Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Nån data-doktor här?

Har originalet The Sims, Livin it large, Holiday och Unleashed och skulle igår installera Superstar. Syrran hade gjort det på sin data, och det funkade felfritt.

Men mitt i installationen hänger sig alltihop. Den jobbade inget alls och fastnade på samma fil i 25 min. Till slut startade jag om datorn.

inget hade installerats, så jag installerade om det.

Körde spelet, fick ljud men ingen bild.

Försökte en massa grejer, till slut skulle jag plocka bort alltihop men vid avinstallationen sa datorn att den inte hittade något The Sims nånstans - fast ikonen fanns kvar på skärmen och alla filer fortfarande på samma plats.

Då tog jag bort det jag hittade själv och istallerade om det, vilket gick bra i början, men vid expansionspacken sa de att de redan installerats. Så det gick inte.

Hittade en knapp som tog bort ALLT från The Sims... trodde jag.

Men nånstans ligger det kvar, för datorn säger att det är installerats - fast när jag försöker ta bort det existerar det inte.

Tog bort allt och installerade om.

När jag installerade Superstar blev det fel i installationen och jag fick göra om det. När jag kör det nu blir det ingen bild, men efter ett par minuter när man tar ur CD:n kommer bilden plötsligt fram, försvinner nån sekund, och sen funkar det felfritt - utan CD.

Det har inget med hårddiskutrymmet att göra.

Nån som fattar vad som händer!?!?

Skrivet (redigerat)

The sims är så ohyggligt dåligt gjort att man kan tro att det är 5 åringar som har skrivit det.

tror ditt fel ligger i registret, dvs informationen finns i registret men inte på hårddisken (jaja registret ligger på hårddisken...) men.. jag törs inte förklara exakt hur du ska göra för att ta bort det.

lätt lösning är att formatera om datorn.

Eller att installera det på nån annan hårddisk. (fast det kanske inte funkar heller.)

Redigerat av Zkin
Skrivet

The sims är så ohyggligt dåligt gjort att man kan tro att det är 5 åringar som har skrivit det.

tror ditt fel ligger i registret, dvs informationen finns i registret men inte på hårddisken (jaja registret ligger på hårddisken...) men.. jag törs inte förklara exakt hur du ska göra för att ta bort det.

Eller att installera det på nån annan hårddisk. (fast det kanske inte funkar heller.)

Hans syrra hade fått in det på sin dator <_<
Skrivet
(89chrnil @ 08/04-2004 11:15:25)

Hans syrra hade fått in det på sin dator <_<

och ?

det som funkar för min dator kanske inte funkar för din, eller för hans syrra....

Skrivet

jag vet inte riktigt för ja har inte förpackningen här för ja e jo jobbar me pappa o min arbror men jag tror at det behövs 3-d kort

kommer inte ihåg riktigt

jag har holiday superstar originalet hot date och deluxe edition jag har inte testat deluxe edition men de andra funkar bra...

Skrivet

Ps... jag e tjej

Installerade det i en annan hårddisk först men det funkade inte, å CD:n är okej.

Ska ta bort det idag och installera det igen och se om det funkar bättre.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...