SoulOfDeath Skrivet 24 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2009 I USA får barn bära vapen utan att behöva ha tillstånd. Vapen tillverkas också i barnformat så ett barn kan orka bära dem. Det är riktigt konstigt, för vapen leder till ökad kriminalitet. Vad ska dem annars ha vapnen till? Tycker du barn i USA (eller vem som helst egentligen) ska få bära vapen utan att behöva ha tillstånd? Argumentera! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 24 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2009 Självklart inte. Kan inte tänka mig att någon hittar argument för vapen för barn utan tillstånd, men godkänner tråden ändå, kan i annat fall bli lite mer allmän diskussion om vapen etc. Upp till debattmoddarna. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 24 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2009 Håller med Xade; Det finns inga argument till varför ett barn ska kunna ha ett vapen. För att en vuxen ska kunna ha ett vapen så bör en licens krävas. Säkerheten av bostaden borde också kontrolleras så att vapnet inte kan bli stulen i ett eventuellt inbrott. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst RastaBoy Skrivet 24 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2009 Det är ju självklart att barn inte ska bära vapen, i USA är de ju galna och tillåter detta. ._. Hoppas detta förbjuds i framtiden, men tror det ALDRIG kommer att ändras. ._. De tränas ju till soldater där borta så det är väl anledningen till att de har vapen så unga. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 24 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2009 (redigerat) Kännerr att jag bara vill säga detta.. USA tillåter barn bära vapen men att ha cannabis är olagligt. Alltså vad i självaste?! Redigerat 24 Februari 2009 av Nomatic Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 24 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2009 Det är ju självklart att barn inte ska bära vapen, i USA är de ju galna och tillåter detta. ._. Hoppas detta förbjuds i framtiden, men tror det ALDRIG kommer att ändras. ._. De tränas ju till soldater där borta så det är väl anledningen till att de har vapen så unga. USA har inga barnsoldater. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 25 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2009 Kan någon faktiskt styrka påståendet att USA låter barn att använda (specialtillverkade) vapen? Låter helt sinnessjukt. Även för USA. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 25 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2009 (redigerat) jag tycker absolut inte att barn ska ha vapen, men jag tror att USA tänker sig att de ska kunna försvara sig. Redigerat 25 Februari 2009 av Yoshihi Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst RastaBoy Skrivet 25 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2009 (redigerat) Det är ju självklart att barn inte ska bära vapen, i USA är de ju galna och tillåter detta. ._. Hoppas detta förbjuds i framtiden, men tror det ALDRIG kommer att ändras. ._. De tränas ju till soldater där borta så det är väl anledningen till att de har vapen så unga. USA har inga barnsoldater. Jo, det har de, eller så var det Afrika som hade det. >_< Jag har endå varit i USA och sett att de har det. Redigerat 25 Februari 2009 av RastaBoy Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 25 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2009 (redigerat) Jag tror absolut inte att barn får bära vapen i USA. Dem har faktiskt vapenlagar dem med. Kan någon skicka en länk där det står att dem får bära vapen, annars blir tyvärr denna tråd låst. Redigerat 25 Februari 2009 av Raptomex Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst RastaBoy Skrivet 25 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2009 https://www.flashback.info/archive/index.php/t-779589.html Där har du en fin länk. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 25 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2009 Det där var om något helt annat. Du skrev att dem tillverkas i "barnformat", länk tack. Du sa att dem får bära vapen(?) Länken du skickade handlade om 17-18 åringar som gått med i Armen, vilket är tillåtet vid den åldern. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg