Hoppa till innehåll

Hur Långt Kommer Man Med Ett Geforce 8600gs Kort?


D48

Rekommendera inlägg

  • Svar 41
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

tja alla :kung:

undrar bara hur långt kommer man idag med ett geforce 8600gs kort i spel? om man har en prossecor på 2.2ghz och 2Gig i RAM.

 

vilka spel kan man spela? har hört man kan spela assassins creed på högsta med 23FPS.

2.2GHz med dualcore?

 

Nej du kommer inte kunna spela Assassins creed på högsta med 23 fps. :)

 

du klarar spelen med inte särskilt imponerande grafik.

Redigerat av ForlorN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ihabba123

Har ett Geforce 8500 och vad jag vet är att dom är nästan lika bra. Har nästan samma system som du också. Jag spelar css,Wow,Cod och likande spel på högsta. Crysis,Far cry2 och assasins creed kan du köra på Low och det hackar lite på medium.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

8800GT duger väl till dom flästa spelen på low

Nej, du kan spela de flesta spel på höga inställningar utan problem, det är inte direkt något budgetkort. Men jag hade också satsat på HD4850 i dagsläget.

 

Jag syftade på nya spel som FC2 och crysis, annars duger väl det kortet, men HD4850 är fortfarande starkt remonenderat
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mîhker

Om du vill köra Crysis/FC2 på Very High så ska du ha 2 grafik kort :)

Nej, vafan pratar du om? Du ska inte köra SLI eller Crossfire idag med tanke på hur ooptimerat det är. I vissa fall kan två grafikkort ge sämre resultat än ett.

 

Jag testade min kompis Crysis på min dator på very high med 2x nVidia geforce 9800gt SLI och hade 30 fps. Vad pratar du om "ooptimerat" o.O?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du vill köra Crysis/FC2 på Very High så ska du ha 2 grafik kort :)

Nej, vafan pratar du om? Du ska inte köra SLI eller Crossfire idag med tanke på hur ooptimerat det är. I vissa fall kan två grafikkort ge sämre resultat än ett.

 

Jag testade min kompis Crysis på min dator på very high med 2x nVidia geforce 9800gt SLI och hade 30 fps. Vad pratar du om "ooptimerat" o.O?

 

Märk väl "i vissa fall". Dessutom motiverar den något högre frameraten man får knappast att betala dubbelt för ett grafikkort till. Dessutom är 9800GT ett av de grafikkorten som lämpar sig bäst för SLI, och trots det är det inte ett bra köp. Slå upp ordet optimerat och försök sen tänka ut en motsats. Heh.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...