Hollow Skrivet 17 Mars 2009 Rapport Skrivet 17 Mars 2009 Hejsan! Jag har en Windows XP och nu idag när jag startade datorn var allt som vanligt, men! Efter att Dell-loggan och f2/f12 alternativen kommit upp så stannar datorn. Allt blir svart föutom ett litet understreck uppe i vänstra hörnet. Härifrån kan jag inte göra någonting förutom Ctr Alt Delete (som bara bootar om, så man hamnar på samma ställe -.-) Vet någon hur man ska göra? Har jag ett virus? (använder Avast som virus-skydd) Skulle va skittacksam om jag fick svar ;) hejsvej Citera
epaaj Skrivet 23 Mars 2009 Rapport Skrivet 23 Mars 2009 Hur länge väntar du innan du ger upp och startar om eller stänger av datorn? Har du en diskett eller CD i datorn? Ta i så fall ut dessa och prova igen. Citera
Zhug Skrivet 23 Mars 2009 Rapport Skrivet 23 Mars 2009 Hejsan! Jag har en Windows XP och nu idag när jag startade datorn var allt som vanligt, men! Efter att Dell-loggan och f2/f12 alternativen kommit upp så stannar datorn. Allt blir svart föutom ett litet understreck uppe i vänstra hörnet. Härifrån kan jag inte göra någonting förutom Ctr Alt Delete (som bara bootar om, så man hamnar på samma ställe -.-) Vet någon hur man ska göra? Har jag ett virus? (använder Avast som virus-skydd) Skulle va skittacksam om jag fick svar ;) hejsvej Jag har haft samma problem, jag försökte med allt men det funkade ändå inte. Så jag fick installera om Windows. Citera
Gäst Justfiwi Skrivet 23 Mars 2009 Rapport Skrivet 23 Mars 2009 Låt den stå kvar ett längre tag innan du startar om. Testa igen. Samma sak? Låt den stå avstängd ett längre tag samt dra ut alla kablar osv. Samma sak? Klicka på F2 eller F12 i början och välj felsäkertläge och gör en systemåterställning till ett datum då din dator fungerade korrekt. Alternativt sök igenom din dator med ditt antivirusprogram. Fungerar inte något så får du väll helt enkelt omformatera datorn. Citera
Hollow Skrivet 23 Mars 2009 Författare Rapport Skrivet 23 Mars 2009 Tack för era svar! Men det räcker tyvärr inte... Jag har tatt ut CDn, försökt bootat om den och allt möjligt men samma sak... Tittade på microsoft, men där fanns inget liknande... så det är ett virus va? Citera
Banish Skrivet 23 Mars 2009 Rapport Skrivet 23 Mars 2009 Hejsan! Jag har en Windows XP och nu idag när jag startade datorn var allt som vanligt, men! Efter att Dell-loggan och f2/f12 alternativen kommit upp så stannar datorn. Allt blir svart föutom ett litet understreck uppe i vänstra hörnet. Härifrån kan jag inte göra någonting förutom Ctr Alt Delete (som bara bootar om, så man hamnar på samma ställe -.-) Vet någon hur man ska göra? Har jag ett virus? (använder Avast som virus-skydd) Skulle va skittacksam om jag fick svar ;) hejsvej Vad gör f2 alternativet? har du en ide disk? Citera
majskolv Skrivet 25 Mars 2009 Rapport Skrivet 25 Mars 2009 (redigerat) om du har haft ett ett virus på senaste tiden så kan det ligga kvar för ditt AV inte hittar det. (det hände min). viruset hade tagit bort explorer.exe Redigerat 25 Mars 2009 av pallainte Citera
Banish Skrivet 26 Mars 2009 Rapport Skrivet 26 Mars 2009 om du har haft ett ett virus på senaste tiden så kan det ligga kvar för ditt AV inte hittar det. (det hände min). viruset hade tagit bort explorer.exeMan kan starta datorn normalt utan explorer.exe Citera
MrSnow Skrivet 26 Mars 2009 Rapport Skrivet 26 Mars 2009 Explorer.exe startas när man loggar in ju. Men ja. Citera
majskolv Skrivet 26 Mars 2009 Rapport Skrivet 26 Mars 2009 om du har haft ett ett virus på senaste tiden så kan det ligga kvar för ditt AV inte hittar det. (det hände min). viruset hade tagit bort explorer.exe Man kan starta datorn normalt utan explorer.exe Explorer.exe startas när man loggar in ju. Men ja. Om exploder.exe är borta så kan man ha en Vista som en 3.1a Citera
JosJuice Skrivet 27 Mars 2009 Rapport Skrivet 27 Mars 2009 Explorer.exe startas när man loggar in ju. Men ja. Om exploder.exe är borta så kan man ha en Vista som en 3.1a Om exploder.exe är borta är det bra, man vill ju inte att datorn ska explodera. :rolleyes: Citera
loopen Skrivet 27 Mars 2009 Rapport Skrivet 27 Mars 2009 Explorer.exe startas när man loggar in ju. Men ja. Om exploder.exe är borta så kan man ha en Vista som en 3.1a Om exploder.exe är borta är det bra, man vill ju inte att datorn ska explodera. :rolleyes: hahahahhahahhhahahahahhaha Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.