Hoppa till innehåll

Nej Till Privatpoliser I Sverige Nej Till Ipred!


sargon94
 Dela

Vad tycker du om ipred ??  

121 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

  • Svar 93
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Men innan ni ger era egoistiska svar, så kanske ni ska tänka på att folk skaffar sig mat om dagen, genom att sälja, producera filmer etc. Hur mycket får de om vi laddar ner? Du kan lika gärna gå in på närmaste el butik, och roffa åt dig varenda film du ser, det är exakt samma princip.

 

Så ni måste tänka lite på att folk försörjer sig på detta yrke. Kanske är nytt för er, men det är faktiskt inte gratis att göra filmer....

 

Dock, jag är lite sur över att man inte kan ladda ner (lika säkert) längre, men samtidigt så förstår jag hur de resonerar...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men innan ni ger era egoistiska svar, så kanske ni ska tänka på att folk skaffar sig mat om dagen, genom att sälja, producera filmer etc. Hur mycket får de om vi laddar ner? Du kan lika gärna gå in på närmaste el butik, och roffa åt dig varenda film du ser, det är exakt samma princip.

 

Så ni måste tänka lite på att folk försörjer sig på detta yrke. Kanske är nytt för er, men det är faktiskt inte gratis att göra filmer....

 

Dock, jag är lite sur över att man inte kan ladda ner (lika säkert) längre, men samtidigt så förstår jag hur de resonerar...

Det är indie studios som skadas, men ändå så är det "de stora" som klagar mest. Stackars rika mainstream artister som måste vänta en hel månad på sitt palats. Q_Q

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men innan ni ger era egoistiska svar, så kanske ni ska tänka på att folk skaffar sig mat om dagen, genom att sälja, producera filmer etc. Hur mycket får de om vi laddar ner? Du kan lika gärna gå in på närmaste el butik, och roffa åt dig varenda film du ser, det är exakt samma princip.

 

Så ni måste tänka lite på att folk försörjer sig på detta yrke. Kanske är nytt för er, men det är faktiskt inte gratis att göra filmer....

Det här kanske är nytt för dig, men det är inte alls samma princip. Det blir en kopia av filmen när man laddar ner, och det förlorar inte de som producerat den någonting på, det finns ingenting som säger att man skulle gått och köpt den egentligen. När du stjäl den från en affär har du ju tagit någonting direkt ifrån dem.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Jag själv är emot ipred det var jag som starta *forumet* men ialla fall, men jag själv har och laddar ner men jag är även emot nerladdning för dem har kämpat för att skapa filmen så ska andra ladda ner den helt gratis det är dåligt.

 

Men om en film inte hade kostat 150kr så skulle jag köpt filmerna en film ska kosta ca 30kr på skiva då kan man köpa den och dem kan använda ipred på ett annat sätt att alla som laddar ner en film eller ett spel eller musik så skickar dem hem en räking på 10kr då kostar det inte så mycket för nerladdaren och tillverkar tjänar mycket.

 

Vem skulle villja ha hemskickad en räkning på några 1000 lappar för en film man laddat ner när det finns flera andra miljoner som laddar ner

 

Nå förstår du tycker du som jag eller tycker du jag e helt sjuk skriv gärna kommentarer (:

Redigerat av sargon94
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men innan ni ger era egoistiska svar, så kanske ni ska tänka på att folk skaffar sig mat om dagen, genom att sälja, producera filmer etc. Hur mycket får de om vi laddar ner? Du kan lika gärna gå in på närmaste el butik, och roffa åt dig varenda film du ser, det är exakt samma princip.

 

Så ni måste tänka lite på att folk försörjer sig på detta yrke. Kanske är nytt för er, men det är faktiskt inte gratis att göra filmer....

Det här kanske är nytt för dig, men det är inte alls samma princip. Det blir en kopia av filmen när man laddar ner, och det förlorar inte de som producerat den någonting på, det finns ingenting som säger att man skulle gått och köpt den egentligen. När du stjäl den från en affär har du ju tagit någonting direkt ifrån dem.

 

Det är exakt samma princip, hur mycket betalar du när du laddar ner? hur mycket betalar du när du snor en sak?

 

 

Det är det jag menar med samma princip.... och jag tvivlar på att vi i Sverige inte har råd med att köpa en film för 200 spänn,

 

Mänskligheten har blivit så otroligt lat och snål, så man vet inte hur detta kommer sluta...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men innan ni ger era egoistiska svar, så kanske ni ska tänka på att folk skaffar sig mat om dagen, genom att sälja, producera filmer etc. Hur mycket får de om vi laddar ner? Du kan lika gärna gå in på närmaste el butik, och roffa åt dig varenda film du ser, det är exakt samma princip.

 

Så ni måste tänka lite på att folk försörjer sig på detta yrke. Kanske är nytt för er, men det är faktiskt inte gratis att göra filmer....

Det här kanske är nytt för dig, men det är inte alls samma princip. Det blir en kopia av filmen när man laddar ner, och det förlorar inte de som producerat den någonting på, det finns ingenting som säger att man skulle gått och köpt den egentligen. När du stjäl den från en affär har du ju tagit någonting direkt ifrån dem.

 

Det är exakt samma princip, hur mycket betalar du när du laddar ner? hur mycket betalar du när du snor en sak?

 

 

Det är det jag menar med samma princip.... och jag tvivlar på att vi i Sverige inte har råd med att köpa en film för 200 spänn,

 

Mänskligheten har blivit så otroligt lat och snål, så man vet inte hur detta kommer sluta...

 

Galenskap!

 

http://piratbyran.org/index.php?view=articles&id=95

 

Själv laddar jag hem mycket med dokumentärer, som ALDRIG visas på svensk TV. Jag kan inte få tag på dem någon annan stans än internet.

 

De rika, feta pamparna som får in massviss med pengar när vi köper och hyr filmer bryr sig inte om att vi tycker att filmerna är intressanta, de bryr sig bara om pengar. De vill suga ut varenda litet öre! Istället för att stämma varenda liten tonåring som laddar ner de senaste albumet av Metallica, så borde de satsa på att skapa alternativa och billigare sätt för oss att lyssna eller se på deras senaste verk. Spotify är ett utmärkt exempel på detta. Gratis men laglig musik. Hulu, som visar en hel del serier för de amerikanska invånarna.

 

Jag tycker även att de kan förbättra de sätt som redan finns, bibliotek t.ex. Där kan man låna gratis böcker samt vissa dokumentärer och även gamla filmklassiker finns att låna hem. Om det hade varit möjligt att låna de senaste filmerna från biblioteket hade det inte funnits någon större anledning att ladda hem deras förbaskade filmer. De gnäller och gnäller för att de inte får in pengar som de tycker att de egentligen skall ha.

 

Tänkte visa ett praktiskt exempel.

 

Gert, 26 år gammal, arbetar i kassan på systembolaget. Han tjänar cirka 21 000 kronor efter skatt, och de pengarna skall räcka till hyra, mat, inköp av kläder samt el och vatten. Efter detta har han ungefär 2 000 kronor som han skall antingen spara till en fjuttig resa till Norge om tre år. Han kanske lägger undan tusen kronor varje månad och då har han tusen kronor att spendera till nöje.

Han går på bio, och ser den senaste Terminatorfilmen och äter på BK tillsammans med flickvännen innan. Där går 200 spänn på direkten. Han skulle gärna vilja köpa en film eller ett almbum, men fann heller har han råd till det. En ny DVD-film går på cirka 150 spänn och likaså gör ett nytt album.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har aldrig i mitt liv laddat ner en film olagligt ( inte för att jag har speciellt mycket kunskaper om hur man gör det heller.... ) och har aldrig känt något sug efter att göra det heller. Vill jag se en film så lyfter jag på röven och tar mig till den lokala video butiken och pröjsar 30 riksdaler för att glo 2 timmar på meningslöst våld vilket jag finner fruktansvärt underhållande.

 

 

Precis som 2good4u sa:"Mänskligheten har blivit så otroligt lat och snål, så man vet inte hur detta kommer sluta... "

Sen förstår jag precis ForlorNs mening med att det borde finnas fler lätt tillgängliga, lagliga och billigare sätt att få tag på film, musik mm.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men innan ni ger era egoistiska svar, så kanske ni ska tänka på att folk skaffar sig mat om dagen, genom att sälja, producera filmer etc. Hur mycket får de om vi laddar ner? Du kan lika gärna gå in på närmaste el butik, och roffa åt dig varenda film du ser, det är exakt samma princip.

 

Så ni måste tänka lite på att folk försörjer sig på detta yrke. Kanske är nytt för er, men det är faktiskt inte gratis att göra filmer....

Det här kanske är nytt för dig, men det är inte alls samma princip. Det blir en kopia av filmen när man laddar ner, och det förlorar inte de som producerat den någonting på, det finns ingenting som säger att man skulle gått och köpt den egentligen. När du stjäl den från en affär har du ju tagit någonting direkt ifrån dem.

 

Det är exakt samma princip, hur mycket betalar du när du laddar ner? hur mycket betalar du när du snor en sak?

 

 

Det är det jag menar med samma princip.... och jag tvivlar på att vi i Sverige inte har råd med att köpa en film för 200 spänn,

 

Mänskligheten har blivit så otroligt lat och snål, så man vet inte hur detta kommer sluta...

 

Du är bara korkad om du fortfarande tror att det är samma princip efter det jag förklarade. De två sista meningarna kan jag inte se ha något med mitt inlägg att göra, så jag vet inte vad du förutsätter.

 

Jag ger ett exempel till dig, hoppas verkligen att du förstår, annars håller väl mänskligheten på att bli så dum och naiv att man aldrig vet var det kommer sluta.

 

Jag ska skulle ALDRIG köpt den där filmen egentligen, inte ens om fildelning inte fanns. Alltså förlorar inte de som producerat skiten någonting på att jag laddat ner den.

Edit: Hur ställer du dig sen till att det är fildelare som faktiskt köper mest film och musik idag?

Redigerat av Aircondition
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...