Hoppa till innehåll

Vad Kräver Gta?


GTAeBra
 Dela

Rekommendera inlägg

Från vad jag har sett så kommer du knappt kunna starta GTA IV med din nuvarande dator. Många klagar på lagg fast deras datorer klarar av de rekommenderade kraven, och din klarar inte minimum ens.

 

Men om du ska uppgradera något så är det processorn, GTA IV verkar främst vara CPU-krävande. Vill du köra på högsta grafikinställningarna utan lagg så måste du uppgradera hela datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Från vad jag har sett så kommer du knappt kunna starta GTA IV med din nuvarande dator. Många klagar på lagg fast deras datorer klarar av de rekommenderade kraven, och din klarar inte minimum ens.

 

Men om du ska uppgradera något så är det processorn, GTA IV verkar främst vara CPU-krävande. Vill du köra på högsta grafikinställningarna utan lagg så måste du uppgradera hela datorn.

Dagens spel vet att många inte har uberdatorer så de är väldigt effektiva med grafikinställningar. Jag med ett X1950PRO 256MB klarar det på lägsta. Det gör nog de flesta datorerna. (Som inte är för gamla, 1-3 år)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

aa men. rekommendation på gta iv proceccorn var 2,1 , 2,4 ghz och jag har ju 3,6 ghz så proceccorn äre inge fel på. Ända som ska uppgraderas är grafik kortet o ram. har u 208gb ledigt av 232 så minnet e lungt :D tror det kmr funka

 

Mvh

Faktiskt 4,8 ghz, då Intel Core 2 Duo är en dubbelkärnig processor.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

vet jag skriver i en gammal tråd nu men..... jag har skaffat GTA IV och när jag spelar gungar skärmen fram och tillbaka och åt alla håll :S känner någon igen det här eller? min dator ska klara av spelet och så :S

Köp spelet istället.

 

Det har faktiskt hänt för folk som har köpt spelet också.

 

Om du har en Guitar Hero- eller Xbox 360-kontroll inpluggad i datorn så ta ut den och starta om spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vet jag skriver i en gammal tråd nu men..... jag har skaffat GTA IV och när jag spelar gungar skärmen fram och tillbaka och åt alla håll :S känner någon igen det här eller? min dator ska klara av spelet och så :S

Köp spelet istället.

 

Det har faktiskt hänt för folk som har köpt spelet också.

 

Om jag inte förstått det fel var den en funktion som Rockstar la in som skulle känna av när spelet är crackat. När man är full i spelet så skakar skärmen så. Det var meningen att skärmen skulle skaka så konstant för de som crackat spelet. Men det blev fel och vissa som köpt det lagligt fick det problemet och crackarna gjorde direkt en fix som tog bort skaket.

 

Detta är inte första gången företag lägger in skydd i spel som påverkar de som köpt spelet, jag har själv varit med om det. Och crackarna har ingen problem att ta sig förbi det.

Jag hörde att Ubisoft ska fixa så att man måste vara ansluten till deras servrar för att kunna spela offline-spel. Det kommer bara orsaka problem för de som köpt spelen och de som laddar ner kommer ta sig förbi det direkt, som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vet jag skriver i en gammal tråd nu men..... jag har skaffat GTA IV och när jag spelar gungar skärmen fram och tillbaka och åt alla håll :S känner någon igen det här eller? min dator ska klara av spelet och så :S

Köp spelet istället.

Det har faktiskt hänt för folk som har köpt spelet också.

 

Om jag inte förstått det fel var den en funktion som Rockstar la in som skulle känna av när spelet är crackat. När man är full i spelet så skakar skärmen så. Det var meningen att skärmen skulle skaka så konstant för de som crackat spelet. Men det blev fel och vissa som köpt det lagligt fick det problemet och crackarna gjorde direkt en fix som tog bort skaket.

 

Precis. :)

 

Och jag håller med dig om att det är helt värdelöst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...