Hoppa till innehåll

Citat Problem


Viruz256

Rekommendera inlägg

Idag när jag skulle svara en person i debatt forumet, så stog det att jag inte kunde citera det inlägget för det blev förmånga citat i ett inlägg, och jag tycker Admin ska ta en koll på detta, för det är enormt störande. Precis som när dem man citerar använder massa smilys, och det blir för många smilysar....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idag när jag skulle svara en person i debatt forumet, så stog det att jag inte kunde citera det inlägget för det blev förmånga citat i ett inlägg, och jag tycker Admin ska ta en koll på detta, för det är enormt störande. Precis som när dem man citerar använder massa smilys, och det blir för många smilysar....

smiliesspärren är förståligt, men antal citatspärren är ganska jobbig, särskilt i debatt-forumet där men brukar har många överläggningar fram och tillbaka. om det möjligt vore det bra om det går att fixa så att sidan tar bort det första citatet när antal citat överstiger "gränsen".
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idag när jag skulle svara en person i debatt forumet, så stog det att jag inte kunde citera det inlägget för det blev förmånga citat i ett inlägg, och jag tycker Admin ska ta en koll på detta, för det är enormt störande. Precis som när dem man citerar använder massa smilys, och det blir för många smilysar....

smiliesspärren är förståligt, men antal citatspärren är ganska jobbig, särskilt i debatt-forumet där men brukar har många överläggningar fram och tillbaka. om det möjligt vore det bra om det går att fixa så att sidan tar bort det första citatet när antal citat överstiger "gränsen".

 

Det skulle vara underbart.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det ser bara fult ut med massa citat och att samma inlägg citeras 10 gånger, det är enkelt att bara klippa bort en del av citaten och bara citera det senaste inlägget

smart :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det ser bara fult ut med massa citat och att samma inlägg citeras 10 gånger, det är enkelt att bara klippa bort en del av citaten och bara citera det senaste inlägget

Men det hade varit mycket lättare om det översta citatet försvann av sig själv.

 

Det skulle vara bra men hur skulle man fixa det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det ser bara fult ut med massa citat och att samma inlägg citeras 10 gånger, det är enkelt att bara klippa bort en del av citaten och bara citera det senaste inlägget

ta bort första citatet ur detta, eller vf inte tredje:

 

[quote name='Dave37' date='17/01-2009 13:08:30' post='1472058']
[quote name='Dirtman' post='1472047' date='17/01-2009 12:45:25'][quote name='fishmaster' post='1466615' date='10/01-2009 01:48:29'][quote name='Dirtman' post='1461802' date='04/01-2009 20:11:27']Religion i sig har orsakat mycket hemska saker. Jag kan även hålla med om att religon i vissa fall har bromsat upp utvecklingen. Men jag tycker även att viss religion kan vara bra, men det får inte gå överstyr, som någon sa. Man kan inte tvinga på andra sin egen religion, eller andvända tron som bevis material.[/quote]

Agreed.

[quote]Jag är kristen och står för det, men jag kan även tycka att gamla testamentet är lite för likt koranen; "Alla som inte tror ska dö"- stilen. Dock tycker jag att det Nya Testamentet, som handlar om Jesus och hans gärningar äär väldigt bra vägledning.[/quote]

[b]Gamla Testamentet är skrivet under de mest inhumana förhållanden, tänk 'om' de bara hittade på allt, hur sinnessjukt är det inte att försöka manipulera folk att döda varandra för att den ena trodde på det och den andra inte..[/b]

[quote]Om man läser Nya Testamentet så ser man att det är mycket bra som Jesus gjorde. Jag säger bara att, [b]OM[/b] alla hade lyssnat på Jesus, och inte viljat döda honom och bevisa Guds icke-existens, så hade förmodligen värlen varit en bättre plats. Men nu kan man ju inte se det på det sättet riktigt, eftersom människan inte kan utföra mirakel som Jesus kunde i Bibeln. Men bara man hade följt honom.[/quote]

Nya Testamentet är väldigt förfinad, och jag är faktiskt tacksam för att den skrevs. Om den inte gjort det och alla följt gamla hade vi nog inte ens haft ett vettigt samhälle med (dagens) mänskliga rättigheter, som att få vara bi-, homo- eller heterosexuell, religionsfrihet o.s.v.

Jag har lite svårt att tänka mig att världen vore en bättre plats om alla följde Jesu budskap eller Guden han talade om, kanske låter det lite konstigt, inget bråk mellan stater för religion, eller hat mellan kristna och muslimer, men istället har vi ju olika kyrkor, Protestantisk, ortodox, katolsk.. det skulle antagligen bara eskalera kriser mellan dom istället.

[quote]Det här med att Gud inte hjälper människan i svält och sånt. Jag är säkert på en sak, Gud har en mening med allt han gör. Varför vet jag inte, men jag har en teori om att det betyder så lite, när man ändå ska leva i fred och harmoni i en evighet efter vårat korta liv här på jorden.[/quote]

Men allt det här med att Guds orsaker är otydliga.. det är ju bara en EGEN ursäkt på varför han låter allting ont ske.
Det är nog precis vad det låter som, ett universalt svar på varför Gud låter folk dö. Ens egna svar på varför han går emot sitt egna budskap, att han älskar oss alla.

[quote]Jag tycker inte man kan anklaga Gud för att vara ond.[/quote]

Jag fick ju höra tidigare att jag inte har någon rätt att ifrågasätta Gud.
Men jo, under dessa förhållanden gör jag det.. om han har makten att få allt ont att sluta men inte gör det, då är han knappast särskild god, alls.
Har han planer för de 800+ miljoner människorna som lever i svält? 
Planer för de ~20 barnen som dör i svält varje minut?
Planer för de 150000+ som dog på grund av eller efterverkningarna av tsunamin 2004?

Jag har svårt att acceptera det, så det styrker min uppfattning ytterliggare, att han med största sannorlikhet inte existerar.

Ps. Jag riktar inte dödsoffren mot dig, utan nämner i diskussionssyfte mot alla
[/quote]
1. Ja, saken är ju den att man vet inte om det är sant eller inte. Därför kan man aldrig vara säker på om det är ljug eller om det finns en Gud. Men jag gillar tanken på ett liv efter döden t.ex.

2. Det är det jag menar, [b]han har en pan för varje människa[/b] (Om han nu finns), men vad vet jag inte, eftersom bara Gud vet vad han själv ska göra och varför. Om det nu är så bra i himelen, och[b] låter alla komma dit[/b], varför ska han då låta sina barn lida på jorden? Och enda sättet att komma till Gud är genom att dö?
[/quote]
1. har han en plan? vart står det?
2. nej du får inte komma till himmelen om du är bög och lite andra saker.
[/quote]

vet att det inte är omöjligt men det tar onödigt mycket tid, och gör man fel, vilket inte är helt otroligt, så kommer man inte kunna fixa det.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är inte så jobbigt egentligen, bara att leta reda på den näst första och näst sista quote-tagen i det onödigt långa citatet.

 

För att undvika detta bör man inte citera det sista inlägget i tråden när man svarar.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är bara att leta reda på den näst första och näst sista quote-tagen i det onödigt långa citatet.

 

Men jag kan hålla med om att det kan vara jobbigt, för att undvika detta bör man undvika att citera det sista inlägget i tråden när man svarar

ja det kan man göra, men inte allt för sällan så pågår två diskussioner parallellt med varandra om två delar av ämnet, så krävs det att man citerar hit och dit.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...