Hoppa till innehåll

Datorn Stängdes Av, Av Sig Själv.


D48

Rekommendera inlägg

hejsan!

jag hadde varit på datorn i ca 45 min och spela bf2. då stängdes den bara av.

sen starta jag den igen och lät den stå på i ca 3minuter sen stängdes den av igen.

vet ngn vrf?

jag har alldrig haft i sär den och damsugit eller så.

kanske att delarna börjar bli gammla?

 

den har gjort det 3 ggr nu. va f*n är det igentligen?

Redigerat av Fatal1tyPro
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mycket möjligt att någon komponent blir för varm. Testa att gå in genom BIOS för att se temperaturen och om den är ovanligt hög hos något. Sedan är det alltid bra att dammsuga sin dator lite då och då :)

Om du damnsuger den så kan hela datorn gå sönder. Om du måste göra rent den så använd tryckluft på burk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mycket möjligt att någon komponent blir för varm. Testa att gå in genom BIOS för att se temperaturen och om den är ovanligt hög hos något. Sedan är det alltid bra att dammsuga sin dator lite då och då :)

Om du damnsuger den så kan hela datorn gå sönder. Om du måste göra rent den så använd tryckluft på burk.

 

Ytters sällan som sådant händer. Man måste nästan dammsuga som ett retarderat mongo med ett magnetiskt munstycke och slå i alla komponenter för att "hela" datorn ska gå sönder.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mycket möjligt att någon komponent blir för varm. Testa att gå in genom BIOS för att se temperaturen och om den är ovanligt hög hos något. Sedan är det alltid bra att dammsuga sin dator lite då och då :)

 

Om du damnsuger den så kan hela datorn gå sönder. Om du måste göra rent den så använd tryckluft på burk.

 

Ytters sällan som sådant händer. Man måste nästan dammsuga som ett retarderat mongo med ett magnetiskt munstycke och slå i alla komponenter för att "hela" datorn ska gå sönder.

 

Varför ta dyra risker?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...