Gäst RastaBoy Skrivet 25 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2009 Du kan låsa den, jag uppfattade det helt fel. >___> Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 25 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2009 Jag ser inte 17 åringar som "barn".. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SoulOfDeath Skrivet 25 Februari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2009 Kan någon faktiskt styrka påståendet att USA låter barn att använda (specialtillverkade) vapen? Låter helt sinnessjukt. Även för USA. Jag kan styrka det. Jag hörde på nyheterna häromdagen, att ett 11-årigt barn hade skjutit sin styvmamma med en hagelbössa som var anpassad för ett barn. En riktig hagelbössa är annars för tung för ett litet barn. Den 11-åringen dömdes som om han vore en vuxen. Han fick 23 livstider i fängelse. Hur f*n går det ihop? I USA är ju en livstid hela livet, så vem ska sitta av dem andra 22 livstiderna? Tillägg: I O-T läste jag att det var ett barn i 13-årsåldern som ägde 5 vapen! Text: Enligt Aftonbladet hade den elvaåriga pojken ett vapen som han sedan använde för att skjuta ihjäl sin styvmor. Detta var ett hagelvapen designat för ett barn. Ett barn som kommer att minnas och få leva med att han sköt sin gravida styvmor i huvudet på nära håll. Det var flera offer inblandade i detta drama. Den fyraåriga dottern till kvinnan som hittade sin mamma ihjälskjuten.... Sidan där jag hittade infon, är: http://intressant.se/i/idq61/ett-vapen-des...t-foer-ett-barn Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 25 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2009 Men vad är det för slags vapen då? Om deras definition på ett barn är en under 18 lär den knappast ha varit stor som ett leksaksgevär Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SoulOfDeath Skrivet 25 Februari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2009 Jag har ingen aning om vapnets storlek men det var ändå tillräckligt att döda en människa. Barn under 18, tycker jag, inte ska befatta sig med skjutvapen av nåt slag. Knallpulver-vapen på sin höjd. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
360Xbox Skrivet 25 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2009 I USA är vapen vanligare än cyklar. Men klart barn inte ska ha vapen... Kan någon faktiskt styrka påståendet att USA låter barn att använda (specialtillverkade) vapen? Låter helt sinnessjukt. Även för USA. Jag kan styrka det. Jag hörde på nyheterna häromdagen, att ett 11-årigt barn hade skjutit sin styvmamma med en hagelbössa som var anpassad för ett barn. En riktig hagelbössa är annars för tung för ett litet barn. Den 11-åringen dömdes som om han vore en vuxen. Han fick 23 livstider i fängelse. Hur f*n går det ihop? I USA är ju en livstid hela livet, så vem ska sitta av dem andra 22 livstiderna? Tillägg: I O-T läste jag att det var ett barn i 13-årsåldern som ägde 5 vapen! Text: Enligt Aftonbladet hade den elvaåriga pojken ett vapen som han sedan använde för att skjuta ihjäl sin styvmor. Detta var ett hagelvapen designat för ett barn. Ett barn som kommer att minnas och få leva med att han sköt sin gravida styvmor i huvudet på nära håll. Det var flera offer inblandade i detta drama. Den fyraåriga dottern till kvinnan som hittade sin mamma ihjälskjuten.... Sidan där jag hittade infon, är: http://intressant.se/i/idq61/ett-vapen-des...t-foer-ett-barn Det var att pojken hade fått ett jaktgevär på julafton, sedan hade han skjutit henne i nacken bakifrån.Och kvinnan var hög-gravid. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 26 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2009 Jag ser inte 17 åringar som "barn".. Alla under 18 är barn. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 26 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2009 Alla stater i USA bestämmer sina lagar, vissa stater kräver licens har jag för mig för att överhuvudtaget bära vapen. Men i Texas t.ex så är dem glada över att man bär vapen, för och hjälpa allmänheten mot brott. Försvar till överdrivenhet får utföras också, det är bra, Sverige borde införa det också. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SoulOfDeath Skrivet 26 Februari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2009 mm, USA har ju federala lagar. Btw, är det många delstater som tillåter vapen utan licens? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hedman Skrivet 27 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2009 Självklart inte.Hittar inga argument att använda,det ska bara inte vara så. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Ubuntu Skrivet 28 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2009 Jag ser inte 17 åringar som "barn".. Alla under 18 är barn. Inom EU, ja. Men sedan kan det ju vara annorlunda i USA (jag vet inte riktigt hur det är själv) som att man t.ex. blir myndig när man är 18 men inte längre räknas som ett barn vid 16. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
krillen Skrivet 28 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2009 Haha ja det är sjukt med vapenlagarna i USA Ur krigssynpunkt är det ju jävligt smart faktiskt, vem vill invardera ett land där var och varannan invånare bär vapen och är patriotiska ut i fingerspetsarna? Men som sagt, det dör tusentals varje år av skjutvapen i USA Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg