gun_man Skrivet 30 November 2008 Rapport Dela Skrivet 30 November 2008 Letade lite i system-filerna pga skulle ta bort Ubuntu från Boot.ini. Men när jag tänkte att jag kunde öppna AUTOEXEC.bat och kolla där lite, så hittade jag: shutdown -r -c ''Don't Mess With The King'' Vet någon hur den har hamnat där? :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Denisb Skrivet 30 November 2008 Rapport Dela Skrivet 30 November 2008 Det är ett virus som stänger av datan men inget går förlorat. PS: Det är inte precis ett virus det är ett virus man gör i Notepad/Wordpad. Men det som hackade in sig i din data eller nåt visste säkert inte att man inte skulle lägga den i system mappen utan på skrivbordet. Du kan tabort den... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 30 November 2008 Rapport Dela Skrivet 30 November 2008 Det är inget virus, det är ett så kallat skämt-virus, stor skillnad på dom 2, förmodligen en kompis som lagt den i din dator när du inte har sätt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
gun_man Skrivet 30 November 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 30 November 2008 Vanligt batch skript då? Inget som händer med datorn eller något... iallafall inget jag märker av. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apex Skrivet 1 December 2008 Rapport Dela Skrivet 1 December 2008 Nej inget händer. Det som händer som sagt är bara att datorn stänger av sig alltså borde du lungt kunna ta bort det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 1 December 2008 Rapport Dela Skrivet 1 December 2008 Nej inget händer. Det som händer som sagt är bara att datorn stänger av sig alltså borde du lungt kunna ta bort det.-r är väl reboot eller restart eller nåt liknadne? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Denisb Skrivet 1 December 2008 Rapport Dela Skrivet 1 December 2008 Yep det är det. PS: Autoexec används ofta i spel som CS:Source, CallOfDuty 4/5 osv Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.