Gäst pong218 Skrivet 18 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Maj 2010 Det påverkar iaf inte mig. Sedan så införs det ju inte på alla affärer endast coop vad jag vet om ICA ligger fortfarande på 15 årsgräns.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ExorZ Skrivet 18 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Maj 2010 Det påverkar iaf inte mig. Sedan så införs det ju inte på alla affärer endast coop vad jag vet om ICA ligger fortfarande på 15 årsgräns..Påverkar inte dig? Är du inte 17? :o Om du går på Coop får du ju inte köpa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Arcane Skrivet 18 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Maj 2010 var pratar ni om hos mig säljs det till 13 åringar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ExorZ Skrivet 18 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Maj 2010 var pratar ni om hos mig säljs det till 13 åringar?Olika från affär till affär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DaveGame Skrivet 22 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2010 Jag tycker inte att det borde vara förbjudet, jag tycker att barn borde få dricka, även sprit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 21 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2010 (redigerat) Jag skulle inte bry mig så mycket, visst är Red Bull gott men det skulle inte vara min undergång. Men det finns många som dricker allt för mycket energidryck och det skulle nog inte hjälpa dem så mycket då de skulle försöka få tag på energidryck på alla andra olika vis. Redigerat 21 Juni 2010 av 2FJSKFJSKGJES Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 29 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2010 Som andra sagt, jag skulle inte bry mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturk Skrivet 29 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2010 En kiosk i närheten där jag bor skiter blankt i allt som har med åldersgräns på energidricka att göra. Han säger att det är upp till föräldrarna om de vill låta sina barn dricka energidricka eller inte. Ingen har heller tvingat honom att införa åldersgräns på det heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 29 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2010 Men det är lite skillnad på kiosk och stormarknad. Kiosk = oftast privatägd, säljer för att överleva. Stormarknad = oftast ägt av företag, kanske inte "förlorar" lika mycket på åldersgränsen som de lokala handlarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaff Skrivet 29 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2010 Men det är lite skillnad på kiosk och stormarknad. Kiosk = oftast privatägd, säljer för att överleva. Stormarknad = oftast ägt av företag, kanske inte "förlorar" lika mycket på åldersgränsen som de lokala handlarna.Förlorar ju dock kunder på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simple Skrivet 29 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2010 Men det är lite skillnad på kiosk och stormarknad. Kiosk = oftast privatägd, säljer för att överleva. Stormarknad = oftast ägt av företag, kanske inte "förlorar" lika mycket på åldersgränsen som de lokala handlarna.Förlorar ju dock kunder på det. Tror faktiskt inte att en stormarknad förlorar särskilt mycket pengar på åldersgränsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 29 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2010 Men det är lite skillnad på kiosk och stormarknad. Kiosk = oftast privatägd, säljer för att överleva. Stormarknad = oftast ägt av företag, kanske inte "förlorar" lika mycket på åldersgränsen som de lokala handlarna.Förlorar ju dock kunder på det. Kolla här, en kille i min ålder. Åker vi ut till stormarknaden 0.7 km utanför stan eller kör vi turken på hörnet nedanför trappan ? Vi är ändå inte därute. x] Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.