herregud Skrivet 2 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2009 :rolleyes: har nån årets svar i svenska nationella proven :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 2 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2009 (redigerat) :rolleyes: har nån årets svar i svenska nationella proven :)Måste vara läsförståelse då? Skriva och tala har ju inga fasta svar. Näh, men allvarligt talat. Det är jättelätt :) Har du bara varit på lektionerna och hängt med i undervisningen så klarar du det. Sen så är NT proven inte betygsgrundande- De finns endast för att mäta landets 9ors kunskap. Redigerat 2 Februari 2009 av Tolin Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JonteFire2 Skrivet 2 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2009 Vi har nationella provet i svenska imorgon :P Vad heter sv-häfte? vårat heter "Nattliv" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fujiflux Skrivet 2 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2009 Usch jag har också nationella imorgon! Yes nattliv och jag har inte ens diskuterat det med klassen eftersom jag va sjuk :o :/ fyfään är jättenervös ju :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 3 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2009 Gick bra för mig :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 3 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2009 mig med, men för oss påverkar det betyget endel Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 4 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2009 :rolleyes: har nån årets svar i svenska nationella proven :) Finns inga svar ute, om du ser något som är ute kan jag lova dig att det är fake. Med tanke på att lärarna får provet på morgonen så jag tvivlar på att någon skolelev har tillgång till det hela. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 4 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2009 mig med, men för oss påverkar det betyget endelMed din stavning kan jag förstå det =/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 4 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2009 Det är skitenkelt, mest eftersom man får skriva mycket om egna tankar. Alltså finns det inte några riktiga svar på många av frågorna. Kan du läsa så klarar du det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dicecursor Skrivet 4 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2009 Jaa-a, jag fick godkänd på alla förra året :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MaryJane Skrivet 4 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2009 Uppsats i Svenska NP i mon då :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 4 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2009 Uppsats i Svenska NP i mon då :oJag känner mig jävligt osäker på Krönikor, insändare och allt vad det är. :P Kommer nog gå bra, men en stor del av bedömningen sker på hur väl du formulerat uppsatsen- Grammatiken är alltså inte alls lika viktig, därför är jag nervös som är spelling freak, men inte alls så bra på att tyda linjerna mellan olika slags skrifter. Någon som kan förtydliga Krönika, Artikel, Insändare osv? Skulle lätta stressen. (Självklart vet jag hur en artikel ser ut osv, men hur de olika är uppbyggda. Hur en insändare skrivs, hur en krönika skrivs osv) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.