Hoppa till innehåll

Oskuld?


Gäst iNexcusablee
 Dela

Rekommendera inlägg

Till att börja med kan jag säga att jag känner flera tjejer som delar min uppfattning, har till och med varit ihop med två av dem, även om det inte hållit. Sedan kan man ju absolut ha närhet utan sex, bara vanliga kramar och kyssar räcker långt enligt min erfarenhet, det är endast när man gått för långt utan att vara redo för det som det har känts dåligt.

Kan ju också tillägga att det här med att "bara ligga med en person i hela mitt liv" inte nödvändigtvis är en regel jag håller stenhårt på; framförallt vill jag vänta så pass länge att jag helt enkelt är säker på att jag verkligen vill ligga med tjejen ifråga, och att hon vill detsamma, så att vi inte ska behöva ångra det i efterhand.

 

Förövrigt så tillhör jag inte kristendomen eller någon annan religion så det har ingenting med det att göra, men kul uttalande nonetheless :P

"...tänker vänta tills jag har ett stabilt förhållande som hållit tillräckligt länge för att jag ska vara så säker som man kan bli på att det kommer hålla livet ut."

 

Enligt min uppfattning stärker sex förhållanden och jag tror du har större chans att hitta ett förhållande som du "är säker på" kan hålla livet ut om du har sex med din partner. Klart det finns tjejer som tycker som du, men de är färre än de som inte gör det och de blir bara färre och färre desto äldre de blir. Jag kan säga direkt att jag inte skulle vara tillsammans med min tjej fortfarande om vi inte haft sex, jag tycker det är viktigt att dela den upplevelsen tillsammans, det är den ultimata formen av närhet. Men visst det första halvåret typ räckte det med kramar och kyssar för mig också, men det känns lite långtråkigt typ...

 

Bara ha sex med någon du känner dig kåt i! Inget sånt med att det ska hålla hela livet, då kommer du bara bli nervös och så känner du dig förmodligen inte alls redo i alla fall. xD Helt enkelt: Är du kär så knulla!

Jag låg en hel natt i samma säng som min tjej innan vi hade sex, och jag var jättekåt hela natten, kunde typ inte sova. DET kändes fel!

 

Mina föräldrar hade sex andra gången de träffades för 18 år sedan och de är kära och lyckliga fortfarande. :o

 

Och jo det var kristendomen/judendomen som uppfann sådana ideal som att man bara ska ha sex med en person i hela sitt liv...

@LOLOL: Du har läst twilight eller hur?

Redigerat av Mumutio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 245
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Till att börja med kan jag säga att jag känner flera tjejer som delar min uppfattning, har till och med varit ihop med två av dem, även om det inte hållit. Sedan kan man ju absolut ha närhet utan sex, bara vanliga kramar och kyssar räcker långt enligt min erfarenhet, det är endast när man gått för långt utan att vara redo för det som det har känts dåligt.

Kan ju också tillägga att det här med att "bara ligga med en person i hela mitt liv" inte nödvändigtvis är en regel jag håller stenhårt på; framförallt vill jag vänta så pass länge att jag helt enkelt är säker på att jag verkligen vill ligga med tjejen ifråga, och att hon vill detsamma, så att vi inte ska behöva ångra det i efterhand.

 

Förövrigt så tillhör jag inte kristendomen eller någon annan religion så det har ingenting med det att göra, men kul uttalande nonetheless :P

"...tänker vänta tills jag har ett stabilt förhållande som hållit tillräckligt länge för att jag ska vara så säker som man kan bli på att det kommer hålla livet ut."

 

Enligt min uppfattning stärker sex förhållanden och jag tror du har större chans att hitta ett förhållande som du "är säker på" kan hålla livet ut om du har sex med din partner. Klart det finns tjejer som tycker som du, men de är färre än de som inte gör det och de blir bara färre och färre desto äldre de blir. Jag kan säga direkt att jag inte skulle vara tillsammans med min tjej fortfarande om vi inte haft sex, jag tycker det är viktigt att dela den upplevelsen tillsammans, det är den ultimata formen av närhet. Men visst det första halvåret typ räckte det med kramar och kyssar för mig också, men det känns lite långtråkigt typ...

 

Bara ha sex med någon du känner dig kåt i! Inget sånt med att det ska hålla hela livet, då kommer du bara bli nervös och så känner du dig förmodligen inte alls redo i alla fall. xD Helt enkelt: Är du kär så knulla!

Jag låg en hel natt i samma säng som min tjej innan vi hade sex, och jag var jättekåt hela natten, kunde typ inte sova. DET kändes fel!

 

Mina föräldrar hade sex andra gången de träffades för 18 år sedan och de är kära och lyckliga fortfarande. :o

 

Och jo det var kristendomen/judendomen som uppfann sådana ideal som att man bara ska ha sex med en person i hela sitt liv...

@LOLOL: Du har läst twilight eller hur?

 

Nä, jag har aldrig ens sett Twilight. Folk tjatar mycket om det, och då tappar man lusten... <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter tråkigt kola_king, och det lär bli tufft att hitta en tjej som delar din uppfattning. Om du väntar tills du är typ 30 innan du har sex lär du vara jävligt dålig i sängen och det kanske inte är något ditt livs kärlek uppskattar...

 

För mig är att njuta av sex ungefär som att äta godis, fast nyttigare. Det är viktigt att njuta tillsammans i ett förhållande och det är också ett intresse som alla människor har gemensamt. Också är närheten viktig såklart, ett förhållande, oavsett om det är med ditt livs kärlek eller ej, blir tomt utan sex och jag tror inte att det kommer hålla i det långa loppet.

 

Dessutom kanske du upptäcker att hon är ditt livs kärlek efter en sjuhelvetes sexig natt. :o

Bara släpp dina medeltida kristna föreställningar!

 

 

@Alla andra: Förresten det tog några månader till innan det hände, förlorade oskulden i mars/april någon gång tror jag. Det gick lite sådär, var för nervös för att tycka det var så skönt och min tjej kunde bara hålla på några minuter för det gjorde så ont. Men övning ger färdighet. Jag älskar sex. :)

Till att börja med kan jag säga att jag känner flera tjejer som delar min uppfattning, har till och med varit ihop med två av dem, även om det inte hållit. Sedan kan man ju absolut ha närhet utan sex, bara vanliga kramar och kyssar räcker långt enligt min erfarenhet, det är endast när man gått för långt utan att vara redo för det som det har känts dåligt.

Kan ju också tillägga att det här med att "bara ligga med en person i hela mitt liv" inte nödvändigtvis är en regel jag håller stenhårt på; framförallt vill jag vänta så pass länge att jag helt enkelt är säker på att jag verkligen vill ligga med tjejen ifråga, och att hon vill detsamma, så att vi inte ska behöva ångra det i efterhand.

 

Förövrigt så tillhör jag inte kristendomen eller någon annan religion så det har ingenting med det att göra, men kul uttalande nonetheless :P

 

ska nog börja lyssna mer på dig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Till att börja med kan jag säga att jag känner flera tjejer som delar min uppfattning, har till och med varit ihop med två av dem, även om det inte hållit. Sedan kan man ju absolut ha närhet utan sex, bara vanliga kramar och kyssar räcker långt enligt min erfarenhet, det är endast när man gått för långt utan att vara redo för det som det har känts dåligt.

Kan ju också tillägga att det här med att "bara ligga med en person i hela mitt liv" inte nödvändigtvis är en regel jag håller stenhårt på; framförallt vill jag vänta så pass länge att jag helt enkelt är säker på att jag verkligen vill ligga med tjejen ifråga, och att hon vill detsamma, så att vi inte ska behöva ångra det i efterhand.

 

Förövrigt så tillhör jag inte kristendomen eller någon annan religion så det har ingenting med det att göra, men kul uttalande nonetheless :P

"...tänker vänta tills jag har ett stabilt förhållande som hållit tillräckligt länge för att jag ska vara så säker som man kan bli på att det kommer hålla livet ut."

 

Enligt min uppfattning stärker sex förhållanden och jag tror du har större chans att hitta ett förhållande som du "är säker på" kan hålla livet ut om du har sex med din partner. Klart det finns tjejer som tycker som du, men de är färre än de som inte gör det och de blir bara färre och färre desto äldre de blir. Jag kan säga direkt att jag inte skulle vara tillsammans med min tjej fortfarande om vi inte haft sex, jag tycker det är viktigt att dela den upplevelsen tillsammans, det är den ultimata formen av närhet. Men visst det första halvåret typ räckte det med kramar och kyssar för mig också, men det känns lite långtråkigt typ...

 

Bara ha sex med någon du känner dig kåt i! Inget sånt med att det ska hålla hela livet, då kommer du bara bli nervös och så känner du dig förmodligen inte alls redo i alla fall. xD Helt enkelt: Är du kär så knulla!

Jag låg en hel natt i samma säng som min tjej innan vi hade sex, och jag var jättekåt hela natten, kunde typ inte sova. DET kändes fel!

 

Mina föräldrar hade sex andra gången de träffades för 18 år sedan och de är kära och lyckliga fortfarande. :o

 

Och jo det var kristendomen/judendomen som uppfann sådana ideal som att man bara ska ha sex med en person i hela sitt liv...

@LOLOL: Du har läst twilight eller hur?

 

 

Sov typ massooor av nätter med henne innan vi hade sex. Båda var oskuld så + hon ville vänta med det. Fast sen så ska ju båda känna sig ok att göra det också. Inga dumma tankar eller något!

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så länge båda mår bra av det ser jag inga problem med någon sorts sex. XD

 

Men grejen är att många nuförtiden (speciellt tjejer) är nervösa pga att de blivit påverkade av kulturella föreställningar eller media så mycket (tex twilight), att oskuld är något speciellt man ska värna om eller sådant trams. Eller så är de rädda för att ses som fjortisar/madrasser/horor om de har sex tidigt.

 

Alltså man måste ju inte ha sex när man är 13 som många tjejer också har, eftersom att de fått för sig genom andra typer av media att det är coolt eller nåt att ha sex tidigt. Det gäller helt enkelt att lyssna på sig själv och inte bli påverkad av kulturella värderingar. De flesta sextonåringar är faktiskt redo för att ha sex.

 

Jag sov också många nätter med min tjej, men alltså i början av förhållandet var det ju fortfarande lite pirrigt och så. Var mest glad för att få ligga där liksom. Men sen när man kan slappna av lite mer och blir kåt så ska man ju ha sex såklart. Jag tycker det är hemskt med alla som blivit påverkade till "att vänta" när det inte finns någon anledning.

 

Om båda är kåta så har man sex. Det är inte mer komplicerat. Folk tänker för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*text*

Du får det att låta som att sex är världens grej och att man verkligen går miste om livets största grej om man väljer att vänta.

 

Vill man vänta, oavsett anledning, så ska man vänta.

 

Allt jag sa, är man kåt ska man ha sex. XD

Är man kåt vill man inte vänta.

 

Problemet är att vissa väntar i alla fall, för att de fått någon föreställning om att det skulle vara bättre så. Och andra har det för tidigt, för de har fått en föreställning om att det är bättre så. Folk tänker alldeles för mycket. Är man kåt vill man och bör man ha sex (om man har möjlighet alltså XD).

 

Det är när man har sex och inte är kåt det känns fel! Oavsett om man gör det för tidigt eller för sent.

Redigerat av Mumutio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...