Hoppa till innehåll

Hur Långt Kommer Man Med Ett Geforce 8600gs Kort?


D48

Rekommendera inlägg

  • Svar 41
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Mîhker

Om du vill köra Crysis/FC2 på Very High så ska du ha 2 grafik kort :)

Nej, vafan pratar du om? Du ska inte köra SLI eller Crossfire idag med tanke på hur ooptimerat det är. I vissa fall kan två grafikkort ge sämre resultat än ett.

Jag testade min kompis Crysis på min dator på very high med 2x nVidia geforce 9800gt SLI och hade 30 fps. Vad pratar du om "ooptimerat" o.O?

Märk väl "i vissa fall". Dessutom motiverar den något högre frameraten man får knappast att betala dubbelt för ett grafikkort till. Dessutom är 9800GT ett av de grafikkorten som lämpar sig bäst för SLI, och trots det är det inte ett bra köp. Slå upp ordet optimerat och försök sen tänka ut en motsats. Heh.

Så du säger att 1x geforce 9800gt>2x geforce 9800gt?

Men har du problem med att läsa eller? Varför ska man köpa ett till likadant grafikkort för sådär ~1500 för att få ett par högre fps? Bättre att köpa ett bättre grafikkort isåfall, då är det dessutom inte lika stor risk att du får det krångligt i spelen. Som sagt, i vissa spel har SLI gett likadant eller sämre resultat än ett grafikkort.

 

Det jag säger är att man INTE ska köpa två grafikkort för att köra Crysis eller Far Cry 2 på Very High, som du skrev.

Testade WoW med och utan SLI. SLI 70 fps, utan 45fps. Det är ganska mycket. Har aldrig krånglat för mig.

 

Vilket grafikkort körde du med då? Vilka inställningar på WoW? Sen skulle jag väldigt gärna vilja se screenshot ifrån ett test där du visar att medelvärdet av frameraten är så mycker högre.

 

Det spelar ingen roll att det inte krånglat för dig, du ska inte rekommendera det åt någon annan.

 

Fatal1tyPro: Ja, det blir bättre prestanda. SLI är dock ooptimerat vilket kan få många spel att krångla, ibland får man t.o.m. sämre resultat än med ett grafikkort. Köp istället ett dyrare grafikkort, det är mycket säkrare.

 

Hobb3, du spelar inte Crysis på högsta inställningar med 8800GT. -_-

 

Har du ens testat det? Du bara gissar på att det krånglar. Har använt det i CS, TF2, DOD, Crysis, Wow och det har aldrig varit problem. Rekommenderas för de som har extra pengar att använda.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ihabba123

Hade en gång 2 samma grafikkort i min dator och det krånglade mycket när jag spelade. Det blev mer fps men det blir hackigt i vissa stunder då grafikkorterna hade svårt att sammanberta.

 

Rekommenderar EJ. Inga gamer har det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du vill köra Crysis/FC2 på Very High så ska du ha 2 grafik kort :)

Nej, vafan pratar du om? Du ska inte köra SLI eller Crossfire idag med tanke på hur ooptimerat det är. I vissa fall kan två grafikkort ge sämre resultat än ett.

Jag testade min kompis Crysis på min dator på very high med 2x nVidia geforce 9800gt SLI och hade 30 fps. Vad pratar du om "ooptimerat" o.O?

Märk väl "i vissa fall". Dessutom motiverar den något högre frameraten man får knappast att betala dubbelt för ett grafikkort till. Dessutom är 9800GT ett av de grafikkorten som lämpar sig bäst för SLI, och trots det är det inte ett bra köp. Slå upp ordet optimerat och försök sen tänka ut en motsats. Heh.

Så du säger att 1x geforce 9800gt>2x geforce 9800gt?

Men har du problem med att läsa eller? Varför ska man köpa ett till likadant grafikkort för sådär ~1500 för att få ett par högre fps? Bättre att köpa ett bättre grafikkort isåfall, då är det dessutom inte lika stor risk att du får det krångligt i spelen. Som sagt, i vissa spel har SLI gett likadant eller sämre resultat än ett grafikkort.

 

Det jag säger är att man INTE ska köpa två grafikkort för att köra Crysis eller Far Cry 2 på Very High, som du skrev.

Testade WoW med och utan SLI. SLI 70 fps, utan 45fps. Det är ganska mycket. Har aldrig krånglat för mig.

Vilket grafikkort körde du med då? Vilka inställningar på WoW? Sen skulle jag väldigt gärna vilja se screenshot ifrån ett test där du visar att medelvärdet av frameraten är så mycker högre.

 

Det spelar ingen roll att det inte krånglat för dig, du ska inte rekommendera det åt någon annan.

 

Fatal1tyPro: Ja, det blir bättre prestanda. SLI är dock ooptimerat vilket kan få många spel att krångla, ibland får man t.o.m. sämre resultat än med ett grafikkort. Köp istället ett dyrare grafikkort, det är mycket säkrare.

 

Hobb3, du spelar inte Crysis på högsta inställningar med 8800GT. -_-

 

Har du ens testat det? Du bara gissar på att det krånglar. Har använt det i CS, TF2, DOD, Crysis, Wow och det har aldrig varit problem. Rekommenderas för de som har extra pengar att använda.

 

Haha 8800GT klarar inte crysis på högsta inställningar med normal FPS, f*n jag har ett 4870 X2 512 MB och jag klarar inte spela det på högsta inställningar. Jag tror inte du inser hur krävande Crysis är?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du vill köra Crysis/FC2 på Very High så ska du ha 2 grafik kort :)

Nej, vafan pratar du om? Du ska inte köra SLI eller Crossfire idag med tanke på hur ooptimerat det är. I vissa fall kan två grafikkort ge sämre resultat än ett.

Jag testade min kompis Crysis på min dator på very high med 2x nVidia geforce 9800gt SLI och hade 30 fps. Vad pratar du om "ooptimerat" o.O?

Märk väl "i vissa fall". Dessutom motiverar den något högre frameraten man får knappast att betala dubbelt för ett grafikkort till. Dessutom är 9800GT ett av de grafikkorten som lämpar sig bäst för SLI, och trots det är det inte ett bra köp. Slå upp ordet optimerat och försök sen tänka ut en motsats. Heh.

Så du säger att 1x geforce 9800gt>2x geforce 9800gt?

Men har du problem med att läsa eller? Varför ska man köpa ett till likadant grafikkort för sådär ~1500 för att få ett par högre fps? Bättre att köpa ett bättre grafikkort isåfall, då är det dessutom inte lika stor risk att du får det krångligt i spelen. Som sagt, i vissa spel har SLI gett likadant eller sämre resultat än ett grafikkort.

 

Det jag säger är att man INTE ska köpa två grafikkort för att köra Crysis eller Far Cry 2 på Very High, som du skrev.

Testade WoW med och utan SLI. SLI 70 fps, utan 45fps. Det är ganska mycket. Har aldrig krånglat för mig.

Vilket grafikkort körde du med då? Vilka inställningar på WoW? Sen skulle jag väldigt gärna vilja se screenshot ifrån ett test där du visar att medelvärdet av frameraten är så mycker högre.

 

Det spelar ingen roll att det inte krånglat för dig, du ska inte rekommendera det åt någon annan.

 

Fatal1tyPro: Ja, det blir bättre prestanda. SLI är dock ooptimerat vilket kan få många spel att krångla, ibland får man t.o.m. sämre resultat än med ett grafikkort. Köp istället ett dyrare grafikkort, det är mycket säkrare.

 

Hobb3, du spelar inte Crysis på högsta inställningar med 8800GT. -_-

 

Har du ens testat det? Du bara gissar på att det krånglar. Har använt det i CS, TF2, DOD, Crysis, Wow och det har aldrig varit problem. Rekommenderas för de som har extra pengar att använda.

 

Tack för att du i princip ignorerade hela mitt inlägg.

 

Men ge dig nu, du gör bara bort dig. Du har testat det i fem spel och rekommenderar därför det? Fyra av dem spelen kräver dessutom ingenting och du lär inte ha märkt om det har fungerat dåligt.

 

Kan du sluta rekommendera grejer du inte har en j*vla aning om? SLI i dagsläget är så j*vla korkat, vill du spela på höga inställningar räcker ett HD 4870 512MB gott och väl, för höga upplösningar 1GB. Vill du ha ännu mer prestanda, och har "extra pengar" kör man på HD4870 X2, om man ska spela i riktigt höga upplösningar som på en TV.

 

Gå in på diverse hårdvaruforum så ser du att det fungerar väldigt dåligt i dagsläget och ingenting att satsa på.

 

ihabba123 är inne på rätt spår.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mîhker

Hade en gång 2 samma grafikkort i min dator och det krånglade mycket när jag spelade. Det blev mer fps men det blir hackigt i vissa stunder då grafikkorterna hade svårt att sammanberta.

 

Rekommenderar EJ. Inga gamer har det.

Förutom alla profesionella eSportare och eSport turneringar?

 

Jag har det och tycker att det är mycket bra, har aldrig krånglat och det håller jag fast vid. Jag förstår att alla inte har råd och är därför negativa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade en gång 2 samma grafikkort i min dator och det krånglade mycket när jag spelade. Det blev mer fps men det blir hackigt i vissa stunder då grafikkorterna hade svårt att sammanberta.

 

Rekommenderar EJ. Inga gamer har det.

Förutom alla profesionella eSportare och eSport turneringar?

 

Jag har det och tycker att det är mycket bra, har aldrig krånglat och det håller jag fast vid. Jag förstår att alla inte har råd och är därför negativa.

 

Du är nog en av de mest pinsamma personer jag sett på den här sidan, och det säger f*n inte lite. Du har gång på gång blivit överbevisad att dubbla grafikkort inte är bra, ändå fortsätter du diskussionen med helt j*vla korkade inlägg med saker som ofta är helt irrelevanta.

 

Det är så j*vla skrattretande att du försöker vinna diskussionen med hjälp av argumentet att vi inte har råd med SLI.

 

Det roliga är att du inte ens sagt vilket grafikkort du har i SLI/Crossfire. Du sitter säkert med 6800GT i SLI och "imponerar" på oss.

 

Dessutom, eftersom du är så positivt inställd till SLI, vilket grafikkort tycker du att man ska ha dubbelt av i dagläget? Vilket av dem är prisvärt i SLI? Om du vill spela alla spel på höga inställningar i hög upplösning köper man ett HD 4870 X2, ser absolut ingen anledning till att köpa något annat då.

 

Att köpa dubbla grafikkort i dagsläget är bara korkat, det har ingenting med pengar att göra.

 

Förresten, om du ska svara på det här inlägget, gör det ordentligt utan att ignorera hälften.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ihabba123

Hade en gång 2 samma grafikkort i min dator och det krånglade mycket när jag spelade. Det blev mer fps men det blir hackigt i vissa stunder då grafikkorterna hade svårt att sammanberta.

 

Rekommenderar EJ. Inga gamer har det.

Förutom alla profesionella eSportare och eSport turneringar?

 

Jag har det och tycker att det är mycket bra, har aldrig krånglat och det håller jag fast vid. Jag förstår att alla inte har råd och är därför negativa.

 

Du är nog en av de mest pinsamma personer jag sett på den här sidan, och det säger f*n inte lite. Du har gång på gång blivit överbevisad att dubbla grafikkort inte är bra, ändå fortsätter du diskussionen med helt j*vla korkade inlägg med saker som ofta är helt irrelevanta.

 

Det är så j*vla skrattretande att du försöker vinna diskussionen med hjälp av argumentet att vi inte har råd med SLI.

 

Det roliga är att du inte ens sagt vilket grafikkort du har i SLI/Crossfire. Du sitter säkert med 6800GT i SLI och "imponerar" på oss.

 

Dessutom, eftersom du är så positivt inställd till SLI, vilket grafikkort tycker du att man ska ha dubbelt av i dagläget? Vilket av dem är prisvärt i SLI? Om du vill spela alla spel på höga inställningar i hög upplösning köper man ett HD 4870 X2, ser absolut ingen anledning till att köpa något annat då.

 

Att köpa dubbla grafikkort i dagsläget är bara korkat, det har ingenting med pengar att göra.

 

Förresten, om du ska svara på det här inlägget, gör det ordentligt utan att ignorera hälften.

 

Exakt. Att ha 2 graffikkort i en dator är en MÖJLIGHET. Men jag tror att ingen vill paya 2000kr till för extra fps.

Och ja jag tror inte att någon som är i 13-16 års åldern har råd med 2 grafikkort som ungefär kostar 4500kr - 5500kr, utom förelldrarna då.

Redigerat av ihabba123
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mîhker

Hade en gång 2 samma grafikkort i min dator och det krånglade mycket när jag spelade. Det blev mer fps men det blir hackigt i vissa stunder då grafikkorterna hade svårt att sammanberta.

 

Rekommenderar EJ. Inga gamer har det.

Förutom alla profesionella eSportare och eSport turneringar?

 

Jag har det och tycker att det är mycket bra, har aldrig krånglat och det håller jag fast vid. Jag förstår att alla inte har råd och är därför negativa.

 

Du är nog en av de mest pinsamma personer jag sett på den här sidan, och det säger f*n inte lite. Du har gång på gång blivit överbevisad att dubbla grafikkort inte är bra, ändå fortsätter du diskussionen med helt j*vla korkade inlägg med saker som ofta är helt irrelevanta.

 

Det är så j*vla skrattretande att du försöker vinna diskussionen med hjälp av argumentet att vi inte har råd med SLI.

 

Det roliga är att du inte ens sagt vilket grafikkort du har i SLI/Crossfire. Du sitter säkert med 6800GT i SLI och "imponerar" på oss.

 

Dessutom, eftersom du är så positivt inställd till SLI, vilket grafikkort tycker du att man ska ha dubbelt av i dagläget? Vilket av dem är prisvärt i SLI? Om du vill spela alla spel på höga inställningar i hög upplösning köper man ett HD 4870 X2, ser absolut ingen anledning till att köpa något annat då.

 

Att köpa dubbla grafikkort i dagsläget är bara korkat, det har ingenting med pengar att göra.

Förresten, om du ska svara på det här inlägget, gör det ordentligt utan att ignorera hälften.

 

1. Jag har 2x geforce 9800gt

2. Har jag sagt något om att det är prisvärt? Jag har sagt att det är bra. Det ger högre fps = bra?

3. Du postade tidigare nånting i stil med "tror inte det är så många som vill betala 3000kr för ett till grafikkort".

4. Du råkar inte lida av någon slags mental störning? För mig verkar det som om du är mycket arg medan du skriver. Du bör nog inte ta internet så seriöst och ta det lite lugnare.

 

 

Ps. Ihab, jag köper gärna ett till grafikkort för 30 mer fps.

Redigerat av Mîhker
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Frågan är då om det faktiskt kan löna sig att köpa två billigare kort istället för ett dyrt. X-Bit Labs har gjort ett test där de har jämfört två 9600 GT med 9800 GTX och amds Radeon 3870 X2.

 

I de flesta fallen är de två 9600 GT-korten faktiskt snabbare än de andra korten. Det finns dock givetvis vissa nackdelar, bland annat så ökar effektförbrukningen och det krävs ett moderkort med sli-stöd.

 

Det bästa valet beror som så ofta på ens egna förutsättningar men det står helt klart att två billigare grafikkort kan vara ett bättre val än ett dyrt, någonting att fundera på när det är dags att uppgradera systemet.

 

Källa: X-bit labs

 

men i vissa fall så lönar det sig med att köpa två billiga.

Redigerat av Fatal1tyPro
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...