Hoppa till innehåll

Tv-spels Våld

360Xbox

Rekommendera inlägg

Jag hittade denhär tråden på Facepunchstudios.com

http://www.facepunch.com/showthread.php?t=701177

Jag tyckte nummer 4 var hemsk:

"Tyrone Spellman, 27, played long hours on his Xbox. So, when his 17-month-old daughter pulled on some cords and tipped the Xbox to the ground, breaking it, he become completely enraged. He struck her with such force that it “cracked her skull several times.” The autopsy, too, revealed a broken arm that was at least two weeks old which social workers had failed to identify previously."

Redigerat av 360Xbox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ganska sjukt vad tv-spel kan göra med folk...

Dags att tänka om kanske...

Tror du på allvar att en normal och frisk människa går ut på stan och dödar några poliser, pga att ha spelat för mycket GTA?

Eller dödar någon för att den stör en när man spelar?

Nej, de som gör sånt här är helt säkert psykiskt sjuka från början, och hade tids nog gjort något oavsett om de spelat TV-spel eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror du på allvar att en normal och frisk människa går ut på stan och dödar några poliser, pga att ha spelat för mycket GTA?

Nej, de som gör sånt här är helt säkert psykiskt sjuka från början, och hade tids nog gjort något oavsett om de spelat TV-spel eller inte.

Men om dom INTE hade spelat gta tex så hade han/hon troligen inte gjort de.

Dom blir som "inspirerade" utav tv-spelen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Jag hittade denhär tråden på Facepunchstudios.com

http://www.facepunch.com/showthread.php?t=701177

Jag tyckte nummer 4 var hemsk:

"Tyrone Spellman, 27, played long hours on his Xbox. So, when his 17-month-old daughter pulled on some cords and tipped the Xbox to the ground, breaking it, he become completely enraged. He struck her with such force that it “cracked her skull several times.” The autopsy, too, revealed a broken arm that was at least two weeks old which social workers had failed to identify previously."

Ingen psykiskt frisk människa gör något sådant, spelar ingen roll hur många timmar han har spenderat framför TV-spelen.

Ugh, jag hatar folk som hoppar till slutsatser utan ha sett hela bilden. Han som slog sönder skallen var psykiskt störd, dem andra också.

End of story.

EDIT:

Jaha, så det är spelens fel att några psykiskt rubbade människor spelar dem och får ideér?

Då kan man ju skylla på skaparna av baseboll-träet för att någon galning slog ihjäl någon med det..

Din logik suger.

Redigerat av Mindtwistah
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaha, så det är spelens fel att några psykiskt rubbade människor spelar dem och får ideér?

Då kan man ju skylla på skaparna av baseboll-träet för att någon galning slog ihjäl någon med det..

Din logik suger.

Ok, jag tog bort "Tänk vad tv-spel kan göra med folk"

Nöjd?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...