D48 Skrivet 11 December 2008 Rapport Dela Skrivet 11 December 2008 (redigerat) hejsan! jag hadde varit på datorn i ca 45 min och spela bf2. då stängdes den bara av. sen starta jag den igen och lät den stå på i ca 3minuter sen stängdes den av igen. vet ngn vrf? jag har alldrig haft i sär den och damsugit eller så. kanske att delarna börjar bli gammla? den har gjort det 3 ggr nu. va f*n är det igentligen? Redigerat 11 December 2008 av Fatal1tyPro Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gimcor Skrivet 11 December 2008 Rapport Dela Skrivet 11 December 2008 Mycket möjligt att någon komponent blir för varm. Testa att gå in genom BIOS för att se temperaturen och om den är ovanligt hög hos något. Sedan är det alltid bra att dammsuga sin dator lite då och då :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Waldorf Skrivet 11 December 2008 Rapport Dela Skrivet 11 December 2008 stänger den av sig eller startar den om sig? för om det startar om så hade jag samma problem men då satt jag den bara på autologin så försvann det Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apex Skrivet 11 December 2008 Rapport Dela Skrivet 11 December 2008 Jag hade samma problem och då var det fel på nätdelen så jag byte den och det funkade bra efter det. Det blev typ överbelastning eller något när jag spelade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 11 December 2008 Rapport Dela Skrivet 11 December 2008 Mycket möjligt att någon komponent blir för varm. Testa att gå in genom BIOS för att se temperaturen och om den är ovanligt hög hos något. Sedan är det alltid bra att dammsuga sin dator lite då och då :) Om du damnsuger den så kan hela datorn gå sönder. Om du måste göra rent den så använd tryckluft på burk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WishCookie Skrivet 11 December 2008 Rapport Dela Skrivet 11 December 2008 (redigerat) Ja som Parkour sa det hände exakt samma fel. Redigerat 11 December 2008 av Moonlamp Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 11 December 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 11 December 2008 hur tittar man bios? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 11 December 2008 Rapport Dela Skrivet 11 December 2008 hur tittar man bios? BIOS är mini-operativsystemet som kommer upp först när du startar datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 11 December 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 11 December 2008 den rutan hinner jag inte ens se ju. det går ju skit fort. :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gimcor Skrivet 11 December 2008 Rapport Dela Skrivet 11 December 2008 Mycket möjligt att någon komponent blir för varm. Testa att gå in genom BIOS för att se temperaturen och om den är ovanligt hög hos något. Sedan är det alltid bra att dammsuga sin dator lite då och då :) Om du damnsuger den så kan hela datorn gå sönder. Om du måste göra rent den så använd tryckluft på burk. Ytters sällan som sådant händer. Man måste nästan dammsuga som ett retarderat mongo med ett magnetiskt munstycke och slå i alla komponenter för att "hela" datorn ska gå sönder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 12 December 2008 Rapport Dela Skrivet 12 December 2008 Mycket möjligt att någon komponent blir för varm. Testa att gå in genom BIOS för att se temperaturen och om den är ovanligt hög hos något. Sedan är det alltid bra att dammsuga sin dator lite då och då :) Om du damnsuger den så kan hela datorn gå sönder. Om du måste göra rent den så använd tryckluft på burk. Ytters sällan som sådant händer. Man måste nästan dammsuga som ett retarderat mongo med ett magnetiskt munstycke och slå i alla komponenter för att "hela" datorn ska gå sönder. Varför ta dyra risker? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 12 December 2008 Rapport Dela Skrivet 12 December 2008 Överhettat, garanterat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.