Jagex Skrivet 25 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2009 Har du sökt igenom datorn efter virus? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 25 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2009 aa det hade jag men det är löst nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HaSsE93 Skrivet 26 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2009 Som jag sa, när du normalt bootar upp datorn(operativsystemet) så använder bara datorn en kärna, där kan man ställa in så att den använder fyra kärnor, och ja, det går såklart fortare att boota upp om man väljer fyra kärnor. Hur gör jag det så att mina 2 kärnor jobbar vid startningen vart ändrar jag det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RazerInc Skrivet 26 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2009 Som jag sa, när du normalt bootar upp datorn(operativsystemet) så använder bara datorn en kärna, där kan man ställa in så att den använder fyra kärnor, och ja, det går såklart fortare att boota upp om man väljer fyra kärnor. Hur gör jag det så att mina 2 kärnor jobbar vid startningen vart ändrar jag det? På vista: WinK (windows key) och sök på "msconfig" > Systemstart > Avancerade alternativ > Antal Processorer > Kryssa i > Välj så många du kan > Klart :lol: Happyface Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 27 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2009 (redigerat) Som jag sa, när du normalt bootar upp datorn(operativsystemet) så använder bara datorn en kärna, där kan man ställa in så att den använder fyra kärnor, och ja, det går såklart fortare att boota upp om man väljer fyra kärnor. Hur gör jag det så att mina 2 kärnor jobbar vid startningen vart ändrar jag det? På vista: WinK (windows key) och sök på "msconfig" > Systemstart > Avancerade alternativ > Antal Processorer > Kryssa i > Välj så många du kan > Klart :lol: Happyface vadå eller?! jag gjorde som du sa, och gjorde så jag anävder 3 kärnor av min quad core. sen så försvann den 4:e och då visar den bara 3. så testade jag att gå ner till 1 kärna som arbetar. och nu har dom andra 3 kärnorna försvunnigt :/ och jag undrar hur man får tillbaka så jag kan se alla mina kärnor igen. svar tack för det är f*n inte kul att sitta med en arbetande kärna just nu asså. Redigerat 27 Mars 2009 av Fatal1tyPro Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RazerInc Skrivet 27 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2009 vadå eller?! jag gjorde som du sa, och gjorde så jag anävder 3 kärnor av min quad core. sen så försvann den 4:e och då visar den bara 3. så testade jag att gå ner till 1 kärna som arbetar. och nu har dom andra 3 kärnorna försvunnigt :/ och jag undrar hur man får tillbaka så jag kan se alla mina kärnor igen. svar tack för det är f*n inte kul att sitta med en arbetande kärna just nu asså. jag sitter i samma stol :/ det ska iaf funka har hfat det så på en dator i ca 1år snart utan problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 27 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2009 vadå eller?! jag gjorde som du sa, och gjorde så jag anävder 3 kärnor av min quad core. sen så försvann den 4:e och då visar den bara 3. så testade jag att gå ner till 1 kärna som arbetar. och nu har dom andra 3 kärnorna försvunnigt :/ och jag undrar hur man får tillbaka så jag kan se alla mina kärnor igen. svar tack för det är f*n inte kul att sitta med en arbetande kärna just nu asså. jag sitter i samma stol :/ det ska iaf funka har hfat det så på en dator i ca 1år snart utan problem. jo men efter jag hade valt 3 kärnor så försvann den 4de. sen när jag valde 1 så försvann alla dom andra. :o såhär.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 27 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2009 (redigerat) Vet inte vad det beror på, en bugg kanske. Pröva gå in på WinK+R->msconfig->Systemkonfiguration->Allmänt->VÄLJ NORMAL START->Stäng. Då borde standardalternativen användas. Men annars pröva gå in i BIOS och avaktivera "Limit CPUID to 3" on den är aktiverad. Annars, pröva med att ändra BOOT.INI manuellt, OBS! DU FÅR INTE GÖRA DETTA FEL, OM DU GÖR DET FEL KOMMER DU INTE ATT KUNNA BOOTA WINDOWS!. 1. Öppna Utforskaren, navigera till C:\. 2. Om du inte ser boot.ini, tryck Alt, tryck sedan på verktyg, sedan på mappalternativ. Tryck på fliken visning, välj visa dolda filer och mappar, avkryssa dölj skyddade operativsystemfiler. 3. Öppna filen boot.ini med valfri textredigerare. 4. På "/numproc=x" sätt x till antal kärnor du vill använda, OBS, VET INTE HUR DET FUNGERAR SÅ JAG REKOMMENDERAR ATT DU VÄLJER ETT ANTAL KÄRNOR SOM DU VET ATT DU HAR! Redigerat 27 Mars 2009 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 27 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2009 (redigerat) tack vitdom, ska testa det du säger! först en fråga. vad är wink+r? resten fattar jag. Redigerat 27 Mars 2009 av Fatal1tyPro Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RazerInc Skrivet 27 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2009 tack vitdom, ska testa det du säger! först en fråga. vad är wink+r? resten fattar jag. Windows Key den bredvid CTRL Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 27 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2009 tackar för support killar och tjejer. men fixade det såhär efeter 3 försök, "Try unchecking the box and restart your computer...that should bring them all back up". nå jag er glad! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst patrikking Skrivet 27 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2009 Hur Väljer man så att datorn använder mer karnor? Blir skyddet mot virus sämre om man ställer in??? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.