Mezox Skrivet 27 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2011 (redigerat) Det verkar finnas en massa folk (läs idioter) som tror att meningen med earth hour är att rädda världen och sen snackar en massa om att det är meningslös. Ta reda på vad fan det är ni klagar på innan ni klagar. Meningen med earth hour är att VISA ATT MAN BRYR SIG. Ingen tror att allt kommer bli jättebra för att man släcker lampor i en timme. Jag bryr mig inte om att inte alla bryr sig om miljön. Däremot blir jag frustrerad när en massa idioter tycker att de är coolt att skita i miljön och inte respekterar folk som gör det (ofta motsatsen). Skitungar. OnT: Jag släckte alla lampor och tände ljus. Redigerat 27 Mars 2011 av Mezox Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 28 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2011 Politikerna bryr sig inte eftersom det inte finns kapital i det. Däremot är politiker och dessa organisationer bra på att uppmana människor att göra med etanol bilar som skördar växtlighet i t.ex u - länder. Dem är även bra på att föreslå hybridbilar med tänker inte på att det är en stor investering för många människor att köpa en Toyota Prius t.ex bara så där! Sen uppmanas vi att äta kött som är närproducerat, vill vi att bönder i Brasilien ska bli utan sysselsättning? Nej folket bryr sig inte ett dugg, hela iden med att man ska bry sig om miljön handlar om stora summor pengar i företagens fickor. Vi blev uppmanade av att åka mer kollektivt så införde dem en trängselskatt, men sedan straffade alla som sålde bilen med högre priser på biljetter för kollektivtrafiken också? Nej tack. Jag släcker ljus som jag inte behöver på tänt med minsta anledning över miljön. Behöver jag inte ljuset påtänt släcker jag det och sparar pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 28 Mars 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2011 Jag tyckte det var bra sagt Mezox. Precis, Earth Hour sparas inte men det är ett bra evenemang tycker jag för det påminner om att man ska släcka ljuset när man lämnar ett rum och att komma ihåg att bry sig om miljön. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 28 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2011 (redigerat) Politikerna bryr sig inte eftersom det inte finns tillräckligt med röster att vinna i att förbättra miljön medan man drar ner på annat. Det finns folk som bryr sig om miljön och de ska ha all rätt och respekteras för deras arbeten, hur små de än tycks vara. Att komma med "alla ljuger miljön är inte i fara" är ju bara att försöka tränga bort att problemet finns. Visst överdrivs det ofta, men det betyder inte att allt är lögn. Min poäng är: Det finns de som bryr sig om miljön och aktivt jobbar för att försöka förbättra den. Vi ska tacka dessa och om vi kan försöka hjälpa till, inte kalla deras arbete för meningslöst och ofta till och med nedvärdera dem. ska göra vad Eurocop uppmanar alla att göra: ha på så mkt apparater du bara kan:D^ Det är ungar som han som jag verkligen stör mig på. Eller de som bestämmer sig för att slänga skräpet på trottoaren när en papperskorg är 5 meter bort bara för att de kan. Redigerat 28 Mars 2011 av Mezox Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 28 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2011 Jag försöker att skydda miljön så gott det går. Tror även att jag var väldigt bra på att släcka ner mina apparater då jag inte var hemma XD Nä men Earth Hour är inte specielt för mig, firar hellre lov än Earth Hour. Känner att jag bidrar till miljön tillräkligt, men känner att jag endå borde släcka ner lite mer än vanligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.