Smurf Skrivet 24 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Januari 2009 Hejsan ! Såg idag en Friends Reklam, den fick mig f*n att tänka efter riktigt noga. Blev jävligt beröd. Tror de är den mest fästande reklamen jag vet. Skulle va glad om ni såg den o sedan sa här vad ni tyckete om den. Vissa kommer säkert tycka den e töntig, men lyssna på texten. och tänk efter, speciellt ni som är på andra i er skoltid. tänk efter bara. De e allt jag säg Länk : http://se.youtube.com/watch?v=ia5bgJjj9Lo&...feature=related // Eiqu Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
girlygeek Skrivet 24 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Januari 2009 Håller med dig.. usch alltså. tänk till innan ni trakasserar någon! http://www.reklammusik.se/taxonomy/term/175 där finns de flesta av deras reklamfilmer genom tiderna, jag gillar mest när tjejen sjunger (den nyvarande) och när en kille färgar håret rött för att en mobbad har rött hår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 24 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Januari 2009 Tycker låten var ganska dåligt gjort =/ De kunde fokuserat mer på hur den framfördes istället för texten, det skulle ju förstärka budskapet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 25 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2009 tycker mobbing och all satning på mobbing är jäkligt överdriven, ett jäkla I-landsproplem. det är synd om de individer som bli utsatta men allt sånt fär brukar ju släppa sen i 8:an, 9:an när folk blir mer seriösa och börjar tänka på betyg och framtid. dessutom får friends det att verka som om skolan är ända stället man kan få kompisar. man kan ha andra genom fritidsaktiviteter eller t.ex. konfirmation. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smurf Skrivet 25 Januari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2009 Hmm, vet inte riktigt om jag kan hålla med dig där Dave.. Om att de brukar släppa i 8:an eller 9:an, tror nog..eller snarare vet att de är kanske till och med är i 8:an eller 9:an det börjar. De ju under den tiden man ska försöka va tufft o allt möjligt. Joo, friends gör ju ofta reklamer som är då i ''skolan'' men de finns ju även reklamer då de handlar om att mobbnigen följer med hem, via nätmobbning osv. Jag kommer nog försätta och ståfast vid att detta e den sorligaste reklamen jag sett. // Eqiu Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst krook205 Skrivet 25 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2009 Ärligt talat hatar jag den här reklamen och av att se den växer fördomar i mitt huvud som aldrig förr. Särskilt när hon går förbi och börjar smeka den där killen i håret, vad f*n håller hon på med!? Sen så har vi ju även musiken, jag vill bara slänga fjärrkontrollen i teven så fort jag hör reklamen börja, usch... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smurf Skrivet 25 Januari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2009 Okej, Nu har du fått sagt din åsikt. dock tycker jag inte du behövde vara så grov ... hehe // Eiqu Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 25 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2009 Håller inte riktigt med Dave heller =/ Mobbning i tidig ålder kan ju sätta sina spår också, och sen så är mobbning på arbetsplats inte alls ovanligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 25 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2009 a jag vet inte vad ni lever i för samhälle där ute i sverige, men här mognar iaf folk hyffsat och håller inte på med sån barnslig skit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 25 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2009 a jag vet inte vad ni lever i för samhälle där ute i sverige, men här mognar iaf folk hyffsat och håller inte på med sån barnslig skit.Inte alla lever i Wonderland, Dave. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 25 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2009 a jag vet inte vad ni lever i för samhälle där ute i sverige, men här mognar iaf folk hyffsat och håller inte på med sån barnslig skit.Inte alla lever i Wonderland, Dave. Vem lever i Wonderland till att börja med?Jag håller med Dave på denna punkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 25 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2009 a jag vet inte vad ni lever i för samhälle där ute i sverige, men här mognar iaf folk hyffsat och håller inte på med sån barnslig skit. Inte alla lever i Wonderland, Dave. Vem lever i Wonderland till att börja med?Jag håller med Dave på denna punkt. Så du menar också att mobbning endast existerar bland småbarnen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.