Hoppa till innehåll

Dator Språk


fag

Rekommendera inlägg

Du trycker på SV nere på högersida av aktivitets fönstret och då kommer det upp en liten ruta. Resten kan du göra själv :)

Redigerat av caru
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Går inte, har du ett operativsystem på ett språk kan du inte byta till ett annat. Keyboardlayout kan du byta men inte mer än så.

jo det kan man, med ett MUI

 

Tror inte man kan ändra språket som installeras när du formaterar om din dator.

Iaf inte på Vista 32-bitars.

 

Men är det svårt att översätta? Testa www.tyda.se eller www.lexin.nada.kth.se

Planin skrev att det går att ändra språk med ett MUI. Det gör det med. Har man svenskt Vista och installerar ett engelskt MUI så är det bara att växla mellan svenska och engelska och tvärt om.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man har vista kan man väl ladda ner nya språk via windows update?

Ja. När du söker efter updateringar så ska du få upp alla språk som finns att ladda ner. Om du har gömt språken så ska du åtmonstonde kunna hita dom på Microsoft's hemsida (Windows Update).
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klickar jag på Sv i Xp, kan jag välja Amerikansk Engelska.

men är det inte bara keyboardlayout? inte för att jag vet mycket om xp men på vista är det bara det.

 

Bytte från Engelska till Svenska (helt) på mitt Vista så jag förstår inte vad du menar med "bara".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...