KuroKaktus Skrivet 9 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2009 Hej. Jo jag vill öppna portarna på min router speed toutch. Men vet inte hur man gör. Kan nån förklara snälla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 9 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2009 Har ingen erfarenhet av din modell, men man ska väl skriva in någon IP i webbläsaren. Sen får du leta upp specifikationerna för den porten du ska öppna. Annars kan du ju alltid stänga av brandväggen på routern.(Inte rekommenderat) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shoobree Skrivet 9 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2009 Klicka på Start. Skriv in cmd. Nu ska det komma upp en svart ruta, skriv in ipconfig /all Leta upp texten där det står: Default gateway. Kolla på den raden. Där ska det stå några siffror. Öppna Firefox eller vad du nu använder. Skriv in siffrorna. Logga in i routern. Där får du själv leta dig fram. Har du problem så får du väl skicka ett PM som jag sedan skickar tillbaks ett PM med mitt MSN. //XzamX Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 9 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2009 http://portforward.com/routers.htm Bästa sidan om du ska öppna portar. Leta upp din modell, och spelet/porten du vill öppna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 10 Februari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2009 Jag förstår inte den sidan du skicka Boffaroffe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 10 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2009 (redigerat) Jag skrev t.o.m hur du skulle göra =p Leta upp din tillverkaren, i ditt fall är det Thomson-Alcatel, sedan vilken modell du har. Efter du har klickat på modellen kommer du vidare till en sidan där du kan välja mellan massor olika spel att öppna portar till, bara välja den du vill. Sen får du en guide hur exakt hur du ska göra för att öppna portar till just din mjukvara. Förstår inte vad det svåra är. Redigerat 10 Februari 2009 av Boffaroffe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 10 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2009 Serienumret på Routern står ofta PÅ den, gå efter och kolla, leta sedan upp den på portforward som boffa linkade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 10 Februari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2009 Ska se om jag hittar vilken model av speed touch det är. Jag hitta det inte =( Hade vist gigabyte. Men den saken den sitter i är speed toutch. Men kommer inte ihåg pass och username. Får vänta tills mamma kommer hem =( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
krydda Skrivet 7 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Mars 2009 Det där med DNS fattar jag inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Str4ndB3rg Skrivet 7 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Mars 2009 Sök på youtube. Jag skulle öppna portar till Warcraft 3 fast gick ingen vidare finns bra filmer på youtube om öppna portar iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
krydda Skrivet 8 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2009 äh d funkar inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 9 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 9 Mars 2009 Som Boffa skrev innan, http://www.portforward.com - Det blir inte enklare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.