Boffaroffe Skrivet 26 November 2008 Rapport Dela Skrivet 26 November 2008 http://nyheter.se.msn.com/article.aspx?cp-...mentid=11311930 Om ni läser artikeln ser ni att han bara fick 4 och ett halvt år fängelse. Han våldtog en flicka som är 13år gammal vid 13 olika tillfällen. Tycker ni inte att domstolen har blivit lite för snälla mot brotslingar? I USA skulle han nog ha fåt livstid eller 20-30 år. Tänk er han våldtog henne vid 13 olika tillfällen! och hon vara bara 13år. Vad tycker ni om det här? Han våldtog henne 2 gånger. Annars är det för djävligt att han bara får 4 ½ års fängelse. Nej han våldtog henne 13 gånger. "Mannen dömdes för att i höst ha utsatt sin 13-åriga styvdotter för våldtäkt vid två tillfällen..." Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 26 November 2008 Rapport Dela Skrivet 26 November 2008 http://nyheter.se.msn.com/article.aspx?cp-...mentid=11311930 Om ni läser artikeln ser ni att han bara fick 4 och ett halvt år fängelse. Han våldtog en flicka som är 13år gammal vid 13 olika tillfällen. Tycker ni inte att domstolen har blivit lite för snälla mot brotslingar? I USA skulle han nog ha fåt livstid eller 20-30 år. Tänk er han våldtog henne vid 13 olika tillfällen! och hon vara bara 13år. Vad tycker ni om det här? Wie... vi vill ju vara som USA för där är allt perfect. 4 och ett halvt år är jÄvligt länge om ni tänker efter och använder hjärnan! Det är 1 tredjedel av hela livet på många användare på detta forum. "Våldtar man en mänsika i USA så blir man själv våldtagen i 20 år... av män" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
garkan Skrivet 27 November 2008 Rapport Dela Skrivet 27 November 2008 Bättre att ge dom livstids fängelse än dödstraff, för då lider dom innan dom dör. Och ja, han våldtog henne 2 gånger men gjorde sexuella övergrepp i 30 tillfällen. Fattar inte hur man kan göra något sådant, mot en 13 åring.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 27 November 2008 Rapport Dela Skrivet 27 November 2008 (redigerat) 2 år för varje våldtagning imo, 2*13=26 23 år i finkan plus 230.000 kronor är det rätta straffet. Redigerat 28 November 2008 av ForlorN Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 27 November 2008 Rapport Dela Skrivet 27 November 2008 Vad jag vet är väl 12 år det högsta straffet i Sverige? Mycket möjligt att jag kommer ihåg fel dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 27 November 2008 Rapport Dela Skrivet 27 November 2008 (redigerat) Vad jag vet är väl 12 år det högsta straffet i Sverige? Mycket möjligt att jag kommer ihåg fel dock.Livstid är det längsta straffet, men varar inte hela livet. Du kommer antagligen bli frisläppt efter cirka tjugo år. Redigerat 27 November 2008 av ForlorN Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 27 November 2008 Rapport Dela Skrivet 27 November 2008 Jasså, så man kan få livstid upp till sådär 20 år? Jag trodde 12 eller någonstans där var absolut max. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 27 November 2008 Rapport Dela Skrivet 27 November 2008 2 år för varje våldtagning imo, 2*13=23 23 år plus 230.000 kronor är det rätta straffet. För det första räknar du uselt. För det andra har du fått tag på fel siffror. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 28 November 2008 Rapport Dela Skrivet 28 November 2008 2 år för varje våldtagning imo, 2*13=23 23 år plus 230.000 kronor är det rätta straffet. För det första räknar du uselt. För det andra har du fått tag på fel siffror. HAHA fyfan vad jag måste ha varit trött, tack för att du lade märke till det. Men fel siffror är jag inte riktigt med på spåret, vad är dem rätta då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 28 November 2008 Rapport Dela Skrivet 28 November 2008 2 år för varje våldtagning imo, 2*13=23 23 år plus 230.000 kronor är det rätta straffet. För det första räknar du uselt. För det andra har du fått tag på fel siffror. HAHA fyfan vad jag måste ha varit trött, tack för att du lade märke till det. Men fel siffror är jag inte riktigt med på spåret, vad är dem rätta då? 2 våldtäkter. Om vi följer ditt råd med 2 år per våldtäkt blir det ju 4 år, precis vad han fick. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NeedforSpeed Skrivet 27 December 2008 Rapport Dela Skrivet 27 December 2008 han borde få el stolen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 27 December 2008 Rapport Dela Skrivet 27 December 2008 han borde få el stolen Ingen förtjänar att dö, och ingen förtjänar att säga att någon annan borde dö. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.