NightMaker Skrivet 17 Februari 2009 Rapport Skrivet 17 Februari 2009 Jag har problem med två frågor i mitt SO jobb och skulle behöva hjälp. Alla i min klass sejer att dom är skit lätta.. :o Men jag fattar ingenting av dom. (har varit sjuk från skolan i 2veckor nu så det har varit svårt att hänga med) Fråga 1 ** Alla tre världsdelar "Europa" "sydamerika" "nordamerika" har påvärkats av kolonialismen. Beskriv vad kolonialsimen var och vad det innebär. Hur har den påverkat de tre olika världsdelarna, dess befolkning m.m? Hur märks effekterna av kolonialismen idag i dessa världsdelar och drabbade länderna, Ge gärna flera exempel. ** Fråga 2 ** Beskriv jordbruket och befolkningen, samt människors levnadsvillkor i sydamerika. Hur lever och arbetar människor? Vad anser du är de största skillnaderna eller likheterna om du jämför med Europa ** Skulle bli riktigt glad om ni hjälpte mig med dessa två frågar klarade exakt alla andra frågor hur lätt som hälst men dom här.. Är bara omöjliga för mig... :/ Citera
Gäst Darkshiver Skrivet 17 Februari 2009 Rapport Skrivet 17 Februari 2009 Kolla i din SO-bok? :_ Citera
NightMaker Skrivet 17 Februari 2009 Författare Rapport Skrivet 17 Februari 2009 Kolla i din SO-bok? :_Hittar ingenting där :o Citera
Fality Skrivet 17 Februari 2009 Rapport Skrivet 17 Februari 2009 Kolla i din SO-bok? :_Hittar ingenting där :o Har ni fått ett tomt anteckningsblock som SO-bok eller? Kolla igen. Citera
NightMaker Skrivet 18 Februari 2009 Författare Rapport Skrivet 18 Februari 2009 Kolla i din SO-bok? :_ Hittar ingenting där :o Har ni fått ett tomt anteckningsblock som SO-bok eller? Kolla igen. Jag har kollat igenom den igen det står ju lite om kolonialismen, Men inte direkt vad det är.. Vet inte hur jag ska skrva det :/ Citera
Fality Skrivet 18 Februari 2009 Rapport Skrivet 18 Februari 2009 Man tar båten till ett annat land o säger; I run this shit now. http://sv.wikipedia.org/wiki/Kolonialism Citera
NightMaker Skrivet 18 Februari 2009 Författare Rapport Skrivet 18 Februari 2009 Tack! =) Äntligen klar med en av dom! ^^ Bara den andra kvar nu :D Citera
Symptom Skrivet 19 Februari 2009 Rapport Skrivet 19 Februari 2009 Man tar båten till ett annat land o säger; I run this shit now. http://sv.wikipedia.org/wiki/Kolonialism hahaha Citera
TiredRacoon Skrivet 19 Februari 2009 Rapport Skrivet 19 Februari 2009 Ett tips är att inte skriva Påvärkat, utan Påverkat - Värk syftar på smärta, medans Verk syftar på händelse/skapelse. Citera
purjo Skrivet 20 Februari 2009 Rapport Skrivet 20 Februari 2009 Kolla med din lärare istället för oss. Citera
Gäst RastaBoy Skrivet 25 Februari 2009 Rapport Skrivet 25 Februari 2009 Kolla med din lärare istället för oss. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.