Hoppa till innehåll

Rs Och Wow!


Nacke3000
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 166
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

RuneScape borde inte ens få nämnas i samma mening som WoW.

Därför att bara en inkompetent nörd kan jämföra dessa två spel, som tidigare sagt så kan man inte jämföra dessa två spel.. Jag vill bara skratta rakt upp i ansiktet på dem som säger att WoW "äger" runescape.

Ni kan väl jämföra WAR med WoW? Eller är ni rädda för att WoW ska klassas som skit i jämfört med det? tror det.

 

ps. Att jämföra WoW med Runescape är som att jämföra Call of Duty 1 med Crysis.

Redigerat av Raptomex
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

RuneScape borde inte ens få nämnas i samma mening som WoW.

Därför att bara en inkompetent nörd kan jämföra dessa två spel, som tidigare sagt så kan man inte jämföra dessa två spel.. Jag vill bara skratta rakt upp i ansiktet på dem som säger att WoW "äger" runescape.

Ni kan väl jämföra WAR med WoW? Eller är ni rädda för att WoW ska klassas som skit i jämfört med det? tror det.

 

ps. Att jämföra WoW med Runescape är som att jämföra Call of Duty 1 med Crysis.

 

Ojoj här går vi på krigsstigen.

 

Du kan ju skratta mig rakt upp i ansiktet då, då jag anser att ett spel med 11.5 miljoner spelare äger ett litet webbspel med den fulaste grafiken man sett, bortsett från att det är gjort av en mindre grupp såvitt jag förstår det.

 

WoW mot Warhammer är iallafall en vettig jämförelse, War för pvp, WoW för allt annat?

Tycker WoW är för välgjort för att hotas av Warhammer, tycker allt med det är segt, buggigt och obalanserat.

Tyckte grafiken, som jag INTE värderar först, var direkt sämre.

 

Får jag undra hur du menar med ditt ps?

Om placeringen stämmer menar du att WoW = Call of Duty 1 och Runescape = Crysis?

Jösses.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

RuneScape borde inte ens få nämnas i samma mening som WoW.

Därför att bara en inkompetent nörd kan jämföra dessa två spel, som tidigare sagt så kan man inte jämföra dessa två spel.. Jag vill bara skratta rakt upp i ansiktet på dem som säger att WoW "äger" runescape.

Ni kan väl jämföra WAR med WoW? Eller är ni rädda för att WoW ska klassas som skit i jämfört med det? tror det.

 

ps. Att jämföra WoW med Runescape är som att jämföra Call of Duty 1 med Crysis.

 

Ojoj här går vi på krigsstigen.

 

Du kan ju skratta mig rakt upp i ansiktet då, då jag anser att ett spel med 11.5 miljoner spelare äger ett litet webbspel med den fulaste grafiken man sett, bortsett från att det är gjort av en mindre grupp såvitt jag förstår det.

 

WoW mot Warhammer är iallafall en vettig jämförelse, War för pvp, WoW för allt annat?

Tycker WoW är för välgjort för att hotas av Warhammer, tycker allt med det är segt, buggigt och obalanserat.

Tyckte grafiken, som jag INTE värderar först, var direkt sämre.

 

Får jag undra hur du menar med ditt ps?

Om placeringen stämmer menar du att WoW = Call of Duty 1 och Runescape = Crysis?

Jösses.

 

Ähh.. Det är bara du som har det trögt att inse sanningen..

Wow kanske har 13 miljoner spelare.. Runescape har 9 miljoner. Skiljer då cirka 4 miljoner.. Men gud vad pinsamt.. Runescape är ett webbspel och har endast 4 miljoner mindre spelare, ska man tycka synd om WoW eller bara skratta?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

WOW, RS E DYRT!!

Ehhh...???

RS 1 Månad MeMber =49 kr (idag)

WoW 1 MåNaD = runt en 125 kr.

 

Om man gämför priserna så är runescape ca 50-75 kr billigare än WoW.Om man e ny på WoW så ska man köpa spelet och det blir Ca 150 KR till + Expansionena Om man tycker WoWs orginal värld är för liten och man vill ha mer quests och sånt.Jag gillar RS om Man e MeMber inte lika kul när alla kompiarna group questar utan mig :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

RuneScape borde inte ens få nämnas i samma mening som WoW.

Därför att bara en inkompetent nörd kan jämföra dessa två spel, som tidigare sagt så kan man inte jämföra dessa två spel.. Jag vill bara skratta rakt upp i ansiktet på dem som säger att WoW "äger" runescape.

Ni kan väl jämföra WAR med WoW? Eller är ni rädda för att WoW ska klassas som skit i jämfört med det? tror det.

 

ps. Att jämföra WoW med Runescape är som att jämföra Call of Duty 1 med Crysis.

 

Ojoj här går vi på krigsstigen.

 

Du kan ju skratta mig rakt upp i ansiktet då, då jag anser att ett spel med 11.5 miljoner spelare äger ett litet webbspel med den fulaste grafiken man sett, bortsett från att det är gjort av en mindre grupp såvitt jag förstår det.

 

WoW mot Warhammer är iallafall en vettig jämförelse, War för pvp, WoW för allt annat?

Tycker WoW är för välgjort för att hotas av Warhammer, tycker allt med det är segt, buggigt och obalanserat.

Tyckte grafiken, som jag INTE värderar först, var direkt sämre.

 

Får jag undra hur du menar med ditt ps?

Om placeringen stämmer menar du att WoW = Call of Duty 1 och Runescape = Crysis?

Jösses.

 

Ähh.. Det är bara du som har det trögt att inse sanningen..

Wow kanske har 13 miljoner spelare.. Runescape har 9 miljoner. Skiljer då cirka 4 miljoner.. Men gud vad pinsamt.. Runescape är ett webbspel och har endast 4 miljoner mindre spelare, ska man tycka synd om WoW eller bara skratta?

 

Du kan ju försöka reda ut dina fakta innan du försöker påstå att någon är korkad, eller att du vet någon universell sanning.

http://www.gamezone.com/news/12_22_04_10_31AM.htm

 

Tidigt 2005 (ungefär) var rekordet 90,000 Runescape spelare samtidigt online rekord.

Enda anledningen till att det finns så många konton är för att det är gratis, snabbt att registrera, spelare slutar spela snabbt (undrar varför), de bryr sig inte om sina konton.

'Endast' 2 miljoner konton var aktiv någon gång 2 veckor innan artikeln, vilket självklart inkluderar nyregistrerade konton, och då 4/5 konton blir inaktiva snabbt så kanske 400,000 av dessa konton kommer loggas mer än 2 gånger totalt.

 

Om du vill komma med nummer kan du ju ta att Runescape kanske nu har 250,000 aktivt betalande kunder, medans WoW har 13,000,000 aktiva.

 

 

Bra försök.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"60 game worlds "

 

Det är betydligt mer. Runescape har just nu 169 spelvärldar plus de tyska och franska världarna.

90.000 Online spelare på samma tid är ungefär vad runescape har dagligt nu. Dvs, det är mycket större än 2005.

Du failar så hårt när du kommer med artiklar ifrån 2005 och tror att det är likadant nu.

 

RuneScape borde inte ens få nämnas i samma mening som WoW.

Därför att bara en inkompetent nörd kan jämföra dessa två spel, som tidigare sagt så kan man inte jämföra dessa två spel.. Jag vill bara skratta rakt upp i ansiktet på dem som säger att WoW "äger" runescape.

Ni kan väl jämföra WAR med WoW? Eller är ni rädda för att WoW ska klassas som skit i jämfört med det? tror det.

 

ps. Att jämföra WoW med Runescape är som att jämföra Call of Duty 1 med Crysis.

 

Ojoj här går vi på krigsstigen.

 

Du kan ju skratta mig rakt upp i ansiktet då, då jag anser att ett spel med 11.5 miljoner spelare äger ett litet webbspel med den fulaste grafiken man sett, bortsett från att det är gjort av en mindre grupp såvitt jag förstår det.

 

WoW mot Warhammer är iallafall en vettig jämförelse, War för pvp, WoW för allt annat?

Tycker WoW är för välgjort för att hotas av Warhammer, tycker allt med det är segt, buggigt och obalanserat.

Tyckte grafiken, som jag INTE värderar först, var direkt sämre.

 

Får jag undra hur du menar med ditt ps?

Om placeringen stämmer menar du att WoW = Call of Duty 1 och Runescape = Crysis?

Jösses.

Ähh.. Det är bara du som har det trögt att inse sanningen..

Wow kanske har 13 miljoner spelare.. Runescape har 9 miljoner. Skiljer då cirka 4 miljoner.. Men gud vad pinsamt.. Runescape är ett webbspel och har endast 4 miljoner mindre spelare, ska man tycka synd om WoW eller bara skratta?

 

Du kan ju försöka reda ut dina fakta innan du försöker påstå att någon är korkad, eller att du vet någon universell sanning.

http://www.gamezone.com/news/12_22_04_10_31AM.htm

 

Tidigt 2005 (ungefär) var rekordet 90,000 Runescape spelare samtidigt online rekord.

Enda anledningen till att det finns så många konton är för att det är gratis, snabbt att registrera, spelare slutar spela snabbt (undrar varför), de bryr sig inte om sina konton.

'Endast' 2 miljoner konton var aktiv någon gång 2 veckor innan artikeln, vilket självklart inkluderar nyregistrerade konton, och då 4/5 konton blir inaktiva snabbt så kanske 400,000 av dessa konton kommer loggas mer än 2 gånger totalt.

 

Om du vill komma med nummer kan du ju ta att Runescape kanske nu har 250,000 aktivt betalande kunder, medans WoW har 13,000,000 aktiva.

 

 

Bra försök.

 

'250,000 aktivt betalande kunder', Det är fortfarande väldigt lite.

Det finns cirka 82 members världar, och player cap är 200. Dvs. 82x2000=164k. Du motsäger dig själv. Det finns 800,000-1,000,000 aktivt betalande kunder. Tack och hej.

Redigerat av Kevve
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"60 game worlds "

 

Det är betydligt mer. Runescape har just nu 169 spelvärldar plus de tyska och franska världarna.

90.000 Online spelare på samma tid är ungefär vad runescape har dagligt nu. Dvs, det är mycket större än 2005.

Du failar så hårt när du kommer med artiklar ifrån 2005 och tror att det är likadant nu.

 

Ja, en gammal artikel.

Vad har du att backa upp dina nya spelaantal då? Intuition?

 

Faktum kvarstår att spelet inte har 9 miljoner aktiva spelare som Raptomex så roligt påstådde, utan långt lägre.

 

Här är något lite nyare,

http://www.zybez.net/community/index.php?showtopic=1207480

 

Pratar om numret totala konton, 150 miljoner.

Och, som postaren understryker, endast 4% blir aktiva.

De säger att 6 miljoner spelare har någon gång den "senaste månaden" varit inloggade över Runescape och "FunOrb", wow fantastiskt, räknar ju självklart med nya konton också, varav 4% blir relativt aktiva.

Spelet är relativt stort, beror endast på att det är gratis och varje spelare har väl 27 konton.

 

 

Way to go.

 

EDIT:

 

'250,000 aktivt betalande kunder', Det är fortfarande väldigt lite.

Det finns cirka 82 members världar, och player cap är 200. Dvs. 82x2000=164k. Du motsäger dig själv. Det finns 800,000-1,000,000 aktivt betalande kunder. Tack och hej.

Så alla servrar är fulla också?

Vart får du det ifrån? Hur kan du säga att alla servrar är fulla samtidigt som alla spelar aktivt?

Hur tusan får du antalet betalande kunder till en miljon?

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...