Hoppa till innehåll

Tribal Wars


Dr19
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 28
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Tribal Wars är ett webbaserat onlinespel som utspelar sig i medeltiden. Varje spelare kontrollerar en liten by och strävar efter makt och ära. Det är kul, man kan använda sig av:

 

Spjutmän, Svärdsmän, Yxmän, Bågskyttar, Spejare, Lätt Kavalleri, Beridna Bågskyttar, Tungt Kavalleri, Murbräckor, Katapulter, Paladin och Adelsmän

 

Man ska börja med att bygga upp resurserna, sen barracken och sen massa trupper. Sen börjar det roliga, attackera andra spelare och skapa/gå med i stammar. Man kan då skaffa allianser och fiender.

 

Och bäst av allt: Det är GRATIS!

Om ni börjar spela, börja i v.5, det är den bästa världen:) inte så starka spelare, och de starka är snälla:)

1. Tribal Wars är inte "grymt".

2. spelar ni skiten så kommer ni fasta i det.

3. tribal wars var ok i början, men sen öppnades hundra j*vla servrar.

4. du kan bara bygga 2 byggnader åt gången, vilket gör spelet oändligt segt.

5. när man kommer in sent i en värld är det redan kört eftersom supernördarna redan har skapat en jätteklan som har 1000-tals byar i sig och är omöjlig att hålla stånd mot eller komma med i eftersom man måste i stort sätt anteckna sin livshistoria för att få vara med.

6. spelet är mer eller mindre en exakt kopia av "travian" eller vad f*n det nu heter.

7. det är roligare att rita i paint.

 

jag vet eftersom jag var med från början, då spelet bara fanns på engelska och hade 2 servrar (worlds).

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tribal Wars är ett webbaserat onlinespel som utspelar sig i medeltiden. Varje spelare kontrollerar en liten by och strävar efter makt och ära. Det är kul, man kan använda sig av:

 

Spjutmän, Svärdsmän, Yxmän, Bågskyttar, Spejare, Lätt Kavalleri, Beridna Bågskyttar, Tungt Kavalleri, Murbräckor, Katapulter, Paladin och Adelsmän

 

Man ska börja med att bygga upp resurserna, sen barracken och sen massa trupper. Sen börjar det roliga, attackera andra spelare och skapa/gå med i stammar. Man kan då skaffa allianser och fiender.

 

Och bäst av allt: Det är GRATIS!

Om ni börjar spela, börja i v.5, det är den bästa världen:) inte så starka spelare, och de starka är snälla:)

1. Tribal Wars är inte "grymt".

2. spelar ni skiten så kommer ni fasta i det.

3. tribal wars var ok i början, men sen öppnades hundra j*vla servrar.

4. du kan bara bygga 2 byggnader åt gången, vilket gör spelet oändligt segt.

5. när man kommer in sent i en värld är det redan kört eftersom supernördarna redan har skapat en jätteklan som har 1000-tals byar i sig och är omöjlig att hålla stånd mot eller komma med i eftersom man måste i stort sätt anteckna sin livshistoria för att få vara med.

6. spelet är mer eller mindre en exakt kopia av "travian" eller vad f*n det nu heter.

7. det är roligare att rita i paint.

 

jag vet eftersom jag var med från början, då spelet bara fanns på engelska och hade 2 servrar (worlds).

 

Mm, instämmer helt. Jag blev medlem på den engelska sidan på värld 1 och var den 3644;e som blev medlem(eller ngt sånt) Tyckte det var kul fram tills värld 6 sen blev det otroligt tråkigt. Det första tribal-wars systemet var bäst tycker jag(Inga bågskyttar och beridna bågskyttar, skicka "coins" mellan byarna osv.). I början var jag med i de bästa klanerna. Nu har dom ca 24 världar (senast jag kollade) och jag har inte spelat på 1,5-2 år. Jag blev medlem för 3 år sen (våren 2006)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Nu har jag kört det, fett kul det är..

eller körde det innan men fattade noll!

Min stam: TKS - TheKillys - Namn: TheKillyBilly - Värld: 7

jag spelar på värld 3 och är med i stammen GoWA (Gods of War Academy) som är en akademi stam gör GoW-S

 

Mitt namn är andalc har 10 byar poäng 92.281

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...