aggebagge Skrivet 14 December 2008 Rapport Dela Skrivet 14 December 2008 Sonen på 9 år vill gärna spela Halo 3 och vi har satt stopp för att det är åldersgräns 16 år. Problemet är att det är fler i hans klass som får spela detta hemma. Vi har som sagt inte sett spelet och kan inte göra oss en egen uppfattning men vi har valt att gå på rekommendationerna. Är det någon som kan förklara, sett eller spelat spelet vad i spelet det är som gör att det är 16 års gräns. Har haft en mindre diskussion med några av dessa föräldrar som anser att det inte finns något som kan vara skadligt. Jag upplever föräldrarna som inte bara "låt gå" men är ändå skeptisk. Det måste ju finnas någon anledning till varför man sätter en åldersgräns på 16. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kerex132 Skrivet 25 December 2008 Rapport Dela Skrivet 25 December 2008 Det är ett krigs spel där det skjuts och mördas monster vid en 9åring tror jag det inte är så farligt har han spelat nåt annats krigs spel så borde han kunna spela det. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rememberme Skrivet 5 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2009 Min kompis snackade me personalen på game stop och dom sa att det drar ofta upp åldersgränsen om man skjuter på människor/monster istället för på andra figurer. Men enligt mig borde han få spela de. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MysticGohan Skrivet 5 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2009 halo 3 är enligt mig lika våldsamt som typ mario kart :S Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MaryJane Skrivet 5 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2009 (redigerat) Det kan inte vara farligt för en 9åring tycker man. Jag tycker inte de är nått speciellt äckligt/farligt i det. Nästan som Dyas sa fast han överdrev lite :P Redigerat 5 Januari 2009 av SID Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nafrali Skrivet 5 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2009 Flyttar till rätt forum. Det som gör att det är 16+ är att man skjuter massa monster. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xantus Skrivet 6 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2009 1, typ inget blod 2, Man skjuter monster som en person på 9 år kanske kan tycka är äckliga vet inte, själv körde jag inte halo när jag var 9. 3, så här ser det ut: tog bara något random 4, räcker det inte med en tråd? :S Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Afrosvensken Skrivet 10 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2009 jag tycker det är taskigt mot sonen, jag är 14 och spelar mycket och äger ofta som f*n dom andra Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ihabba123 Skrivet 12 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2009 Nemen Halo är inte så farligt. Lol, när jag gick i 3an så snackade mina vänner alltid om halo. Mina vänner körde cs när dom gick i 1an. Vi var riktiga gamers då. Aja Halo är inte farligt för små barn. B) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 13 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2009 Se upp för Flood. =P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 13 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2009 Det är PEGI som sätter rekommendationen efter vissa kriterier. Så du kan spela Halo eftersom det inte är någon ålders gräns utan en ålder rekommendation. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 13 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2009 Hallå trådskaparen, det är egentligen ditt beslut. O.o Prata med spelaffären, här är alldeles för oseriöst. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg