Sidney Skrivet 8 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2009 Hallå där. Blev väldigt sugen på att spela ett RTS spel när jag såg Empire: Total War. Tyvärr är mitt grafikkort lite för klent för det spelet, så det blir till att köpa något annat. Har ni några bra tipsa på bra RTS spel? Helst som utspelar sig på 1700-talet. Vill inte ha fantasy (t'ex Warcraft) eller spel där man har tunga rustningar (medeltiden). Har funderat lite på Rome: Total War, Cossacks 2: Napoleon Wars och Age of Empires lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheGreatest Skrivet 8 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2009 hm...tur att du inte tog en av de mest under producerade tids perioderna :P. Men det finns ju många moddar till spel som utspelar sig på 1700 talet. http://www.moddb.com/mods/napoleonic-total-war (inte testat) http://www.moddb.com/mods/napoleonic-era (inte testat) http://www.moddb.com/mods/european-warfare-napoleonica (inte testat) http://forums.taleworlds.net/index.php/topic,32416.0.html (testat) kanske inte riktigt rts men... har ingen aning om vilka spel och sånt du har så...du kan kolla runt lite efter moddar själv :P. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 8 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2009 Cossacks: Napoleon Wars är helt klart att rekommendera. Men om du har klent grafikkort kanske den inte klarar det? Själv tycker jag att föregångaren Cossacks: Back to War är otrolgit mycket bättre. Det är dock i slutet på medeltiden, men det är klart mycket bättre. Bygga fortifications osv ^^ <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 8 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2009 Kände också för RTS för ett tag sen, plockade fram mitt gamla Empire Earth och spelade lite, var rätt så kul och att din dator är för dålig behöver du inte oroa dig för. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheGreatest Skrivet 8 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2009 (redigerat) Imperial Glory, Rise of nations, Europa Universalis III (och de andra versionerna också) samt Civilization spelen. Redigerat 8 Mars 2009 av TheGreatest Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 8 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2009 Hallå där. Blev väldigt sugen på att spela ett RTS spel när jag såg Empire: Total War. Tyvärr är mitt grafikkort lite för klent för det spelet, så det blir till att köpa något annat. Har ni några bra tipsa på bra RTS spel? Helst som utspelar sig på 1700-talet. Vill inte ha fantasy (t'ex Warcraft) eller spel där man har tunga rustningar (medeltiden). Har funderat lite på Rome: Total War, Cossacks 2: Napoleon Wars och Age of Empires lite. Rome: Total War. Du kommer inte ångra dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 8 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2009 Kände också för RTS för ett tag sen, plockade fram mitt gamla Empire Earth och spelade lite, var rätt så kul och att din dator är för dålig behöver du inte oroa dig för.Kanske ett nyare Empire Earth? Typ som II eller III? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 8 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2009 Intressant det där med moddar. Tror det blir till att köpa Rome: Total War någon gång i veckan. Har lite frågor bara. 1. Kan man byte mellan modden och riktiga spelet på något sätt? 2. Om man använder den första modden TheGreatest länkade, är det i campaingen (?) man kör då eller är det enskilda matcher? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheGreatest Skrivet 8 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2009 Det blir nog ett enskilt spel (precis som expansionerna) och det installeras nog likadant. hm...the lordz forum har dött :P så jag vet faktiskt inte om det är en kampanj eller bara strider... det står att det är "mainly MP" men det står ju inte om de har en kampanj karta eller inte (som det står på deras andra moddar) så du får väl testa :). Glöm inte att patcha ditt RTW till den nyaste patchen annars funkar detta inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 8 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2009 Okej, tack. Blir väl ett köp imorgon eller Tisdag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.