Gäst Member Skrivet 11 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2009 Jag har tänkt på en sak över moderatorernas funktioner. De kan inte banna folk och dylikt. Jag tycker en sådan funktion bör komma hit till Fuska.se. Admin har redan gjort tillräckligt mycket för sidan, moderatorerna bör få den funktionen att få banna folk som uppför sig illa och sådant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 11 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2009 absolut inte, det skulle missbrukas omedelbart eller bli felbedömt, och med tanke på hur "enkelt" det är att bli mod är det verkligen inget problem, jag menar, för att bli mod räcker det ju med att skriva nånting i stil med: "Jag skulle inte säga nej men jag är lite rädd för att göra fel, jag är aktiv på sidan flera gånger per dag så jag kommer hinna med att kolla igenom flera anmälningar. Jag vill gärna hjälpa fuska, men blir inte det minsta sur om du inte väljer mig som ny mod för då finns det väl andra som kan hjälpa till mer än mig." så nej, väldigt dum idé. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Member Skrivet 11 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2009 absolut inte, det skulle missbrukas omedelbart eller bli felbedömt, och med tanke på hur "enkelt" det är att bli mod är det verkligen inget problem, jag menar, för att bli mod räcker det ju med att skriva nånting i stil med: "Jag skulle inte säga nej men jag är lite rädd för att göra fel, jag är aktiv på sidan flera gånger per dag så jag kommer hinna med att kolla igenom flera anmälningar. Jag vill gärna hjälpa fuska, men blir inte det minsta sur om du inte väljer mig som ny mod för då finns det väl andra som kan hjälpa till mer än mig." så nej, väldigt dum idé. Idéen är alls inte dum. Den skulle inte missbrukas, då bara moderatorerna har tillgång till denna funktion, sedan har Admin också det. Men nu pratar vi om moderatorerna. Det jag menar är, moderatorerna kan bara banna personer som misskött sig. De bannar inte folk som inte gjort något brott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 11 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2009 (redigerat) absolut inte, det skulle missbrukas omedelbart eller bli felbedömt, och med tanke på hur "enkelt" det är att bli mod är det verkligen inget problem, jag menar, för att bli mod räcker det ju med att skriva nånting i stil med: "Jag skulle inte säga nej men jag är lite rädd för att göra fel, jag är aktiv på sidan flera gånger per dag så jag kommer hinna med att kolla igenom flera anmälningar. Jag vill gärna hjälpa fuska, men blir inte det minsta sur om du inte väljer mig som ny mod för då finns det väl andra som kan hjälpa till mer än mig." så nej, väldigt dum idé. Idéen är alls inte dum. Den skulle inte missbrukas, då bara moderatorerna har tillgång till denna funktion, sedan har Admin också det. Men nu pratar vi om moderatorerna. Det jag menar är, moderatorerna kan bara banna personer som misskött sig. De bannar inte folk som inte gjort något brott. jag är ledsan att säga det men.. du skriver väldigt förvirrande. dessutom, moddarna är inga ofelbara gudar, det är CG ett bra exempel på, en mod som misskötte sina "krafter". dessutom är det upp till admin att bestämma om nån blir bannad eller ej. du kanske inte visste det men att bli bannad här är ganska allvarligt. inget som man ger moddarna förtroende för. nu tycker jag inte att moddarna på fuska är dåliga, ni är jättebra, jag säger bara att risken finns och det är en onödig risk att ta. det är lättare om du bara sköter dig och uppmanar andra att sköta sig. så slipper admin bli 'överbelastad'. Redigerat 11 Januari 2009 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 11 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2009 En dålig idé faktiskt.. Varför ska en moderator få rätten till att banna medlemmar hit och dit? Om det är en medlem som bryter mot en regel så hanteras det med en varning. När just den medlemmen har 4 varningar och bryter ytterligare mot en regel grovt, då när en moderator ger honom den sista varningen så förblir hans konto bannat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 12 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2009 (redigerat) Vi har ett fungerande system just nu. Vi kan även stänga av ett konto på obestämd tid. Dock används den funktionen sågott som aldrig då ip-ban är mycket bättre/säkrare. Redigerat 12 Januari 2009 av Boffaroffe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 12 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2009 Förstår inte riktigt hur du menar? Klart att moderatorerna kan banna konton på fuska? IP-ban är väl i princip det enda de inte kan göra eftersom de inte har tillgång till admin-panelen(rätta mig om jag har fel). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 12 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2009 Jag har tänkt på en sak över moderatorernas funktioner. De kan inte banna folk och dylikt. Jag tycker en sådan funktion bör komma hit till Fuska.se. Admin har redan gjort tillräckligt mycket för sidan, moderatorerna bör få den funktionen att få banna folk som uppför sig illa och sådant. Då hade ju du blivit bannat för längesen. Shit asså, Fuska är faktist "fungerande". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 12 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2009 Vi kan stänga av konton så att man inte kan skriva inlägg. De kan fortfarande logga in och skicka PM och läsa trådar m-m. Vi kan däremot inte få dem att få titeln Avstängd, med andra ord IP bannad så man inte kan besöka sidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Payback Skrivet 12 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2009 Vi kan stänga av konton så att man inte kan skriva inlägg. De kan fortfarande logga in och skicka PM och läsa trådar m-m. Vi kan däremot inte få dem att få titeln Avstängd, med andra ord IP bannad så man inte kan besöka sidan.Så ni tar bort "rättigheterna" och säger åt admin att banna eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fality Skrivet 12 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2009 Men spela roll, det är ändå för enkelt att bypassa vilken typ av ban iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 12 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2009 Men spela roll, det är ändå för enkelt att bypassa vilken typ av ban iaf.Alla vet inte hur man gör och jag har aldrig sätt nån IP-bannad som gör en ny användare för att "fortsätta förstöra". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.