ChipZ Skrivet 14 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Mars 2009 Undrar hur typ personer som picasso, da vinci o liknande hur deras konst hade sett om dom haft typ digitalkameror photoshop och ritplattor:P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 14 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Mars 2009 Ja, livets fråga. Men digitalkamera är väl inte "konst". Konst är nåt man ritat/målat enligt mig :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 14 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Mars 2009 Ja, livets fråga. Men digitalkamera är väl inte "konst". Konst är nåt man ritat/målat enligt mig :o Man kan dock skapa konst med hjälp av en digitalkamera Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Friday Skrivet 14 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Mars 2009 Foton kan vara konst. Med en hyfsad bild och kanske photoshopping kan man få fram t.ex. det här: http://p0rg.deviantart.com/art/Maybe-Next-Time-115525660 Enligt mig så är även det en form av konst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 14 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Mars 2009 (redigerat) Ja, livets fråga. Men digitalkamera är väl inte "konst". Konst är nåt man ritat/målat enligt mig :o konst är den skit som idioter skapar och som ingen förstår sig på eftersom den är är helt meningslös och inte fyller någon funktion. http://www.h-art.nu/images/abstrakt102.jpg häpnadsväckande konst enligt vissa (idioter), en grön duk med svarta sträck enligt de verklighetsförankrade. lyckas man med nått är det bra, misslyckas man med nått och inte vill erkänna det kan man alltid kalla det konst och ändå bli hyllad. Redigerat 14 Mars 2009 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 15 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2009 konst är den skit som idioter skapar och som ingen förstår sig på eftersom den är är helt meningslös och inte fyller någon funktion.Det kallas symbolism och metaforer, men det krävs att man har en hjärna för att förstå den, vilket tyvärr inte alla har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Darkshiver Skrivet 16 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2009 Kul o se konstmuséer och auktioner där man säljer en tavla som nån typ klämt ut rengbågens alla färger på för typ 75 000kr Bullshit imo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 16 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2009 imo too Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 17 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2009 Konst är enligt mig nåt som är skapat med händerna och som är helt otroligt att någon kan ha skapat med händerna. Picasso's tavlor är ju bara kladd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 17 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2009 (redigerat) Konst är enligt mig nåt som är skapat med händerna och som är helt otroligt att någon kan ha skapat med händerna. Picasso's tavlor är ju bara kladd. På den tiden kanske det var otroligt? Konst enligt mig är massor av olika thing things. T.ex en skitvacker skriven text är konst enligt mig. Finns många sett jag kan se på vad som är konst och det kan jag förklara senare, har mycket att göra. ChipZ bra tråd. Redigerat 17 Mars 2009 av Molesta Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Friday Skrivet 17 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2009 Konst är enligt mig nåt som är skapat med händerna och som är helt otroligt att någon kan ha skapat med händerna. Picasso's tavlor är ju bara kladd. Den största anledningen till att picasso's konst uppmärksammades var nog eftersom han målade på ett sätt som ingen hade målat förut, vilket är unikt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 17 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2009 Pablo Picasso målade inte så för att han inte kunde måla verklighetstroget. Se bara på hans tidigare verk, från t.ex. hans 18-årsålder. Själv tycker jag att verklighetstrogen konst är usel. Likaså verklighetstrogen fotografering. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.