Firecracker Skrivet 12 December 2008 Rapport Dela Skrivet 12 December 2008 Tjenare. Vill ha lite råd. Jag har under upprepade tillfällen fått SMS från numret 72445 med olika erbjudanden om tävlingar o.s.v. Och jag har varit tvungen att skicka ett sms tillbaka för att dom ska sluta skicka erbjudanden(det stod nåt om att smsen skulle börja kosta om jag inte skickade ett stopp-meddelande). Så jag kollade på http://193.12.60.80/Public%5CT2CuSeCBG.nsf...;country=Sweden. Där står det att numret är registrerat på Unwire. Efter det skickade jag ett mail till dom och berättade om mina sms och fick detta svar: Hej, Vi är ett företag som utvecklar lösningar för fakturering via sms. Vi har inga egna innehållstjänster. 72445 är ett delat kortnummer som används av flera av våra kunder. För att undersöka vad det rör sig om måste jag be dig om ditt mobilnummer. MVH Pelle Unwire Vad tycker ni? Tror ni att det är säkert att ge ut mobilnummret till dom? För övrigt så är SMSen anmälda till Konsumentverket. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mangekyoucake Skrivet 12 December 2008 Rapport Dela Skrivet 12 December 2008 Ge aldrig ut nummer till något/någon du känner dig os'ker till/om. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 15 December 2008 Rapport Dela Skrivet 15 December 2008 har du fått ngt resultat? Btw om dom darar av pengar så kan du anmäla dom, eftersom du inte är över 15 än. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 15 December 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 15 December 2008 Jo, vet det. Dom är väl typ inte tillåtna att ta pengar om inte målsmannen är medveten om det och har accpterat det. Jag ska se om dom drar nåt efter en månad. Men ännu har det då inte försvunnit något... Men om dom drar pengar ir nåt så blir det helt klart en anmälning. Tycker bara att det är så jäkla störande med dessa sms. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 15 December 2008 Rapport Dela Skrivet 15 December 2008 har du surfat på mobilen? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 16 December 2008 Rapport Dela Skrivet 16 December 2008 Tjenare. Vill ha lite råd. Jag har under upprepade tillfällen fått SMS från numret 72445 med olika erbjudanden om tävlingar o.s.v. Och jag har varit tvungen att skicka ett sms tillbaka för att dom ska sluta skicka erbjudanden(det stod nåt om att smsen skulle börja kosta om jag inte skickade ett stopp-meddelande). Så jag kollade på http://193.12.60.80/Public%5CT2CuSeCBG.nsf...;country=Sweden. Där står det att numret är registrerat på Unwire. Efter det skickade jag ett mail till dom och berättade om mina sms och fick detta svar: Hej, Vi är ett företag som utvecklar lösningar för fakturering via sms. Vi har inga egna innehållstjänster. 72445 är ett delat kortnummer som används av flera av våra kunder. För att undersöka vad det rör sig om måste jag be dig om ditt mobilnummer. MVH Pelle Unwire Vad tycker ni? Tror ni att det är säkert att ge ut mobilnummret till dom? För övrigt så är SMSen anmälda till Konsumentverket. Skicka mobilnummret och be klart och tydligt att du inte längre vill ha några SMS alls från Unwire. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 16 December 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 16 December 2008 har du surfat på mobilen? Ja, det har jag. Men jag har inte köpt något då jag har surfat. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 17 December 2008 Rapport Dela Skrivet 17 December 2008 du kan ha tittat på bilder så reggas du. eller bara är på en sida. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst superwild Skrivet 5 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 5 Juli 2010 Det är fortfarand väldigt mycket problem med detta sms nummer. Jag undrar vad hände med anmälan till konsumentverket? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 6 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2010 du kan ha tittat på bilder så reggas du. eller bara är på en sida. Yup ,var med om detta förut. Mobilräkningar för 700 svenska är inte så kul. "Stop" sms funkade den gången. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PortaL Skrivet 6 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2010 Håller med eru ge aldrig ut nr till dom du inte är 100% på. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 6 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2010 Onödig bump, låses. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg