Hoppa till innehåll

Nej Till Privatpoliser I Sverige Nej Till Ipred!

sargon94

Vad tycker du om ipred ??  

121 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Hej!

Snart kommer det säkert vara laglit att vara pedofil.

o varför inte ge banken en shotgun ifall rånare kommer , dem kan också bli privatpoliser då,

Ett ex,

``Jag driver en restaurang. Jag KRÄVER härmed att regeringen förbjuder matlagning i hemmet. Det skadar min verksamhet och gör att jag inte får betalt för mitt arbete, eftersom de som äter hemma ju inte kommer och äter på min restaurang. Allt arbete jag har lagt ner på att skapa goda rätter och vackra menyer, som min fantastiska pytt-i-panna, går förlorat när folket steker pytt-i-panna hemma! Folket ska stämmas för sin matlagning! Inför annars tänker jag inte driva min restaurang längre! Då får folket minsann LIDA!

´´

Citatet kommer från softmupparna o skriven av ercie

skriv gärna anledningar varför ipred lagen ska vara bra ??:S

Vad fildelare är är inte laga mat i hemmet. Det är att kopiera restaurangens upphovsrättsskyddade hemliga recept, vilket därmed ruinerar restaurangen som kämpat för att få till det receptet.

Att skapa sin egen musik är fullt lagligt, har alltid varit det, och kommer att fortsätta vara det. Vad de vill få stopp på är stölderna av musik.

Så som du beskriver förslaget tycker jag att det verkar toppen.

Dem vill bolagen ja dem vill bara tjäna pengar men artisterna är det bra om man fildelar, hört från någon stans, från skivkontrakt k'nar dem öre men på kons'rer k'nar dem kr , kolla på ex busshunter eller vad han heter hur blev han känd. O jag tycker SÄNK PRISET PÅ FILMER, SPEL, MUSIK. Nu kanske jag tar ett dåligt ex men om en affär säljer en godis för 50öre hur många köper du då ? kanske 10 st men om den kostar 2 kr ( som är 4 dubbla ) kanske du köper 1 st o annat av andra godisar. kanske ett dåligt ex jag vet inte,

Samma sak med ex film det kostar endast 5 kr skivan+ 5 kr fodralet HÖGST = 10 kr när du kan få tag på en film för 10 kr istället för att köpa den för 150 kr vad väljer du, MEN däremot om den kostar ex 30 kr så Köper man såklart.

Så sänk priset på filmer, spel, musik ... så kommer ni se att flera kommer köpa av er.

Redigerat av sargon94
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 93
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Hej!

o varför inte ge banken en shotgun ifall rånare kommer , dem kan också bli privatpoliser då,

Ett ex,

``Jag driver en restaurang. Jag KRÄVER härmed att regeringen förbjuder matlagning i hemmet. Det skadar min verksamhet och gör att jag inte får betalt för mitt arbete, eftersom de som äter hemma ju inte kommer och äter på min restaurang. Allt arbete jag har lagt ner på att skapa goda rätter och vackra menyer, som min fantastiska pytt-i-panna, går förlorat när folket steker pytt-i-panna hemma! Folket ska stämmas för sin matlagning! Inför annars tänker jag inte driva min restaurang längre! Då får folket minsann LIDA!

´´

Vad fildelare är är inte laga mat i hemmet. Det är att kopiera restaurangens upphovsrättsskyddade hemliga recept, vilket därmed ruinerar restaurangen som kämpat för att få till det receptet.

Att skapa sin egen musik är fullt lagligt, har alltid varit det, och kommer att fortsätta vara det. Vad de vill få stopp på är stölderna av musik.

Dem vill bolagen ja dem vill bara tjäna pengar men artisterna är det bra om man fildelar, hör från någon stans, från skivkontrakt k'nar dem öre men på kons'rer k'nar dem kr , kolla på ex busshunter eller vad han heter

Du "hörde" ngnstans. Du kanske ska kolla lite på vad själva artisterna säger? Artisterna ställer sig bakom förslaget.

Anledning: Nu tjänar man inget på skivkontrakt, men man gjorde det innan. Vinsten har minskat dramatiskt och fortsätter minska år för år.

Och faktum är: skivbolagen är stora och kommer att överleva, hur illa det än går. Det är artisterna som har svårt att värna sig. Skivbolagen har allt kapital till hands och kan satsa det som de vill, artisterna är i underläge och kommer i kläm.

Ja, självklart vill de bara tjäna pengar. När du växer upp kommer du kanske förstå att man inte kan fortsätta med att leva på sina föräldrar resten av livet och faktiskt måste tjäna pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej!

Ett ex,

´´

Dem vill bolagen ja dem vill bara tjäna pengar men artisterna är det bra om man fildelar, hör från någon stans, från skivkontrakt k'nar dem öre men på kons'rer k'nar dem kr , kolla på ex busshunter eller vad han heter

Du "hörde" ngnstans. Du kanske ska kolla lite på vad själva artisterna säger? Artisterna ställer sig bakom förslaget.

Anledning: Nu tjänar man inget på skivkontrakt, men man gjorde det innan. Vinsten har minskat dramatiskt och fortsätter minska år för år.

Och faktum är: skivbolagen är stora och kommer att överleva, hur illa det än går. Det är artisterna som har svårt att värna sig. Skivbolagen har allt kapital till hands och kan satsa det som de vill, artisterna är i underläge och kommer i kläm.

Ja, självklart vill de bara tjäna pengar. När du växer upp kommer du kanske förstå att man inte kan fortsätta med att leva på sina föräldrar resten av livet och faktiskt måste tjäna pengar.

Men jag säger inte att det är rätt o ladda ner , Men när dem har så höga priser så varför inte ?

Och när den lagen (OM) inträffar så kommer ju skivbolag skicka hem hot brev till dem som laddar ner/upp Vem e det som tjänar på det då ??

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2161924.ab

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivit upp mitt namn på listan..

Dom gör alla dessa töntiga lagar för att det finns så många fildelare, dom gör lagar för att stoppa detta? Tror dom att dom ska kunna få tag på miljontals människor? Vad är deras tanke bakom alla dessa lagar? Att få tag på enstaka fildelare varje år, eller tror dom på fullaste allvar att dom kan få alla att sluta med fildelning för att det skapas fildelnings lag hit o dit? Dom kan göra alla dessa lagar, men ingen av dessa lagar hjälper. Olaga fildelning kommer aldrig kunna stoppas, iaf inte med dessa lagar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dom gör alla dessa töntiga lagar för att det finns så många fildelare, dom gör lagar för att stoppa detta? Tror dom att dom ska kunna få tag på miljontals människor? Vad är deras tanke bakom alla dessa lagar? Att få tag på enstaka fildelare varje år, eller tror dom på fullaste allvar att dom kan få alla att sluta med fildelning för att det skapas fildelnings lag hit o dit? Dom kan göra alla dessa lagar, men ingen av dessa lagar hjälper. Olaga fildelning kommer aldrig kunna stoppas, iaf inte med dessa lagar.

Det har du rätt i o det finns andra sätt att stoppa det , Det bolagen vill är pengar pengar får dem genom hotbrev o stämningar så när lagen inträffar ( OM ) så om du laddar ner så skickar dem hem ex hotbrev på 1000 kr sen efter du betalat det så skiter dem i hur mycket du laddar ner eller upp för då får dem ändå in sina pengar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det har du rätt i o det finns andra sätt att stoppa det , Det bolagen vill är pengar pengar får dem genom hotbrev o stämningar så när lagen inträffar ( OM ) så om du laddar ner så skickar dem hem ex hotbrev på 1000 kr sen efter du betalat det så skiter dem i hur mycket du laddar ner eller upp för då får dem ändå in sina pengar

Ja, men hur ska dom få tag på en? Det är väl ingen som springer runt och skriker att han är en fildelare som tankar 50 filmer varje dag? Hur hade dom tänkt att dom ska få tag på en fildelare? Att chansa på att stämma en oskyldig och hoppas på att han är en fildelare?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, men hur ska dom få tag på en? Det är väl ingen som springer runt och skriker att han är en fildelare som tankar 50 filmer varje dag? Hur hade dom tänkt att dom ska få tag på en fildelare? Att chansa på att stämma en oskyldig och hoppas på att han är en fildelare?

Nej men om du läser

IPRED handlar i korthet om följande:

* Film- och skivbolagen får rätt att begära ut namnet bakom ip-adressen om de anser att någon fildelar olagligt.

* Internetleverantörerna måste lämna ut namnet, annars får de böter.

* Film- och skivbolagen får rätt att bygga personregister med ip-nummer och namn för att kunna administrera hotbrev och stämningar i stora mängder.

* Torrent-trackers (exempelvis Pirate Bay) kommer att bötfällas varje gång de vägrar samarbeta och lämna ut uppgifter om användare.

Där får dem tag på din ip adress.

Sen så skickar det...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo men Britney Spears kan inte stämma en som har laddat ner filmer? Det måste väl vara något av deras som blivit olagligt nerladdat. Det är väl inte så att Adam Sandler kan skicka hotbrev till en som har laddat ner låtar med Slipknot?

Och sen samma sak igen, Britney Spears vänder sig till Piratebay och ber om att få information om en som laddar ner hennes låtar, vad kommer hon få för ett svar?

-Okej, var god och dröj medan vi letar igenom miljontals nerladdare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo men Britney Spears kan inte stämma en som har laddat ner filmer? Det måste väl vara något av deras som blivit olagligt nerladdat. Det är väl inte så att Adam Sandler kan skicka hotbrev till en som har laddat ner låtar med Slipknot?

Och sen samma sak igen, Britney Spears vänder sig till Piratebay och ber om att få information om en som laddar ner hennes låtar, vad kommer hon få för ett svar?

Jo det har du rätt i men som jag sa innan dem känar öre på skivkontrakt men kr på kons'rer o det är företagen som stämmer som ex ea games

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo det har du rätt i men som jag sa innan dem känar öre på skivkontrakt men kr på kons'rer o det är företagen som stämmer som ex ea games

Jag tror inte spel industrin är så hårt drabbade som film och musik industrin, det är nog många fortfarande som går och köper spel i butikerna, jag är en av dom. Så jag tror inte att EA Games blir drabbade nu här dom kommande 5 åren, men sedan kommer alla ladda ner lika mycket spel som musik.

Det kan jag ge mig katten på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...