Hoppa till innehåll

Konst


ChipZ
 Dela

Rekommendera inlägg

Konst är enligt mig nåt som är skapat med händerna och som är helt otroligt att någon kan ha skapat med händerna.

Picasso's tavlor är ju bara kladd.

Den största anledningen till att picasso's konst uppmärksammades var nog eftersom han målade på ett sätt som ingen hade målat förut, vilket är unikt.

 

Så målade min farfars far när han var 3 och ett halft år gammel...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Konst är enligt mig nåt som är skapat med händerna och som är helt otroligt att någon kan ha skapat med händerna.

Picasso's tavlor är ju bara kladd.

Den största anledningen till att picasso's konst uppmärksammades var nog eftersom han målade på ett sätt som ingen hade målat förut, vilket är unikt.

 

Så målade min farfars far när han var 3 och ett halft år gammel...

 

Nej, det gjorde han inte. Nedvärdera inte hans målningar för att inte du förstår dem själv.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Konst är enligt mig nåt som är skapat med händerna och som är helt otroligt att någon kan ha skapat med händerna.

Picasso's tavlor är ju bara kladd.

Den största anledningen till att picasso's konst uppmärksammades var nog eftersom han målade på ett sätt som ingen hade målat förut, vilket är unikt.

 

Så målade min farfars far när han var 3 och ett halft år gammel...

 

En fråga, hur bra målar du?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, livets fråga. Men digitalkamera är väl inte "konst".

 

Konst är nåt man ritat/målat enligt mig :o

konst är den skit som idioter skapar och som ingen förstår sig på eftersom den är är helt meningslös och inte fyller någon funktion.

 

http://www.h-art.nu/images/abstrakt102.jpg

 

häpnadsväckande konst enligt vissa (idioter), en grön duk med svarta sträck enligt de verklighetsförankrade.

 

lyckas man med nått är det bra, misslyckas man med nått och inte vill erkänna det kan man alltid kalla det konst och ändå bli hyllad.

 

Håller med dig till vissa punkter... Det finns abstrakt konst som ger huvudvärk när man kollar på den men imo så behöver en tavla mer "känsla" än "detaljer". Bra exempel är ju då Edward Munch och Picasso.

Redigerat av Garone
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, livets fråga. Men digitalkamera är väl inte "konst".

 

Konst är nåt man ritat/målat enligt mig :o

konst är den skit som idioter skapar och som ingen förstår sig på eftersom den är är helt meningslös och inte fyller någon funktion.

 

http://www.h-art.nu/images/abstrakt102.jpg

 

häpnadsväckande konst enligt vissa (idioter), en grön duk med svarta sträck enligt de verklighetsförankrade.

 

lyckas man med nått är det bra, misslyckas man med nått och inte vill erkänna det kan man alltid kalla det konst och ändå bli hyllad.

 

Varför är man en idiot om man definierar bilden du länkade som konst? Och, skulle du kunna vara vänlig och berätta vad konst är, enligt dig?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Darkshiver

Vackra bilder, graffitti, coolt skrivna texter, och äckligt snygga bilder ritade i form av personer etc är konst enligt mig ifall folket undrar ;3

 

"Konst" som jag tidigare sagt när nån typ bara gått loss med färgtuber på är ju ingen konst, för den föreställer ju inget, och så säljs dem svindyrt. Jag ska bli rik på detta, allvarligt. ge mig ett staffli, en tavla och lite färg så kommer ni se mig på löpsedlarna. Jag ska göra nåt fult som får heta typ: "Karbonara Grönhet". Så utbrister ni: OMG! Det är ju darkshiver, jag har sett honom 8)

 

Kanske. Men det är nog enkelt att bli erkänd målare, gör skumma saker, eller sjuukt vackra realistiska tavlor, döp dem, gör det originellt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vackra bilder, graffitti, coolt skrivna texter, och äckligt snygga bilder ritade i form av personer etc är konst enligt mig ifall folket undrar ;3

 

"Konst" som jag tidigare sagt när nån typ bara gått loss med färgtuber på är ju ingen konst, för den föreställer ju inget, och så säljs dem svindyrt. Jag ska bli rik på detta, allvarligt. ge mig ett staffli, en tavla och lite färg så kommer ni se mig på löpsedlarna. Jag ska göra nåt fult som får heta typ: "Karbonara Grönhet". Så utbrister ni: OMG! Det är ju darkshiver, jag har sett honom 8)

Konst är subjektivt. Enligt dig föreställer det inget, och enligt dig är det inte konst. Konstnären och köparen tycker förmodligen helt annorlunda.

 

Kanske. Men det är nog enkelt att bli erkänd målare, gör skumma saker, eller sjuukt vackra realistiska tavlor, döp dem, gör det originellt.
Skulle snarare säga att erkänd konstnär är en av de svårare sakerna man kan bli här i livet. Vädligt få konstnärer blir riktigt kända under sin levnadstid.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vackra bilder, graffitti, coolt skrivna texter, och äckligt snygga bilder ritade i form av personer etc är konst enligt mig ifall folket undrar ;3

 

"Konst" som jag tidigare sagt när nån typ bara gått loss med färgtuber på är ju ingen konst, för den föreställer ju inget, och så säljs dem svindyrt. Jag ska bli rik på detta, allvarligt. ge mig ett staffli, en tavla och lite färg så kommer ni se mig på löpsedlarna. Jag ska göra nåt fult som får heta typ: "Karbonara Grönhet". Så utbrister ni: OMG! Det är ju darkshiver, jag har sett honom 8)

 

Kanske. Men det är nog enkelt att bli erkänd målare, gör skumma saker, eller sjuukt vackra realistiska tavlor, döp dem, gör det originellt.

Graffitti är enligt mig usel konst, "coolt" skrivna texter likaså. "Snygga bilder" är alldeles för subjektivt för att definieras.

 

Det du uppenbarligen inte förstår är att konst inte måste föreställa något objektivt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...