Hoppa till innehåll

So Jobb


NightMaker
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har problem med två frågor i mitt SO jobb och skulle behöva hjälp. Alla i min klass sejer att dom är skit lätta.. :o Men jag fattar ingenting av dom. (har varit sjuk från skolan i 2veckor nu så det har varit svårt att hänga med)

 

Fråga 1

**

Alla tre världsdelar "Europa" "sydamerika" "nordamerika" har påvärkats av kolonialismen. Beskriv vad kolonialsimen var och vad det innebär. Hur har den påverkat de tre olika världsdelarna, dess befolkning m.m? Hur märks effekterna av kolonialismen idag i dessa världsdelar och drabbade länderna, Ge gärna flera exempel.

**

Fråga 2

**

Beskriv jordbruket och befolkningen, samt människors levnadsvillkor i sydamerika. Hur lever och arbetar människor? Vad anser du är de största skillnaderna eller likheterna om du jämför med Europa

**

 

Skulle bli riktigt glad om ni hjälpte mig med dessa två frågar klarade exakt alla andra frågor hur lätt som hälst men dom här.. Är bara omöjliga för mig... :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...