Hoppa till innehåll

[guide] Spela Spel Med Xbox 360/ps3 Kontroll

Apex

Rekommendera inlägg

Tja, Efter att jag letat runt lite grann på olika sidor hittade jag hur man kan spela vissa datorspel med sin xbox 360 kontroll. Så skrev ihopp en guide om det finns andra som vill testa också.

1. Se till så du har en Xbox 360 kontroll. Kontroll med sladd är det ändå jag har fått till att funka än så länge.

2. Koppla in din Xbox 360 kontroll i datorns USB port och gå sedan till denna sidan :http://www.switchbladepro.com/

3. Klicka på download och välj 30 days free trail.

4. Vänta tills den har laddat ner.

5. När den har laddat ner starta programmet. Den kommer först söka efter uppdateringar men det går väldigt snabbt. Efter uppdateringen måste du registrera men det kostar inget så bara fyll i den informationen som krävs.

6. Efter registreringen kommer du få upp en ruta där du kan skriva in en product nyckel. Tryck bara på "Click to use Trail version".

7. Efter att den har laddat färdigt och du har kommit till "själva programmet" tryck på "Choose blade & Preset".

8. Välj ett spel i listan. Om du vill kunna välj fler spel tryck på "Get new blades" och följ instruktionerna där.

9. Efter att du valt spel kommer olika fönster upp beroende på vad du har valt för spel. Tillexempel om du väljer WoW så kommer du få välja klass också.

10. När du valt spel så klickar du på "launch game" programmet kommer då be dig leta upp .exe filen för det spelet.

11. Hitta .exe filen och välj den. Spelet komemr då att starta och du kan spela med din Xbox 360 kontroll.

OBS! Detta är bara trail versionen men alla funktioner finns med dock så funkar den bara i 30 dagar sedan måste du köpa programmet.

Programmet kan även användas till PS3 Kontroller men där vet jag inte hur man gör.

EDIT: Märkte just att man kan använda det i windows också :P

Redigerat av Parkour
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror det är rätt så svårt att spela WoW med ps3 kontroll men andra spel kan väl vara kul

Har testat med Xbox 360 kontroll. Tar tid att vänja sig men funkar faktiskt ganska bra om man är klicker som jag :P Redigerat av Parkour
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bra Guide! :cool:

Tackar. :)

Måste hålla med, bra guide...

Synd bara att man måste ha det programmet, eller måste man det?

Till vissa spel finns det ju gamepad funktion och då behöver du inte programmet skulle jag tro.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...