Hoppa till innehåll

Playstation 3


Sandflygaren
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag lämnade precis in mitt Ps3 på lagning på grund av att det inte kunde läsa skivorna jag stoppade in. Jag kollade lite på internet för att se om man själv kunde fixa det men det kunde man inte. Jag la då märke till hur förvånansvärt många detta hade drabbat, och att det blev allt vanligare hos Ps3:ägare att de fått lämna in sitt Playstation på lagning just på grund av skivläsningsproblemet. Men tror ni verkligen att det är som folk säger, att detta kan vara samma sak som med Xbox 360:s Ring Of Death?

Redigerat av qvirr
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, det kan det möjligen vara.

Nej det är det inte.

Red ring of dead är ett fel i systemet på X-boxen.

Playstaion fel var att det gjorde 1 miljon ps3 med föråldrad bluray läsare pga ett fel under leveransen. De här felet hat mest skada Europa för att det var dit ps3orna skickades.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

YLOD faktiskt, Yellow light of death

Nu blandar ni ihop saker. Det lila ljuset kommer bara på 20 GB versionen. Det men blu-ray kommer bara på 40 GB.

 

 

Är det bara jag som inte riktigt förstår vad poängen var med ditt inlägg? (Ganska seg idag efter nattens bravader så kan ju vara därför)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har haft samma problem som dig. Min Bluerayläsare inuti PS3't pajjade, så lämnade in det på game. Fick tillbaks det en månad senare, med egentligen skulle det ta 2 veckor.

Oftast får man saker som ska repareras försent tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oj, skrev helt fel. Så här är det. Den gula lampan kommer på 20 GB versionen av PS3 och "old blu-ray" kommer bara på 40 gb versionen. Så om du hade en 40 gb är det omöjligt att du fick den gula lampan.

Ps. min pajade oxo lämnade in den och fick en 60 GB :)! (hade 40 GB)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...