Hoppa till innehåll

Vapen Som Barn


SoulOfDeath
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Kan någon faktiskt styrka påståendet att USA låter barn att använda (specialtillverkade) vapen? Låter helt sinnessjukt. Även för USA.

 

Jag kan styrka det. Jag hörde på nyheterna häromdagen, att ett 11-årigt barn hade skjutit sin styvmamma med en hagelbössa som var anpassad för ett barn. En riktig hagelbössa är annars för tung för ett litet barn. Den 11-åringen dömdes som om han vore en vuxen. Han fick 23 livstider i fängelse. Hur f*n går det ihop? I USA är ju en livstid hela livet, så vem ska sitta av dem andra 22 livstiderna?

 

Tillägg: I O-T läste jag att det var ett barn i 13-årsåldern som ägde 5 vapen!

 

 

 

Text:

Enligt Aftonbladet hade den elvaåriga pojken ett vapen som han sedan använde för att skjuta ihjäl sin styvmor. Detta var ett hagelvapen designat för ett barn. Ett barn som kommer att minnas och få leva med att han sköt sin gravida styvmor i huvudet på nära håll. Det var flera offer inblandade i detta drama. Den fyraåriga dottern till kvinnan som hittade sin mamma ihjälskjuten....

 

 

 

Sidan där jag hittade infon, är:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I USA är vapen vanligare än cyklar.

 

Men klart barn inte ska ha vapen...

 

Kan någon faktiskt styrka påståendet att USA låter barn att använda (specialtillverkade) vapen? Låter helt sinnessjukt. Även för USA.

 

Jag kan styrka det. Jag hörde på nyheterna häromdagen, att ett 11-årigt barn hade skjutit sin styvmamma med en hagelbössa som var anpassad för ett barn. En riktig hagelbössa är annars för tung för ett litet barn. Den 11-åringen dömdes som om han vore en vuxen. Han fick 23 livstider i fängelse. Hur f*n går det ihop? I USA är ju en livstid hela livet, så vem ska sitta av dem andra 22 livstiderna?

 

Tillägg: I O-T läste jag att det var ett barn i 13-årsåldern som ägde 5 vapen!

 

 

 

Text:

Enligt Aftonbladet hade den elvaåriga pojken ett vapen som han sedan använde för att skjuta ihjäl sin styvmor. Detta var ett hagelvapen designat för ett barn. Ett barn som kommer att minnas och få leva med att han sköt sin gravida styvmor i huvudet på nära håll. Det var flera offer inblandade i detta drama. Den fyraåriga dottern till kvinnan som hittade sin mamma ihjälskjuten....

 

 

 

Sidan där jag hittade infon, är:

Det var att pojken hade fått ett jaktgevär på julafton, sedan hade han skjutit henne i nacken bakifrån.

Och kvinnan var hög-gravid.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla stater i USA bestämmer sina lagar, vissa stater kräver licens har jag för mig för att överhuvudtaget bära vapen.

Men i Texas t.ex så är dem glada över att man bär vapen, för och hjälpa allmänheten mot brott.

Försvar till överdrivenhet får utföras också, det är bra, Sverige borde införa det också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ser inte 17 åringar som "barn"..

 

Alla under 18 är barn.

 

Inom EU, ja. Men sedan kan det ju vara annorlunda i USA (jag vet inte riktigt hur det är själv) som att man t.ex. blir myndig när man är 18 men inte längre räknas som ett barn vid 16.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha ja det är sjukt med vapenlagarna i USA

 

Ur krigssynpunkt är det ju jävligt smart faktiskt, vem vill invardera ett land där var och varannan invånare bär vapen och är patriotiska ut i fingerspetsarna?

Men som sagt, det dör tusentals varje år av skjutvapen i USA

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...