (redigerat) Vad menar du med valfritt namn? .valfrittnamn:link i ditt CSS-dokument kopplar ihop den med class="valfrittnamn" i <a>-elementet i din HTML-dokument. valfrittnamn i CSS-dokumentet kan bytas ut mot ett annat namn, uttryck eller bokstav förutsatt att du lägger detsamma under class="" i <a>-elementet i din HTML-dokument. T.ex. .test:link <a href="#" class="test">test</a> .hitsugayaaeger:link <a href="#" class="hitsugayaaeger">test</a> osv. Redigerat 23 November 2008 av Hitsugaya Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fality Skrivet 23 November 2008 Rapport Dela Skrivet 23 November 2008 .valfrittnamn:link i ditt CSS-dokument kopplar ihop den med class="valfrittnamn" i <a>-elementet i din HTML-dokument. valfrittnamn i CSS-dokumentet kan bytas ut mot ett annat namn, uttryck eller bokstav förutsatt att du lägger detsamma under class="" i <a>-elementet i din HTML-dokument. En variabel med andra ord. @TS: Om du anger .hitsugayaaeger i CSS dokumentet blir det class="hitsugayaaeger" Om du anger #hitsugayaaeger i CSS dokumentet blir det id="hitsugayaaeger" .valfrittnamn a:link, a:visited, a:active { background-image:url(bild); display: block; width: 100px; height: 50px; } Borde inte detta funka lika bra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PunkArne Skrivet 25 November 2008 Rapport Dela Skrivet 25 November 2008 (redigerat) .valfrittnamn:link i ditt CSS-dokument kopplar ihop den med class="valfrittnamn" i <a>-elementet i din HTML-dokument. valfrittnamn i CSS-dokumentet kan bytas ut mot ett annat namn, uttryck eller bokstav förutsatt att du lägger detsamma under class="" i <a>-elementet i din HTML-dokument. En variabel med andra ord. @TS: Om du anger .hitsugayaaeger i CSS dokumentet blir det class="hitsugayaaeger" Om du anger #hitsugayaaeger i CSS dokumentet blir det id="hitsugayaaeger" .valfrittnamn a:link, a:visited, a:active { background-image:url(bild); display: block; width: 100px; height: 50px; } Borde inte detta funka lika bra? Varför inte en konstant? Låt en konstig variant för H vara konstantterm för hitsugaya, ta sedan copyright på det! Einsteins formel E = mc(i kvadrat) är full av konstanter. Man måste inte vara så dynamisk hela tiden. Redigerat 25 November 2008 av PunkArne Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.