Hoppa till innehåll

Engelsk Stavningskontroll I Word?


Sidney

Rekommendera inlägg

Hallå.

Håller på att skriva en engelsk filmrecension i Word just nu, läxa. Kom plötsligt på att tänka på att vi inte har engelsk stavningskontroll. Svensk har vi. Hur ordnar man engelsk stavningskontroll. Skulle vara väldigt tacksam ifall någon kunde svara idag eftersom den ska in imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag klistrar in texten här blir det inga röd markeringar eller liknande som talar om ifall det är stavfel eller grammatik fel, som jag vet att det är.

 

Jag kan ändra till engelsktspråksak i Word längst ned i mitten. Men då verkar det som att all stavningskontroll åker av. Jag kan skriva in t'ex khdfbgkiuadfhg utan det det blir markerat.

 

EDIT: Har fått det att fungera nu...i Google Chrome. Ändrade bara alla språkinställningar och liknande till engelska.

 

EDIT2: Passar bara på att fråga en till sak. Om man ska skriva 50-talet på engelska. Skriver man 50th eller 60th?

Redigerat av Sidney
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...